Ga naar inhoud

Fototopic mbt Voer!!


Daniellespring

Aanbevolen berichten

  • Reacties 141
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als je Kenner wilt voeren, moet je inderdaad deze hebben. Met het geel/oranje label.

De roze zéker niet, daar zit antibiotica in en dat moet je niet hebben.

Maar ik ga dit niet in vier topics antwoorden. Je kunt het best in één topic vragen en gewoon even geduld hebben voor het antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je Kenner wilt voeren, moet je inderdaad deze hebben. Met het geel/oranje label.

De roze zéker niet, daar zit antibiotica in en dat moet je niet hebben.

Maar ik ga dit niet in vier topics antwoorden. Je kunt het best in één topic vragen en gewoon even geduld hebben voor het antwoord.

Ja, sorry Elvje...maar ik wil natuurlijk niet dat mijn konijnen doodgaan omdat ik er telaat achterkwam welk voer ik moest geven. En denk dat je dat wel begrijpt want niemand wilt zijn nijntje dood!!!

Maar dankje voer advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je Kenner wilt voeren, moet je inderdaad deze hebben. Met het geel/oranje label.

De roze zéker niet, daar zit antibiotica in en dat moet je niet hebben.

Maar ik ga dit niet in vier topics antwoorden. Je kunt het best in één topic vragen en gewoon even geduld hebben voor het antwoord.

Ja, sorry Elvje...maar ik wil natuurlijk niet dat mijn konijnen doodgaan omdat ik er telaat achterkwam welk voer ik moest geven. En denk dat je dat wel begrijpt want niemand wilt zijn nijntje dood!!!

Maar dankje voer advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je konijnen niet sterven als het antwoord een paar uur later komt. Dat is wel érg overdreven.

Dan moet jezelf maar eerder bedenken dat je niet weet welk voer je kunt geven... Morgen weer een dag en de Welkoop/Boerenbond is echt wel op zaterdag open.

Dit is niet levensbedreigend, dus dat kan best wat minder....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn dat de bb/t brokken Iris?

Ss kan goedkoper ik betaal voor 1,5 kg 7,95 is euro goedkoper jorieke, k haal bij hornbach.

De ss is vernieuwd. K geef smorgens 18 gram en saafs nog een keer 18 gram(min 17 max 20gram) aan ze samen, konijntjes wegen 1,5 en 1,8 kg.

Klopt, dat is de BBT. Zijn gewone biksjes dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het kenner voer: k ken t niet. Maar doodgaan? Je hebt toch

nog voer? Het is sowieso belangrijk dat je rustig overgaat van t ene naar t andere voer. Dus eerst oude voer mengen

met beetje nieuw voer. Sommige konijnen hebben gevoelige darmen.

(Verder Niet te hard discusieren mensen, nergens voor nodig.)

helemaal mee eens:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, sorry Elvje...maar ik wil natuurlijk niet dat mijn konijnen doodgaan omdat ik er telaat achterkwam welk voer ik moest geven. En denk dat je dat wel begrijpt want niemand wilt zijn nijntje dood!!!

Maar dankje voer advies.

Een konijn valt niet zomaar dood neer ;) Ze gaan niet dood van het andere voer (anders zou het neit verkocht worden) Maar het is minder gezond. Het effect van de anti cocidiose middelen zijn pas na langere tijd merkbaar. Je kunt deze zak best opvoeren hoor. Gewoon de volgende keer de andere meenemen.

Ik neem aan dat je konijnen niet sterven als het antwoord een paar uur later komt. Dat is wel érg overdreven.

Dan moet jezelf maar eerder bedenken dat je niet weet welk voer je kunt geven... Morgen weer een dag en de Welkoop/Boerenbond is echt wel op zaterdag open.

Dit is niet levensbedreigend, dus dat kan best wat minder....

en jij kan ook wel iets minder dacht ik zo.... Bunny lovers is bezorgd. Onterecht blijkt nu, maareh... hebben jij en ik dat ook niet wel eens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dan wel wat oud voer mixen met nieuw voer voor je over gaat op nieuw voer bunny lovers.

Dan kunnen je konijntjes rustig wennen. (daar zou ik zelf ongeveer een week voor nemen).

O ja ! Bijna vergeten. Ik ga morgen dan al naar de winkel en dan bewaar ik dat oude voer nog ff en dat kan ik dan nog ff een paar dagen mengen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drankjewel wupsie voor je rustige commentaar.

En ik ga overmorgen ofzo naar de winkel want ik heb de zak bijna opgevoerd ik denk dat er ongeveer nog maar 80 gram in zit.

Ps. Zijn Max en Mini je konijnen???

:yes: max en mini zijn mijn konijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een leuk topic!

Jullie hebben het een tijdje terug gehad over het klein snijden van groentes. Dat doe ik niet maar ik geef ook niet meerdere soorten tegelijk. Bij mij is het zo: Ik geef voor 2 konijnen 2 blaadjes chinese kool, als ze dit op hebben een hand andijvie (dat koop ik zo in een zak is dus wel fijn) en als ze dat op hebben soms nog een stukje paprika. En denk nou niet dat ik er elke dag de hele tijd bij ga zitten. Nee ik geef ze hun eerste groente, dan ga ik het hooi bijvullen van de konijnen, intussen hebben ze het op, geef ik de volgende groente, dan ga ik water verversen, dan hebben ze het weer op en geef ik het laatste :)

De groentes zijn voorbeelden, ik geef ook wel broccoli, sla, spruiten, wortelloof.

aangepast door saskiaa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar vinden jullie konijnen witlof wel echt lekker? ik kocht dat eerder altijd wel, maar ik vind het best duur en mijn konijnen vinden het ook niet echt lekker, ze eten het wel op, maar als ik ze de keuze geef met wat anders gaan ze voor het andere...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Milo heeft bijna een jaar lang aangevallen op de witlof, maar nu haalt 'ie z'n neus ervoor op en kijkt hij heel zielig ;) Wellicht een beetje teveel gehad en nu wisselen we af :) Maaike werkt het nog hard naar binnen, maar ook momenteel niet haar favoriet.

Hier wordt er ook gesneden, maar erg grof, omdat mijn konijnen niet ontzettend sterk zijn in het delen van voedsel ;) Anders gaat er één met alles van door en de ander er achteraan, dan is het feest weer compleet. En ook voor een eerlijkere verdeling :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .