Ga naar inhoud

Fototopic mbt Voer!!


Daniellespring

Aanbevolen berichten

@Nicky_the: Bij mij is het ook mn voedster haha! Teuntje! Leuk om te zien!

Het valt met nu trouwens wel op dat jullie allemaal vrij veel groenvoer geven aan jullie konijnen! Ik heb een vlaamse reus en een middelmaat en die hebben vanmorgen 3 kontjes van de wortels en een halve witlof streng gekregen (zonder blaadjes want die haddenwe zelf al opgegeten!:))

Zou ik dan dus ook meer mogen gaan geven ofniet? Als ik het dan opbouw natuurlijk!

Bij mij krijgen ze savonds gewoon alleen biks. Ik ben bang dat ze anders snel te dik worden!

Kan je dat dik worden trouwens alleen zien aan de wam? Of is daar ook nog een andere maatstaaf voor?

Je moet idd wel opbouwen, om hun gewicht denken, hun ontlasting moet goed blijven en ze moeten genoeg hooi blijven eten.

Je moet de ribben van het konijn heel lichtjes kunnen voelen (dus niet te erg!). De ruggengraat moet je ook kunnen voelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 141
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Er zijn wel mensen die een bepaalde voeding van Kenner geven, maar dat was maar 1 soort en ik weet nu ff niet meer welk soort ;)

ik gaf eerder die met het gele / oranje etiket. Die met roze etiket bevat dus allerlei toevoegingen.

Geef nu HFST, lijkt me toch nog beter en is idd niet zo duur als SS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Kenner' konijnenkorrel classic

Er zijn wel mensen die een bepaalde voeding van Kenner geven, maar dat was maar 1 soort en ik weet nu ff niet meer welk soort ;)

De Classic ;) (met het roze label) Deze korrel bevat een anti cocodiostaicum. Dat is een soort antibiotica tegen cocidiose. Het is niet goed om dit preventief te geven.

Die met het gele label van Kenner is prima. Het is niet de beste brok die er is, maar het is een prima brok als jouw konijn het er prima op doet. (mijn konijn Gijs kreeg ook de kenner konijnenkorrel, maar die had meer vezels nodig en raakte bij elke ruiperiode verstopt.)

Kijk naar je eigen konijn, doet hij het er goed op is het prima. deze korrel heeft geen dramatische samenstelling waarbij je gezondheidsproblemen verwacht op lange termijn die erin sluipen, zoals bij veel soorten gemengd voer (veel gemengd voer heeft een veel te hoog calcium gehalte wat blaasproblemen kan veroorzaken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ze altijd verschillende groentes, maar nooit zo'n keurig uitgewerkte schaal. Ga me bijna slecht voelen als ik dit zo allemaal zie.

En als ik zo'n plantje erin zou zetten, weet ik zeker dat die in no time door m'n Hollander is kortgemaaid. Die schuift alles zo naar binnen, volgens mij proeft ze het niet eens. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als ik zo'n plantje erin zou zetten, weet ik zeker dat die in no time door m'n Hollander is kortgemaaid. Die schuift alles zo naar binnen, volgens mij proeft ze het niet eens. :)
Dat dacht ik ook, maar die van mij aten de eerste keer keurig de blaadjes van de stengels af en pas de tweede keer aten ze de stengels op.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ze altijd verschillende groentes, maar nooit zo'n keurig uitgewerkte schaal. Ga me bijna slecht voelen als ik dit zo allemaal zie.

En als ik zo'n plantje erin zou zetten, weet ik zeker dat die in no time door m'n Hollander is kortgemaaid. Die schuift alles zo naar binnen, volgens mij proeft ze het niet eens. :)

Inderdaad, ik laat ze voor de vakantie meestal de plantjes (als ik ze nog niet allemaal dood heb laten gaan) op eten, omdat ze het toch niet goed meer doen na minstens een week geen water. Nou, dan is het echt een paar tellen..........

Ik heb geen recente foto's meer van wat ze krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de 2e (of 3e?) foto zien Teuntje zn pootjes er niet zo goed uit, ik ben net meteen ff gaan kijken want jip heeft 2 weken geleden erg last gehad van zn poten ik dacht nee niet dat nu teuntje aan de beurt is.

Maar het is gelukkig geen sorehocks! Maar ze zitten op zand, door jip zn pootproblemen, en dr pootjes zijn dus gewoon nat!

Ik heb ze even goed droog gemaakt en wat extra bodembedekking in hun hok gelegd! Niks aan t handje dus gelukkig!:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ze allemaal net de broccoli of de wortel willen hebben.. Of de tomaat of whatever. Dit zijn ook niet bepaald hapklare brokken, dus knagen moeten ze alsnog. Maar ik geef niet zo veel soorten groente om het ene konijn met een stuk wortel in een hoek te laten gaan zitten en de ander de witlof op te laten eten. Natuurlijk kunnen ze nu evengoed zelf de stukjes kiezen, maar wel veel minder. Ik geef het ook wel eens in hele stukken (als ik te lui ben om het te snijden :P) maar dat werkt niet hier. Mijn dames hebben alledrie de gewoonte om wat te pakken en in een hoek te gaan zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt me op dat jullie alles zo fijn snijden! Waarom doen jullie dit?

Ik zelf snij alles door de midden en geef het dan gewoon. Kunnen ze lekker knagen.

Deed ik in het begin bij Doerak ook, maar ik merk dat hij het leuker vindt wanneer het in kleinere porties gegeven wordt.

Hij kan dan lekker scheumen in de berg met voer. Dus tegenwoordig wordt het in kleinere stukken gehad. De rest kan ie zelf wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .