Ga naar inhoud

Het maken van hooithee


LindavanBakel

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn konijnen hooithee gaan geven.

Hoe gaat dit precies in zijn werk?

Kan ik de nacht ervoor al water koken en het hooi erin leggen, en in de ochtend dit aan de konijnen geven(nadat het hooi eruit is gevist), of moet dit vers gemaakt worden?

Hoe vaak mag ik dit per dag geven? Dient dit ook afgebouwd te worden?

Mijn konijnen hebben af en toe geen goeie poep, en het hooi eten ze ook minder dan anders (misschien door het warme weer) dus ik wil ze ff aan de smaak laten wennen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat je het best de avond van te voren kunt maken hoor.

Alleen of het echt helpt tegen de niet goeie poep weet ik niet.. En voor minder hooi eten helpt het ook niet. Het bevat geen vezels of wat dan ook. Maar je kunt het gerust geven hoor.

(Hier eten ze ook minder hooi sinds het warmer is trouwens.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maakte het telkens vers, elke dag, omdat ik bang was dat het zou gaan gisten mocht het te lang blijven staan. Koken, thee trekken, afgieten, afkoelen en geven. Ik had trouwens telkens te veel, dus op een keer heb ik het geproefd, en dat is lang niet slecht. Smaakt naar kruidenthee ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het spijsverteringskanaal van dieren is zelfde in doel. Maar de structuur van het systeem verschillend. U moet proberen verse maaltijd naar uw konijnen anders u kunt geven het niet-verse te geven, maar het zou keurig en schoon moeten zijn. Wij moeten onze huisdieren zorgen voor.

Deze v

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het spijsverteringskanaal van dieren is zelfde in doel. Maar de structuur van het systeem verschillend. U moet proberen verse maaltijd naar uw konijnen anders u kunt geven het niet-verse te geven, maar het zou keurig en schoon moeten zijn. Wij moeten onze huisdieren zorgen voor.

Deze v

ehh.. ik snap niet helemaal wat je nou bedoeld??:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

* Hooithee

Om een konijn wat meer te laten drinken én zeer bruikbaar bij diarree!

Neem een kommetje dat microgolfbestendig is, water erin, ongeveer 1 minuut in de microgolf (of met een waterkoker kan natuurlijk ook), een flinke pluk hooi erin, laten trekken tot het afgekoeld is, hooi eruit nemen en... klaar! Hier bevalt thee van smaakhooi nog het meeste, vooral paardenbloemhooi.

Hooithee mag ook gegeven worden bij andere ziektes maar nooit bij verstopping !

>> gehaald van knagers.net (vind ik zelf echt wel een goede site met duidelijke konijnen info!)

aangepast door Laura1984
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het spijsverteringskanaal van dieren is zelfde in doel. Maar de structuur van het systeem verschillend. U moet proberen verse maaltijd naar uw konijnen anders u kunt geven het niet-verse te geven, maar het zou keurig en schoon moeten zijn. Wij moeten onze huisdieren zorgen voor.

Deze v

ehh.. ik snap niet helemaal wat je nou bedoeld??:$

euhmm.. die persoon die dat nogal onduidelijke tekstje heeft geschreven komt van de usa

dus volgens mij heeft ze in het engels iets geschreven en dan met een slechte vertaalsite

vertaald naar het nederlands ofzo

..dat denk ik he het is alleszinds een tekst waar ik ook niet veel van begrijp :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

euhmm.. die persoon die dat nogal onduidelijke tekstje heeft geschreven komt van de usa

dus volgens mij heeft ze in het engels iets geschreven en dan met een slechte vertaalsite

vertaald naar het nederlands ofzo

..dat denk ik he het is alleszinds een tekst waar ik ook niet veel van begrijp :P

Dat idee heb ik ook :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

* Hooithee

Om een konijn wat meer te laten drinken én zeer bruikbaar bij diarree!

Neem een kommetje dat microgolfbestendig is, water erin, ongeveer 1 minuut in de microgolf (of met een waterkoker kan natuurlijk ook), een flinke pluk hooi erin, laten trekken tot het afgekoeld is, hooi eruit nemen en... klaar! Hier bevalt thee van smaakhooi nog het meeste, vooral paardenbloemhooi.

Hooithee mag ook gegeven worden bij andere ziektes maar nooit bij verstopping !

>> gehaald van knagers.net (vind ik zelf echt wel een goede site met duidelijke konijnen info!)

Wat is de reden dat hooithee niet gegeven mag worden bij verstopping?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is de reden dat hooithee niet gegeven mag worden bij verstopping?

Daar zijn hier op het forum wel een aantal topics over te vinden. De meningen zijn er overigens nogal over verdeeld hoor.

Hier is zo'n topic, daar staan ook meteen weer linkjes in naar andere topics over dit onderwerp.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zijn hier op het forum wel een aantal topics over te vinden. De meningen zijn er overigens nogal over verdeeld hoor.

Hier is zo'n topic, daar staan ook meteen weer linkjes in naar andere topics over dit onderwerp.

Bedankt!

Heb de topics gelezen, maar ik ben vooralsnog niet overtuigd van de eventueel stoppende werking van hooithee. Maar ik ben nu wel nieuwsgierig!

Zijn er voorbeelden van konijnen die verstopt zijn geraakt na het drinken van hooithee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .