Ga naar inhoud

Sivotine tegen diarree?


Stampyy

Aanbevolen berichten

Hoi BB'ers,

Ik heb een vraagje.

Starlight is zaterdag heel erg aan de diarree geweest. We hebben het aan gekeken.'s Middags zat ze onder de diarree,hele kontje,pootjes,staartje. Heb dus dat schoongemaakt. En toen ging het redelijk goed. Ze werd wel steeds rustiger. Ze eet en drinkt minder dan anders. Maar ze eet en drinkt nog wél. Alleen haar gedrag is rustiger.

GIsteren ging het eigenlijk heel goed. Tot ze 's middags weer klein beetje diarree had. Zelfde is vandaag gebeurd.

Van m'n ouders mag ik niet naar de DA. En zelf mag ik m'n geld er ook niet aan uitgeven.

Maar m'n moeder maakt zich toch wel zorgen. Want ze belde me net om het telefoon nummer op te zoeken van een dierenwinkel hier in de buurt,en dan zou ze vragen als die wat tegen diarree hadden.

Sivotine.. Moest ik dan door het drinkwater doen..

http://www.huisdierenshop.nu/sivotine-antibioticum-p-770.html

Dat spul..

Maar mijn vraag,is dit wel goed? Ben er totaal onervaren mee..

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 203
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ken het hele middel niet, maar er staat dat er antibiotica in zit.. Als er iets is waar de darmen niet goed op reageren, is het antibiotica wel. Ik heb zo het vermoeden dat het meer schade aan zal richten dan goed doen en dat het nu toch echt tijd wordt om wél naar een dierenarts te gaan.. Als ze bijv. cocc heeft zal dit toch echt gericht behandeld moeten worden en niet met zo'n middeltje..

Overigens is het, volgens die tekst, alleen werkzaam tegen snot of longontsteking bij konijnen.. Over diarree wordt niet geschreven..

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit van gehoord. Ik zou het niet doen!!!!

Ik lees dat je niet naar de DA mag. Dat dat ongelooflijk triest is van jouw ouders om een dier zo te laten lijden haal ik toch even aan en hopelijk lezen je ouders mee. Hun verantwoording laat enorm te wensen over en dat vind ik een hele kwalijke zaak.

Maar goed, jij en je nijntje hebben hulp nodig. Is ze nog klein of al volwassen?

Zorg voor veel hooi en water. Laat groenten en biks even achterwege en zorg dat je nijn extra vocht binnenkrijgt door bijv. een bakje water neer te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Medicijnen in het drinkwater kun je beter niet doen. Je weet nooit hoeveel je konijn er precies van binnen krijgt en of die dosis voldoende is om het probleem aan te pakken. Daarnaast weten dierenwinkels niks van konijnen en geven ze alleen advies om de verkoop te stimuleren. Dierenwinkels zijn winkels en willen geld verdienen.

Hoe oud is je konijntje?

Welke biks geef je en hoeveel?

Als een konijn diarree heeft kun je het beste alleen hooi en water geven onbeperkt. Zie je na een dag nog geen verbetering dan zul je toch naar de dierenarts moeten. Mogelijk heeft je konijn coccidiose.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diana, zou je eventueel niet zelf langs een dierenarts kunnen gaan zonder Starlight? Of mag dat ook niet? In dit geval hoeven ze Starlight niet perse te zien denk ik, alleen haar ontlasting te onderzoeken.. Als je het uitlegt, zal een dierenarts dat vast begrijpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, gezien de leeftijd lijkt coc me niet voor de hand liggend, vooral omdat het ook even goed ging en daarna weer minder. Bij coc zie je volgens mij duidelijk een dalende lijn.

Is er iets in huis gebeurd wat stress heeft veroorzaakt? Iets geks gegeten misschien? Of teveel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze staat buiten trouwens. Ik zou het dus niet weten. Normaal reageerd Stampertje altijd erger op dingen dan Starlight.. Dit is ook de eerste keer dat Starlight diarree heeft. En het eten is niet anders geweest,en het is altijd precies afgemeten..Het is dus echt een raadsel..

Maar waar ik aan zit te denken..Ik weet niet als het er mee te maken kan hebben. ze is voor een week of 2,3 geleden door een teek gebeten. Het was nog een kleine teek. Die heb ik goed verwijderd met de tekentang en door mama na laten kijken op verdere teken. Die had ze niet. Heb dus nog bij dat plekje gekeken,maar daar zie je verder niets..alleen een heel klein bultje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je toen in iedergeval geen dierenarts gebeld na die beet van die teek ?

En inderdaad gewoon zelf even naar de dierenarts en dan vragen voor wat medicijnen en misschien onderzoek ontlasting

Als je beesten neemt weet je dat er kosten van dierenarts daar ook een onderdeel van zijn:$

Je hebt die verantwoording voor die konijnen of die nou van je kinderen zijn of niet:bounce:

Maar beterschap met starlight

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken het hele middel niet, maar er staat dat er antibiotica in zit.. Als er iets is waar de darmen niet goed op reageren, is het antibiotica wel. Ik heb zo het vermoeden dat het meer schade aan zal richten dan goed doen en dat het nu toch echt tijd wordt om wél naar een dierenarts te gaan.. Als ze bijv. cocc heeft zal dit toch echt gericht behandeld moeten worden en niet met zo'n middeltje..

Overigens is het, volgens die tekst, alleen werkzaam tegen snot of longontsteking bij konijnen.. Over diarree wordt niet geschreven..

Als het van Bogena is dan staat er wel bij tegen diaree

Misschien even goed lezen :P:p:p:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het van Bogena is dan staat er wel bij tegen diaree

Misschien even goed lezen :P:p:p:p

Waar zie jij dat staan dan? Ik zie dit:

Diergeneesmiddel ter bestrijding van:

snot, longontsteking en diarree bij kanaries, tropische vogels en parkieten,

snot, ornithose, longontsteking en diarree bij duiven en kooi- en volièrevogels zoals sierpluimvee, sierfazanten etc.,

snot en longontsteking bij kleine knaagdieren zoals konijnen en cavia´s etc.

Ik kán me vergissen hoor.. Maar ik geloof niet dat Starlight een kanarie, tropische vogel, parkiet, duif, kooi- of volièrevogel is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar zie jij dat staan dan? Ik zie dit:

Ik kán me vergissen hoor.. Maar ik geloof niet dat Starlight een kanarie, tropische vogel, parkiet, duif, kooi- of volièrevogel is?

bogena%20sivotine.jpg?zenid=0391825896f05e29c232f9aa2be46e1c

Kan je lezen :P

En dat laatste beesje met die oren omhoog

Volgens mij is dat een konijn

Ik kan het mis hebben hoor

En als laatste achter snot staat diaree

Ik zal het zelf niet geven

En gewoon naar een dierenarts gaan

Maar ja kinderen zijn afhankelijk van hun ouders

En die moeten het goede voorbeeld geven :P

aangepast door jrjsieben
Link naar reactie
Delen op andere sites

bogena%20sivotine.jpg?zenid=0391825896f05e29c232f9aa2be46e1c

Kan je lezen :P

En dat laatste beesje met die oren omhoog

Volgens mij is dat een konijn

Ik kan het mis hebben hoor

En als laatste achter snot staat diaree

Ik zal het zelf niet geven

En gewoon naar een dierenarts gaan

Maar ja kinderen zijn afhankelijk van hun ouders

En die moeten het goede voorbeeld geven

Beste Jrjsieben, als je op alle slakken zout wil gaan leggen, prima, maar lees dan zelf ook goed. Even exact wat ik zei:

Overigens is het, volgens die tekst, alleen werkzaam tegen snot of longontsteking bij konijnen.. Over diarree wordt niet geschreven..

Ik mag aannemen dat die tekst ook op de achterkant van het flesje staat en dan komen we op hetzelfde punt uit.. Dit middel is waarschijnlijk niet bedoeld voor diarree bij konijnen. Mag aannemen dat ze het er anders wel bij hadden gezet toch.. ;) Op de voorkant staat immers ook dat het tegen bestrijding van ornithose is, volgens mij is dat een ziekte die konijnen niet eens kunnen krijgen....

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

MOet ik dat nu wel of niet geven?..

En ja,ik weet dat ik de verantwoordlijkheid voor m'n dieren heb. Maar m'n ouders zijn nu eenmaal daarin heel moeilijk.

Ik heb wel gezegt,om de ontlasting naar de dierenarts te brengen. En daar zou mama over na denken. Nadeel: M'n ouders gaan morgen op vakantie,tot zaterdag.. Maar ja,misschien kan m'n opa dan wel mee,waar ik blijf logeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MOet ik dat nu wel of niet geven?..

En ja,ik weet dat ik de verantwoordlijkheid voor m'n dieren heb. Maar m'n ouders zijn nu eenmaal daarin heel moeilijk.

Ik heb wel gezegt,om de ontlasting naar de dierenarts te brengen. En daar zou mama over na denken. Nadeel: M'n ouders gaan morgen op vakantie,tot zaterdag.. Maar ja,misschien kan m'n opa dan wel mee,waar ik blijf logeren.

Nee, zeker niet geven. (Tenminste, ik zou het niet geven.)

Kun je niet zelf ergens op de fiets langs? Of zit er geen DA in de buurt? Dan heoven je ouders er niet eens wat van te weten toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan je even bellen naar de dierenarts wat hij van dit middel vindt

Beter iets dan helemaal niks doen

En om nou stiekum buiten je ouders om iers te gaan doen lijkt me niet zo slim:$:$

Dan krijg je dadelijk helemaal niks meer voor elkaar

Nee, zeker niet geven. (Tenminste, ik zou het niet geven.)

Kun je niet zelf ergens op de fiets langs? Of zit er geen DA in de buurt? Dan heoven je ouders er niet eens wat van te weten toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze krijgt nu toch ook niks voor elkaar... Ik zeg niet dat je dingen achter de rug van je ouders om moet gaan doen Diana, ik had het liefst dat dat helemaal niet hoefde en dat je in zulke gevallen alleen maar druk hoefde te maken om je konijntje dat ziek is en niet om ouders die niet naar de dierenarts willen, maar helaas zit je wel in die situatie en daar zul je het mee moeten doen.. Als de dierenarts Starlight's ontlasting na kan kijken, kan cocc uitgesloten (of opgespoort en behandeld!) worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het dan ook niet geven. Als de meesten hier zeggen dat het niet 'echt goed' is,of misschien niet helpt omdat het niet in die tekst staat,dan doe ik het ook niet.

Oh jah,m'n moeder kwam met het idee om Starlight een stukje beschuit te geven,omdat dat bij sommige mensen de diarree ook stopt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sieben jij zegt nou net het tegenovergestelde van wat de anderen adviseren. Zo breng je Diana onwijs in verwarring en ik vind dit dan ook erg jammer. Waarom twijfel je aan advies van mensen die er heus wel verstand van hebben? Of ben je gewoon vreselijk eigenwijs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heoven je ouders er niet eens wat van te weten toch?

Dit lijkt me toch wel achter de rug van de ouders

Maar om niet af te dwalen

Een telefoontje mag je toch wel plegen zeker

Als je de gezondheid van je konijn af moet laten hangen op de reacties die je hier krijgt dan weet ik het niet

Ze zijn allemaal verschillend en de enige die er het meest verstandt van heeft is de dierenarts

Beterschap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sieben jij zegt nou net het tegenovergestelde van wat de anderen adviseren. Zo breng je Diana onwijs in verwarring en ik vind dit dan ook erg jammer. Waarom twijfel je aan advies van mensen die er heus wel verstand van hebben? Of ben je gewoon vreselijk eigenwijs?

In dit geval kan alleen een dierenarts uitsluitsel geven

Vindt ik

Of dat dat middel wel of niet goed is

Ik zou niet afgaan op wat een paar mensen zeggen

Ik zou het van de dierenarts willen horen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heoven je ouders er niet eens wat van te weten toch?

Dit lijkt me toch wel achter de rug van de ouders

Maar om niet af te dwalen

Een telefoontje mag je toch wel plegen zeker

Als je de gezondheid van je konijn af moet laten hangen op de reacties die je hier krijgt dan weet ik het niet

Ze zijn allemaal verschillend en de enige die er het meest verstandt van heeft is de dierenarts

Beterschap

EUREKA! Een dierenarts.. Waarom hebben we daar niet eerder aan gedacht?

Ooo ja.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .