Ga naar inhoud

hij eet al drie dagen geen biks meer


malika117

Aanbevolen berichten

  • Reacties 204
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Moet hem nu in mijn eentje dwangvoeren. Dat is zo moeilijk, het gaat bijna niet. Hem net zijn medicijnen gegeven en heb proberen te dwangvoeren, maar hij laat alles uit zijn bek glijden. Hij doet niet eens de moeite om het door te slikken. Dwangvoeren gaat dit weekend echt een hele klus worden, hopen dat het in mijn eentje gaat lukken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe ik mijn konijn dwangvoer:

- Ik ga op de grond op mijn knieën zitten en zet hem met z'n kop van mij af tussen mijn bovenbenen (zijn 4 poten op de grond). Op die manier zet ik hem heel voorzichtig klem.

- Ik buig over hem heen en houd zijn kop vast. Met de andere hand wurm ik (voorzichtig) de spuit aan de zijkant van zijn bekje naar binnen. Daar zit een opening in het gebit, maar dat heb je vast gemerkt bij het geven van medicijnen.

- Ik geef 2 tot 3 ml. per hapje en wacht tot hij dit heeft verwerkt en van het hapje is bijgekomen. In totaal voer ik per keer 7 tot 10 ml. Ik geef liever vaker een kleine hoeveelheid dan een paar keer een hele spuit waarvan het meeste er weer uit loopt.

Belangrijk is om rustig te blijven en de tijd te nemen. Leuk is het niet.. Maar op deze manier lukt het prima in mijn eentje. Is het zo duidelijk voor je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie eigenlijk helemaal geen verbetering, echt helemaal niks. Hij is nog steeds als van de week. Ik baal hier echt van.:(

De dierenarts zal toch niet voor niks gezegd hebben dat het beter gaat met je konijn. Dat zal dan ook wel zo zijn. Waar baal je precies van? Dat je je zorgen maakt? Dat hij te weinig eet? Of iets anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Logisch dat je baalt. Je hebt erg veel meegemaakt de laatste tijd.. Dat hakt er in en vreet energie.

Maar het heeft zeker zin. Kijk, je hebt nog maar net een nieuwe medicatie ingezet. Ik denk en hoop dat je morgen (na 24 uur) de vruchten kunt gaan plukken. Normaal gesproken dan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Olvarit wortel..

Sommige konijnen vinden het zelfs lekker...

Heej Malika..vanmiddag was je een stuk positiever toch ?

Heb je wat aan de raad van Evee gehad ?

Lekker rond laten lopen...Beweging is goed voor de darmen.

Zoals Suuzi dwangvoert, zo heb ik het ook wel gedaan..(staat hier ergens..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In babyvoeding zitten veel suikers, zeker in wortelhapje. Ik zou dat niet als dwangvoer gebruiken tenzij je niets anders bij de hand hebt, maar dat is hier niet het geval.

Maar fijn dat je wat meer duidelijkheid hebt na je bezoek aan de dierenarts! Hopelijk slaan de nieuwe medicijnen goed aan. Mijn ervaring is dat je met dwangvoeren geduld moet hebben. Als je zelf gestresst bent helpt dat niet. Probeer uit te vinden wat hij een beetje lust, maak een papje van zijn normale biks, probeer SS recovery (te koop bij dierenartsen). Pureer desnoods met je keukenmachine groenvoer tot een papje en voer hem dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je gelijk in Evee !

Ik vraag me alleen af, als hij echt niets eet...niet keutelt én je krijgt er geen dwangvoer in..

Stel hij zou die olvarit wel willen eten en het helpt net over die drempel, wel eten/niet eten heen..

Ik vind het ook lastig om te beoordelen of Malika niet goed durft, of dat het echt niet lukt, of dat het konijn NIETS eet, of toch wel wat hooi.......

De dierenarts zegt dat het goed gaat....geeft zo te lezen, goede medicatie ? (ik heb er weinig verstand van)

Dus daar zou je op moeten kunnen vertrouwen.......

Dan gaat het dus goed.

Maar ja...een dierenarts zit er ook wel eens naast...

Kortom:

De situatie naar waarde beoordelen en goede raad geven, vind ik hier lastig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb sinds gisteren ook al baby voeding wortelhapje gegeven. Hij eet het niet echt op maar laat het weer vallen

ik moest mijn konijn ook in een handoek rollen met dwangvoeren zodat hij niet kon trappen

heb je al babyvoeding geprobeert en dan wortelhapje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .