Ga naar inhoud

Bulten bij achterpoot/in het lichaam


Aniek

Aanbevolen berichten

Net belde de winkel waar ik bij gewerkt heb mij met een vraag of ik nog iets kon betekenen voor een konijntje met een vergroeide achterpoot. Een jong konijntje van een week of 12.. was daar gekocht, maar werd nu terug gebracht, omdat ze een vergroeide achterpoot zou hebben hoge kosten.

Ik kan dan niet over mijn hart verkrijgen los het zelf maar op.. en kosten willen ze niet maken...

Ik zeg prima en ze zouden hem naar het filiaal vanmiddag brengen waar ik 2 winkels naast werk. Net is zij aangekomen en ben direct heel even snel gaan kijken en voelen... Want nu was de vrouw er ook nog bij die haar gekocht had. Wat blijkt sinds gisteravond eet ze niks meer, maar wel veel drinken.. Vind ik raar voor alleen een vergroeide achterpoot.. plus het feit dat er niks gebeurd is en eerder niks te zien.

Ik ben daarop het konijntje gaan voelen en je voelt inderdaad allemaal bulten bij de achterpoot, maar ook voor de achterpoot.. ik voel meer abcessen/ontstekingen dan iets wat vergroeid is. Ze stinkt ook net alsof er wat verrot is.. keuteltjes waren wel aanwezig.

Ik moet tot 4 uur werken dus kan haar dan pas mee nemen, heb hier ook niks omhanden.. maar ik heb dit nog nooit mee gemaakt.. het lijkt wel of ze echt wegrot van ontstekingen als ik dat ook zo ruik..

Ik zou willen dat ik nu al wat kon doen voor het humpie, maar helaas niet meer dan vast informeren of iemand dit wel is gezien/mee gemaakt heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ook voor dit nijntje, blij dat ze nu bij jou terecht komt Aniek!

Snap alleen niet helemaal waarom het baasje haar terugbrengt, je weet toch dat dieren geld (VEEL GELD) kunnen gaan kosten zodra je er 1 aanschaft?! Hoe oud is het nijntje nu?

Heel veel beterschap voor het humpie, houd je ons op de hoogte?

Helaas kan ik voor jullie behalve beterschap wensen niets doen:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de dierenarts niet geweest, telefonisch overleg gehad en zoals aangegeven zie ik vaak meer dan een dierenarts uberhaupt (heb zelf de opleiding dierenartsassistent gedaan).

Het zijn allemaal ontstekingen in het lichaam, dat weet ik zeker. Ik weet in ieder geval dat het wel een hele slechte dierenarts is die met die vergroeiing kwam.. die lucht is niet te harden. Na een goede inspectie kwam ik dan natuurlijk ook een wond tegen waar de stank weg kwam.. Daaronder zit de grootste ontsteking, deze goed schoon gemaakt en ontsmet en duplocilline gespoten. Daarbij primperid en pijnstiller, om de darmen op gang te krijgen en de pijn te verlichten. Punt kan alleen zijn dat de ontsteking naar binnen is geslagen, dat ze daarom zo sloom is en koorts heeft, maar koorts en sloom kan ook alleen van de ontsteking zeker omdat het zo stinkt. Ze eet wel wat, maar langzaam.. Eerst afwachten of het aanslaat, mocht dat niet zo zijn dan moet misschien de grootste ontsteking morgen open gehaald worden, om alle pus er goed uit te halen, maar het zijn er zoveel dat hopelijk de duplo aan gaat slaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er een slecht gevoel bij... ze is zo sloom. Ze eet mondjes maat een klein hapje andijvie/witlof/heel klein beetje hooi. Zit met de pootjes in het waterbakje ivm de koorts. Vandaag weer even met de DA telefonisch contact gehad en kwestie van dwangvoeren en medicijnen geven, ook antibiotica om te krijgen of het stabieler word.. maar het is een echt flinke ontsteking en mogelijk naar binnen geslagen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klink zeker niet goed, ze is ook nog zo jong, hopelijk kan ze het overwinnen. Ik vraag me af hoe lang ze bij die mensen geweest is en of zij niets gemerkt hebben. Zou ze het al gehad hebben toen ze nog in de dierenwinkel zat, zoiets ontstaat toch niet in een paar dagen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is maar een week oid bij die mensen geweest... Konijntje liep al slecht in de winkel, logisch met een abces aan de poot.. maar hebben er niet naar gekeken. Ze zat bij een cavia in.. heb al eerder een konijn gehad met een wond van een cavia dat heel moeilijk te genezen was door de bacterien.. Ik hoop het voor dit hummeltje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gewoon zo zielig... ik kan niks anders dan antibiotica toedienen, darmstimulerende middelen, pijnstiller en dwangvoer nu, maar ze zit zo vol ontstekingen. Telkens ontdek ik weer een nieuwe bult.. Nu ook weer een korstje, open gemaakt, helaas geen grote doorvoer naar een grotere bult waar nog pus in zit om leeg te halen.. Opereren met zoveel ontstekingen is geen mogelijkheid, daarbij is ze veel te slecht zou ze de narcose niet overleven en zit het op haar hele achterkant van voor de ene achterpoot naar voor de andere..

Net ging ze zelf een beetje hooi knabbelen en er zijn 2 blaadjes witlof naar binnen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .