Ga naar inhoud

Opereren of niet? advies nodig.


Rifca

Aanbevolen berichten

dollie, je hebt in principe wel gelijk, behalve dat de eisprong niet de veroorzaker van de schijnzwangerschap is, maar de hormonen die vrijkomen bij een eisprong. En die hormonen kunnen ook in uitzonderlijke gevallen wel vrijkomen zonder eisprong, bijvoorbeeld als er een tumor zit. Sommige tumoren maken zelf stoffen aan of stimuleren bepaalde klieren die dan hormonen aanmaken. Dat hangt af van de plek waar ze zitten. En bij dames zijn de bijnieren inderdaad een bron van hormonen, dus wie weet.

Okay :yes: nou ja, zoals ik al zei, ik weet (wist :P) niet of hetzelfde ook geldt voor een konijn. Ben benieuwd wat het nu was/is bij Bunnie.

Heel veel succes woensdag, ik zal duimen voor Bunnie!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bijnier is een bijnier :).. Of het nou in een konijn of een mens zit, het werkt hetzelfde.

Succes woensdag!

Hoop dat ze er goed door heen komt en weer gezond verder kan leven en anders, zoals Chani zei, heb je het in ieder geval geprobeerd en je best gedaan om haar beter te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die hormonen kunnen ook in uitzonderlijke gevallen wel vrijkomen zonder eisprong, bijvoorbeeld als er een tumor zit. Sommige tumoren maken zelf stoffen aan of stimuleren bepaalde klieren die dan hormonen aanmaken. Dat hangt af van de plek waar ze zitten. En bij dames zijn de bijnieren inderdaad een bron van hormonen, dus wie weet.

Het is in ieder geval niet ongewoon bij mensenlijke vrouwen (goh ik druk me weer lekker uit he haha) dat ze (melk)afscheiding krijgen bij een borsttumor, dus waarom zou dat bij een konijn ook niet kunnen? De melklieren zitten er gewoon nog he.

Ik bedacht me later.. Een schijnzwangerschap bij een geholpen dame is dus een indicatie dat er iets behoorlijk mis kan zijn eigenlijk?

Dat is, als Bunnie inderdaad gecastreerd is en inderdaad schijnzwanger was, in dit geval eigenlijk ook wel zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .