Ga naar inhoud

Sivotine tegen diarree?


Stampyy

Aanbevolen berichten

  • Reacties 203
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

kijk aan mooi peterselie doet wonderen

Volgens mij doet peterselie zijn werking niet binnen 7 minuten, gezien de tijd tussen de posts van TS...

Daarnaast heeft het beestje nu weer diarree, en zou ik dus zeggen: laat die peterselie nou achterwege! Geen groenvoer geven!

(Dat was een van de "goede" adviezen van onze Sieben...zucht....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou sowieso uitkijken met peterselie. Dit werkt vochtafdrijvend en dat moet je volgens mij niet hebben bij diarree.

Maar is het geen trosje blinde darmkeutels? Ik kan het niet goed zien op de foto. Als het een trosje is is dat geen diarree. ;)

aangepast door JoBoris76
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Diana, wat vervelend allemaal zeg.

Normaal zou ik het advies geven om naar de DA te gaan, maar ik weet ook hoe lastig dat voor je is met je ouders.

Zit nu ook echt te denken wat je zou kunnen doen, maar dat is natuurlijk niet makkelijk.

Pffffff, lastig dit zeg. Ik hoop voor jou en starlight dat het helemaal goed komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was geen advies van mij

Dat had ik gelezen hier op bb

En dan is het aan diegene zelf om het te doen

Ik zou de dierenarts bellen dan van wat mag het konijn hebben

Maar een telefoontje naar de dierenarts mocht zelfs niet denk ik

Volgens mij doet peterselie zijn werking niet binnen 7 minuten, gezien de tijd tussen de posts van TS...

Daarnaast heeft het beestje nu weer diarree, en zou ik dus zeggen: laat die peterselie nou achterwege! Geen groenvoer geven!

(Dat was een van de "goede" adviezen van onze Sieben...zucht....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een discussie. Naar mijn gevoel duurt dit al veel te lang.

Ik heb meermaals gelezen dat naar de DA gaan, niet helemaal een optie is (hoe spijtig ik dat ook vind).

Maar het is ondertussen ook wel duidelijk dat er hier iets aan gedaan moet worden.

En niet met middeltjes van de dierenwinkel (goed van je, dat je dat hier eerst even hebt nagevraagd). Dat zou ten eerste verspild geld zijn geweest.

Ik weer niet helemaal wat je opties zijn, maar ik wil je wel proberen te helpen.

Ik ga proberen wat raad te geven, die mss wat kan helpen.

Je ouders waren bereid om het middel uit de dierenwinkel te kopen...dus in principe vonden ze een klein bedrag dus wel oké.

Ik denk dat je in dit geval het meeste bereikt met de ontlasting van je konijn te laten onderzoeken.

Dus ik zou proberen om met je ouders rustig rond te tafel te gaan zitten. En te vragen of je niet naar een DA mag bellen (leg hem ook de situatie uit) om te vragen om de ontlasting te laten onderzoeken (dat kan zelfs zonder je konijn mee te nemen) en vragen wat de prijs hiervan is.

Ik denk dat je zo op de meest goedkoop mogelijke manier je konijn kan helpen.

Ik wil hier wel nog even benadrukken dat hooithee geen genezende werking heeft tegen diarree.

De enige functie van hooithee is dat sommige konijnen dit lekkerder vinden en dan meer zouden drinken. Dit omdat een konijn met diarree echt veel vocht moet binnen krijgen, anders droogt het uit.

Verwacht dus niet dat de hooithee je konijn gaat beter maken.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel sneu voor je

Maar de mensen hier kunnen jouw jonijn niet op afstand beter maken

Als je doordeweeks naar een da gaat is het altijd goedkoper dan als je dadelijk met spoed moet

Maar daar zullen je ouders denk ik helemaal niet toe geneigd zijn

Maar die gaan op vakantie

Misschien wil je opa wel met je meegaan

Ik hoop het allerbeste voor jouw en je konijn

En die diaree is al wat langer aan de gang toch ?

En dat is niet achter de rug van haar ouders om??? Jeetje, wat ontzettend hypocriet.....

Diana, hoe gaat het nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik jullie niet eerder op de hoogte kon stellen. Maar mijn ouders zijn dus op vakantie,en van m'n oma moest ik de hele middag bij m'n nichtje blijven. Naja..okè. Anders zeurt oma steeds door. Was wel gezellig,maar moest steeds aan Starlight denken. Ik ben net wezen kijken hoe het gaat,ze zat achterin het hokje..dus heb d'r even geaaid. Er liggen ook wel gewone 'kleinere' keuteltjes in d'r hokje..

Ik zal nog een betere foto proberen te maken. Maar het regend nu best wel hard,dus ik doe het zodra het niet meer zo regend!

Bedankt voor al jullie verdere adviesen! Papa die belt waarschijnlijk morgen nog,dus dan vraag ik het wel aan de telefoon.. Hopelijk kan ik ze dan wél overhalen.. En wat jullie ook op BB zeggen,dan lees ik dat gewoon voor.

Ik vind het ook écht vervelend dat m'n ouders zo zijn..Dan had Starlight zich waarschijnlijk zich al beter gevoeld..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je starlight niet naar binnen halen? JE konijn is ziek en heeft dan meer moeite met het op peil houden van haar temperatuur.

Dat je konijn in een hoekje zit kan duiden op dat ze pijn heeft.

Misschien dat er iemand van BB bij je in de buurt woont die je konijn pijnstilling kan geven?

Hoe langer je wacht met naar de DA te gaan hoe slechter je konijn er aan toe is en hoe moeilijker het aan te pakken is. Ik snap de situaties wel, dat je van je ouders niet mag. Maar ik zou dan toch zelf naar de DA gaan of in ieder geval bellen en het dan gewoon zelf betalen. Het is dan gebeurt en je ouders kunnen er kwaad om worden, maar je hebt in ieder geval het beste gedaan voor je konijntje en je ouders kunnen het toch niet terugdraaien dat je naar de DA bent gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik d'r wel naar binnenhalen als ik niet thuis ben?

Want ik ben vanaf half 9 vanavond weer bij opa en oma. Daarna ga ik 's morgens even naar huis om de dieren hier te doen. Daarna direct weer naar opa en oma. Om half 2 ga ik naar huis. En om half 9 's avonds weer naar opa en oma.... Of is dat geen probleem?

Want ik heb een binnenhok alles hoor. Dus ze kan wel naar binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let wel op dat je het ook weet niet te warm maakt, want dan is het moeilijk om haar straks nog naar buiten te doen als ze beter is. MAar misschien is het sowieso verstandig dat ze de winter binnen doorbrengt. Maar dat moet je dan even met je ouders bespreken of zij dat ook goed vinden. Anders zou ik er voor kiezen om haar in de garage te zetten, dan staat ze in ieder geval wat warmer maar kan ze wel nog terug naar buiten als ze beter is. Wat je ook kunt doen is flessen met warm water bij haar in de kooi leggen dan kan ze zich daar aan warmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De foto zijn blinde darm keutels die kunnen zich ophopen aan de kont dan lijkt het diaree maar is het niet.

Waarom krijgt ze geen bix? ze at zo moeilijk zei je?

Dat is niet handig om op deze manier radicaal het bix te verwijderen.

Geef je gemengt voer? Je geeft 25 gram bix????zonder groen.....wat voor een konijn is het foto...

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een nicht gevraagt,die had de dierenarts voor mij gevraagt wat ik het best kon doen. Water en hooi. En even geen bix.

Nee,geen gemengd voer. En af en toe kreeg ze ook wat groenten,maar daar wou ze nooit wat van weten eigenlijk. Brocolli,wortel,witlof vond ze het lekkerst.

KFXUR-6ixD9bPmiDvN_5-kkrF02VMMDI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gok je dat je ong. 25 gram geeft of weet je dat? De bodem van een bakje lijkt me toch meer dan dat, maar dat ligt er natuurlijk ook net aan wat voor bakje je hebt..

Maakt ook niet zo veel uit, als het de biks was geweest dan zou je zeggen dat een paar dagen hooi eten het wel op zou lossen en dat lijkt het nog niet echt te doen.. (Tenminste, dat zou ik denken dan..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .