Ga naar inhoud

hij eet al drie dagen geen biks meer


malika117

Aanbevolen berichten

Ik heb precies bepaalde hoeveelheden eten in het hok gelegd. en Milo zit apart nu. Dus effe aankijken

Gek gezegd......ik denk dat het andere konijntje wel eens de oorzaak kan zijn van het eetprobleem.

Laat je ze vanavond apart zitten om te kijken of er dan wel normaal gegeten gaat worden?

Dan kan je het beste het eten even afwegen en kijken hoeveel er morgen op is.Nog niet stoppen met de medicijnen....eerst de boel weer goed op gang brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 204
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik denk dat je konijn ook best veel stress heeft ivm het overlijden van zijn maatje.

Misschien is de koppeling met het nieuwe konijntje gewoon te snel.

Laten we hopen dat er vannacht gewoon goed gegeten wordt.en dat hij zich wat beter gaat voelen.Heb je ze wel naast elkaar staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beau zit in zijn hok en ik heb Milo in de keuken lopen. Het hok staat in de keuken dus ze kunnen elkaar wel zien. Maar ik vindt dat wel zielig voor Milo. Ze waren zo'n leuk stel af en toe. Vandaag helaas niet want ze waren alleen maar aan het vechten.

Hoop dat ze weer maatjes kunnen worden, Iemand nog tips hier voor?

Ik denk dat je konijn ook best veel stress heeft ivm het overlijden van zijn maatje.

Misschien is de koppeling met het nieuwe konijntje gewoon te snel.

Laten we hopen dat er vannacht gewoon goed gegeten wordt.en dat hij zich wat beter gaat voelen.Heb je ze wel naast elkaar staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Milo is een vrouwtje en Beau is een mannetje. Maar zoals je zei zou het best kunnen dat er eentje wat zwakker was. Want ik had ze gekoppeld en toen at Beau al bijna niets meer en daarna heeft hij een week niet meer gegeten. Tot vandaag dan nu eet hij ineens weer maar ik heb Milo nou los lopen en Beau in zijn hok zitten.

Misschien een hele domme vraag maar zijn dit soms 2 mannetjes?

Kan namelijk nergens wat vinden....

De ruzie kan heel goed komen doordat 1 konijn ziek is en daardoor de zwakste is.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beau heeft uit zijn fles gedronken, hij heeft biks gegeten, hij eet aan zijn brood, hij heeft een stukje witlof op, hij heeft een schijfje wortel op, en hij eet hooi en stro. Ik heb milo in een ren in de keuken zitten. Ze kunnen elkaar wel zien alleen dan wel van een afstand. Ik denk dat Milo de reden is dat Beau niet at.

Jeetje wat dom allemaal. Heb honderden euro's uitgegeven aan dierenartsen en medicijnen. Zonden van al mijn geld als ik dit eerder had geweten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je ze later gewoon weer koppelen.Beau is het konijn wat wel erg veel heeft meegemaakt ....overlijden van zijn maatje..verhuizing.

Misschien de boel een dag of veertien zo houden en dan opnieuw koppelen.

Denk niet dat je nu overhaast moet gaan beslissen om Milo weg te doen.Konijnen kunnen gewoon van teveel stress stoppen met eten;daar kan je niks aan doen.Wel fijn dat hij nu wel begint te eten.

Waarschijnlijk zal hij als hij een dag of 2 goed eet ook weer vollop gaan keutelen....dit moet je wel even in de gaten houden.

En het is natuulijk jammer van het geld maar als je dat niet had gedaan...weet je zeker dat hij totaal was stilgevallen en er niet meer was geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat hij nu weer eet! Ik zou ze ook even apart houden en over een tijdje weer opnieuw proberen te koppelen. Waarschijnlijk is het nu teveel stress geweest voor hem. Dus ik zou het even zo houden en over een tijdje kijken hoe het gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks iedereen, ik ben ontzettend blij dat Beau weer eet. Hij heeft alles op wat ik hem gisteren heb gegeven dus dat ik echt super. Ik heb helaas maar 1 hok hier staan dus ik breng Milo vandaag weer terug naar de opvang. Ik ik zal vragen of ik haar over twee weken weer kan ophalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou ze apart houden en dwangvoeding geven. Heb je dat niet meegekregen van de DA? De problemen lijken mij meer dan alleen gas. Gas kan je meestal met dwangvoeding en ciseral wel verhelpen.

is wat ik aan het begin schreef, enkele anderen schreven dit toen ook,je vertelde ook dat je ze apart ging zetten. maar dat heb je dus niet gedaan dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net de dierenarts gebeld en die zei dat ik Milo beter kan houden maar dan in een ander hok zodat ze elkaar kunnen blijven zien. Maar wat moet ik nou doen, Milo twee weken even naar de opvang brengen of haar ook in de keuken houden maar dan in een ander hok

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks ik dacht ook al zoiets. Ik moet alleen nog effe een tijdelijk hok vinden en dan hou ik ze gewoon even apart

ik zou voor het eerste kiezen mailka, naast elkaar inderdaad dan kunnen ze wel ruiken en elkaar zien, maar hebben ze niet de stress van elkaar. Heb je een kooi die je kunt gebruiken hiervoor?

Vast anders wel te leen bij een opvang of asiel....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al op marktplaats gekeken maar heb niks kunnen vinden bij mij in de buurt. Ik bel om 13.00 uur het asiel op, misschien hebben ze daar wel wat

ik zou ze twee weken idd apart houden en dan langzaam koppelen elke dag 3 keer tien minuten bij elkaar en dat een week lang bijvoorbeeld.

Anders een dierenwinkel in de buurt voor een kooi, waar je van die briefjes vindt met tekoop

of op marktplaats kijken in de buurt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig eet hij weer!

Ik wil nog wel even zeggen dat je niet zo somber moet zijn. Overal staat dat je er van baalt en dat je het niet meer ziet zitten ect ect ect... Je zal dit waarschijnlijk nog wel een keer (of meer) mee maken en je moet dan echt doorzetten! Pas geleden had een van mijn konijnen hetzelfde en die is er ook met moeite bovenop gekomen, nu is ze weer helemaal goed en zie je niks meer aan haar. Als je negatief bent dan gaat het ook slecht, dus ben positief! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks, ik ben erg blij dat mijn kleine beau weer gewoon eet. Heb hem net biks gegeven en hij ging gelijk eten. Ook eet hij veel hooi en ziet hij er een stuk gelukkiger uit.

Ben benieuwd of Milo en Beau nog bij elkaar kunnen. I Hope So!!! Maar nog effe een paar weken wachten. Eerst moet Beau weer helemaal de oude zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .