Ga naar inhoud

Afmeten droogvoer


Huiself

Aanbevolen berichten

Er is al veel gesproken over de hoeveelheid droogvoer, maar ik vraag me toch nog steeds 1 ding af: hoe meten jullie de hoeveelheid droogvoer af?

Ik heb een maatbekertje (nog van kattenbrokjes) waarop 20 gram op verschillende hoogtes staat aangegeven (afhankelijk van het gewicht van brokjes). Dit is dus moeilijk om de juiste hoeveelheid af te meten.

Ik kwam ergens op internet tegen dat je met lege waxinelichtjes kan afmeten. Ik geef op dit moment voor mijn dwergkonijn van 1300 gram 2 waxinelichtjes vol 's avonds, zodat hij wel zijn hooi blijft eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het op een keukenweegschaal afgewogen en toen in een plastic beker gedaan, ter hoogte van de 25 gram biks die mijn konijn mocht hebben een streepje gezet en die vul ik dan telkens opnieuw. En de laatste tijd gebruik ik zo'n klein blikje tomaten puree. Dat is ong. 20 gram SS, daar krijgen mijn konijnen met z'n tweetjes twee van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig weet ik dat er meerdere bakjes zijn om af te meten! :mdr:

Ik heb zelf geen weegschaal die zo precies in grammen aangeeft hoeveel het is. Kan me voorstellen dat meerdere dit niet hebben. Vandaar mijn vraag hoe jullie het voer afmeten... Ik doe het nu dus op gevoel met 2 waxinelichtjes, maar vraag me soms af of dit wel in de buurt komt van het aantal gram biks wat mijn konijn mag hebben.

Bedankt Dollie voor je reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo'n keukenweegschaal is helemaal niet zo duur hoor. Ik heb er ook 1 gehaald, omdat ik dan ook het gewicht van de konijnen in de gaten kan houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk heb ik een andere keukenweegschaal besteld, maar dat staat los van mijn vraag. Ik vroeg me namelijk af of ik nu wel goed bezig was... En misschien had ik daarbij moeten vermelden dat ik inderdaad een weegschaal heb besteld via internet en daarop aan het wachten ben, maar ik wilde de vraag een beetje kort en simpel houden.

aangepast door Huiself
Link naar reactie
Delen op andere sites

welk voer geef je?

Want een ijslepel (zo'n ouderwetse ijslepen voor mooie ijsbolletjes te maken) gevuld met Hope Farms super trio is ongeveer 40 gram

En een ijslepel gevuld met SS is ongeveer 20 gram

Een volle eetlepel gevuld met Hope Farms is 17 gram

Een volle eetlepel gevuls met SS is 9 gram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .