Ga naar inhoud

max zn darmpjes doen niet zo veel...


wupsie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 310
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

en zo ging het dus steeds! hij wilde drinken maar hij iel om. ik heb hem toen mar een beetje geholpen en zn kopje en zn lijfje vastgehouden bij het bakje zodat hij kon drinken. eten was net zo. wilde eten maar het lukt niet:p dat was een beetje als het filmpje van Kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt nog door de narcose, hij heeft hoogstwaarschijnlijk niet dat ''wakker worden'' spuitje gehad. Ik hoop echt dat hij nu beter gaat eten, want dit vind ik (en jij natuurlijk) niet leuk meer. Als ik dit had geweten had ik hem zelfs niet weg gedaan.... Ik wil geen zieke dieren verkopen, waardoor mensen veel geld uit moeten geven aan hun nieuwe konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou veel geld hebben we al wel uitgegeven. zitten al wel dik over de 100 euro heen :s net weer hooguit 1 blaadje andijvie gegeten. en hij wil nog steeds dat dikke stuk van de andijvie niet eten en witlof is ook neit echt favoriet...... zal straks weer bellen met de DA wat ze er van vinden zoals we hadden afgesproken

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha na dat verhaal dat ik hier laatst las dacht ik daar ook al aan haha. maar hij was ook echt bang hij was ook af en toe aan het piepen. ga dit straks ook nog wel zeggen

edit: als ik op ketamie google krijf ik allemaal site van drug info center en trimbos instituut enzo haha

aangepast door wupsie
Link naar reactie
Delen op andere sites

andere narcose misschien?

Zo te zien heeft max ketamine gehad. Daar ga je vet hard van trippen.

Dat heeft Ibi inderdaad niet gehad, gelukkig maar, want dit ziet er echt heel zielig uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan best zijn dat ze dezelfde narcose hebben gehad hoor, maar dat Max niet het ''tegengif'' voor de narcose heeft gehad. Dus geen antisedan (wat domitor onwerkzaam maakt) of revertor (wat cepetor onwerkzaam maakt). Doordat hij dat niet heeft gehad blijft hij zo ''gammel''. De ketamine is na een uur uitgewerkt, dat is ook de reden dat je na een uur pas dat ''tegengif'' mag geven voor de narcose, want voor ketamine is geen ''tegengif''. Als je dat ''tegengif'' te vroeg geeft, dan gaat een hond bijvoorbeeld, heel de tijd liggen shaken en janken (verschrikkelijk, dan moet je dus maar weer narcose bij geve, omdat hij zijn hoofd anders heel de tijd stoot).

Snappen jullie het een beetje??

Ben benieuwd wat de dierenarts vandaag zei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan best zijn dat ze dezelfde narcose hebben gehad hoor, maar dat Max niet het ''tegengif'' voor de narcose heeft gehad. Dus geen antisedan (wat domitor onwerkzaam maakt) of revertor (wat cepetor onwerkzaam maakt). Doordat hij dat niet heeft gehad blijft hij zo ''gammel''. De ketamine is na een uur uitgewerkt, dat is ook de reden dat je na een uur pas dat ''tegengif'' mag geven voor de narcose, want voor ketamine is geen ''tegengif''. Als je dat ''tegengif'' te vroeg geeft, dan gaat een hond bijvoorbeeld, heel de tijd liggen shaken en janken (verschrikkelijk, dan moet je dus maar weer narcose bij geve, omdat hij zijn hoofd anders heel de tijd stoot).

Snappen jullie het een beetje??

Ben benieuwd wat de dierenarts vandaag zei.

Je merkt we ldat konijnen die onder narcose gaan met domitor, ketamine en de hele ratteplan er vaak veel langer last van hebben dat de konijnen die met bijvoorbeeld gasnarcose gaan. Zelfs met tegengif veel tollende konijnen tot 's avonds aan toe na de operatie.

Zowiezo de stress die het veroorzaakt. Kom zelf maar eens bij na een ingreep en je bent aan het spaces op de drugs in je lichaampje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tig operaties meegemaakt bij konijnen, altijd domitor ketamine (toen ik stage liep bij dierenarts), nooit problemen mee gehad, konijnen gingen zelfs nooit ''gammel/wiebelig'' de praktijk uit. Ze waren altijd goed wakker en huppelden al vrolijk rond. Misschien dat het ook komt, doordat die dierenarts altijd maar weinig cepetor/ketamine gaf. De dosis die voorgeschreven is voor een konijn, daarvan gaf ze altijd maar de helft, was ook altijd genoeg.

Dat je al meer dan 100 euro uit hebt gegeven, dat is ook de reden dat ik een konijn waarvan ik weet dat die ziek is niet ga verkopen, die blijven hier tot ze weer beter zijn, of gaan helemaal niet meer weg, als het een blijvend of terugkomend probleem is.

aangepast door kaatje-kim
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .