Ga naar inhoud

Bugs heeft OOK NOG een gezwel :(


Bunny06

Aanbevolen berichten

Ik heb ook 2 hamsters gehad, 2 broertjes campbelli kruisingen.

Zijn 4 jaar geworden en de 1 is in september '06 overleden en de ander in dec. '06. De laatste aan een natuurlijke dood en de ander heb ik in september een spuitje laten geven.

Ook omdat hij oud was maar ook omdat zijn achterpoten verlamt waren door het gezwel ('oma') op zijn rug die naar 1 kant leunde. Maar ook omdat mij niet eens de keus was gegeven om hem eventueel te opereren. Ik denk wel dat het kon maar dierenartsen zeggen niet zo snel bij een hamster van: je zou hem eventueel ook kunnen opereren..

Vaak geven ze je maar 1 keus wat ik ook wel raar vind.

Ik hou zeker goed in de gaten hoe het met Bugs gaat.

Hij is nog steeds hartstikke vrolijk en rent rondjes als ik eraan kom. Dan begint hij weer te rijden op zijn knuffeltje..

Hij ziet de andere 2 konijntjes ook op min. 30cm. Dus hij voelt zich zeker niet alleen maar volgens mij is hij wel altijd alleen gehouden. Moet ook wel als ze hem niet gecastreerd hebben.

Het korstje van zijn abces valt er al bijna af waardoor het ineens een stuk mooier eruit komt te zien.

Maar als mijn DA zegt dat ik geen mesitran mag gebruiken, dan mag ik het wel gewoon doen omdat 'ik' wil dat het goed geneest?

En dat antibiotica wil die echt niet hebben.

Heb het gister op hard brood gedaan maar dat heeft hij door.

Vanochtend ook..

Nu net op een stukje appel. Maar dat vreet hij ook niet. OH wacht.. Ik kijk nu net even en hij eet zijn appeltje wel :D

Ik heb er sneetjes in gekerfd en daaroverheen de antibiotica gedaan.. Even eroverheen geschraapt zodat het ging mengen met de sap van de appel.. Het stukje heb ik niet heel groot gedaan zodat hij het in 1 keer hopelijk kan opeten.

Dat is weer mooi :)

Ik hoop echt dat de antibiotica kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Woensdag avond ga ik nog een keer voor controle.

De wond is heel mooi genezen. Ziet niet dat het open is geweest, gelukkig.

Toen het al dicht was heb ik er gewoon mesitran?, dat honingzalfje, erop gesmeerd. Blijft het ook lekker vettig en kan het nog beter helen.

Alleen.. Nu voel ik toch nog een soort van balletje zitten onder de huid dus het kan zijn dat het weer opnieuw een abces aan het worden is of dat het misschien gewoon nog moet weg trekken..

Ik hoorde op school van een DA assistente de vraag waarom ze toen niet met een pinnetje erin hebben gestoken om te kijken hoe diep die gat was..

Dit klonk mij heel erg in de oren, een pin in zijn hoofd om te meten hoe diep de gat is waar de pus uit kwam.. Ik weet niet hoe het normaal gaat maar ben blij dat het nog niet bij bugs gedaan is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap van dit hele verhaal niet dat je niet hebt moeten spoelen de wond 2 keer daags net zo lang tot er geen pus meer uit kwam....

Dat is de normale gang van zaken met een abces.

Of het moet operatief verwijderd worden.....dan is ie helemaal weg.

Maar de da laat hem een keer uit knijpen? en dan weer lekker dicht groeien ?

Dat is niet handig zo ontstaat er weer een abces, die barst open als de druk te groot word wat ook de druk op het oog kan veroorzaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet 2 a 3 maand gaan afwachten of het weer terug ging komen maar ik voel nu al een bobbel die steeds groter word.. Ik zie de bui alweer hangen dat hij door dezelfde ellende heen moet als met vorig abces. En de oorzaak is niet weg dus het afwachten vind ik alleen maar gevaarlijker.

Ben echt bang dat hij het niet lang meer gaat doen als de oorzaak niet op tijd of helemaal niet weggenomen kan worden.

Het enige wat mijn DA vraagt elke keer is of hij nog wel gelukkig is, of hij goed eet en poept. En of hij op gewicht is.

Ja maar een 'voor ons' vrolijk konijn betekend niet dat het niks mankeert. Daarvoor zijn het prooidieren. Die stellen de pijn zo lang mogelijk uit om te kunnen overleven.

Hij krijgt elke dag een vers stukje appel. Zijn hooi en eten, vers drinkwater.

Hij rent nog steeds als een gek rondjes af en toe en gaat dan bezig met zijn knuffeltje..

Ik heb trouwens ook een site geopend waar mensen kunnen doneren. Klinkt misschien raar maar het is toch een duur konijn.

Het lukt allemaal nog wel maar ik heb niet altijd geld als er met Bugs ineens iets ergs gebeurt. Gelukkig zijn de controles gratis. Maar als alles 'goed' gaat dan moet hij dus waarschijnlijk geopereerd worden voor dat abces, zijn oog moet geamputeerd worden en ik zou hem nog willen castreren zodat hij met 1 of 2 andere konijntjes samen kan zitten (als het goed gaat bij mijn Witje en Bunny).

De site is : http://www.bugs.weblog.com en hij is nog niet helemaal af en sommige dingen staan verkeerd. Ik had ook foto's geupload maar waar die te vinden zijn op de site weet ik niet. Dus dit is eerst een prototype en ik zal kijken of ik ergens een betere site kan maken bij punt.nl ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat wist ik niet maar kan hem niet meer verwijderen. Dat moet iemand die dat kan maar even doen.

Dan moeten mensen maar even mailen voor de site.

Mijn eigen DA raad dat af maar ik was toen bij een andere DA geweest toen in het weekend dat abces open ging. Maar die heeft alleen het abces behandeld. En die oogarts had dus al een andere diagnose gesteld als mijn eigen DA maar ik zit toch erg te twijfelen of ik gewoon naar de dierenarts ga (KK) in groningen waar ik zijn oog ook wou laten opereren.

Ik weet nog wel toen we een Duitse herdershond hadden die pijn had tijdens het lopen, was nog een pup. En hij zei dat het groeipijn was en dat zou wel over gaan. En uiteindelijk hebben wij er een paar maand mee doorgelopen, tot hij ongeveer 1,5 was en toen kwamen wij erachter dat hij dus hele zware hd had en ingeslapen moest worden.

En dat vind ik nog steeds heel erg. Zo'n fout mag je niet maken vind ik als DA als je weet dat hd regelmatig voorkomt bij duitse herders. Maar goed...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hij ging het vergelijken als dat ik ziek zou zijn en dat er dan tig doktoren om me heen stonden die allemaal weer wat anders concludeerden.

Ik zie het juist dat je met meerdere een beter beeld kunt krijgen.

Het programma House is wat dat betreft een goed voorbeeld, al is het niet echt maar met meerdere mensen kom je sneller tot een oplossing.

Ben inderdaad nu ook bang dat hij mij met dit konijn te lang laat doorlopen terwijl er allang actie ondernomen moet worden.

Ik moet even kijken hoe ik dat dan ga doen want ik zit nu wel erg krap. Ik kan altijd nog bijlenen.. Maar daar kom ik wel uit denk ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dollie, Ja.. Maar een andere dierenarts, waar ik voor werk toendertijd met een konijn ben heen geweest, spoort ook niet. Hij moest een stukje korst afknippen van de neus maar knipt gewoon een stuk leven mee.. Krijg nog kippevel als ik eraan denk..

Dan is die ene waar ik in het weekend ben geweest het beste, van Assen.

Maar overal gebeurt wel wat. Zo komt het opereren van het 'verkeerde' poot of iets dergelijks ook nog vaak voor. Maar dat wil je allemaal niet weten want dan ga je naar geen enkele dierenarts meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de ene kant, het moet ook een keer genoeg zijn, je moet niet (ik zeg niet dat jij dat doet) een dier van de ene naar de andere DA slepen in de hoop dat je iets te horen krijgt dat je wel bevalt. Als er door een paar DA-en geconcludeert zou zijn dat er niks meer voor je diertje gedaan kan worden en dat je hem nu onnodig laat lijden, ja, dan kan ik er nog wel in komen, in wat jouw DA zegt.

Maar ik geloof niet dat je DA je gezegt heeft dat je hem het beste kunt in laten slapen.. En hij krijgt het ook nog niet voor elkaar om Bunny beter te maken.. Ik zou dus zeker naar een andere DA gaan in dit geval, helemaal als de DA waar je het over had met die hond, dezelfde is als deze..

edit; Tsja ik ben net zo lang naar verschillende praktijken gegaan tot ik eentje gevonden heb waar ze wƩl KK zijn Ʃn vriendelijk en tot nu toe geen fouten hebben gemaakt.. Terwijl ik er vaak kom. Als een dierenarts bij mijn dier zo'n grove fout maakt kom ik er niet meer terug..

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bunny = Bugs :P Bunny is 100% gezond :)

Hij heeft in het begin gezegd dat het beter was hem in te laten slapen omdat hij vind dat je niet zoveel geld moet uitgeven voor een 'konijn'. Niet dat Bugs er slecht aan toe is.

Dat heb ik hem ook duidelijk gezegd, dat ik er alles aan wil doen om hem beter te krijgen. Tenzij ik merk aan Bugs dat hij het zelf niet meer wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Okee.. morgen ga ik direct een afspraak maken, hopelijk voor vrijdag (16e), voor Bugs..

Want het abces is sinds vandaag dus weer zeg maar een torentje geworden met zo'n gelige korst erop.. Dus die zal binnen een paar dagen weer open gaan..

Eigenlijk heb ik er geen geld voor maar ik moet gewoon het laatste beetje dat voor school is gewoon voor hem gebruiken.. School kan wachten en Bugs niet..

Ik schrok zonet toen ik het weer voelde en ik maak me gewoon heel erg zorgen dat het gewoon niet goed gaat komen..

Ik wil vrijdag naar de DA, naar Magreet (KK) bij het dierenziekenhuis..

Weet nog niet of ik met de trein ga of dat ik de auto snel mag lenen voor heen en weer te rijden.. Vind het zo jammer.. Begin hem nu zelfs een klein beetje zindelijk te krijgen..

En zijn oog vind ik ook helemaal niet goed.. Er komt gewoon een soort van extra 'olie achtige' waas over de waas heen.. Alsof het uit scheurt ofzo..

2 foto's van Bugs van vandaag.. Het ziet er misschien niet uit, al dat papier en de 2 broeken maar die broeken dienen voor een verhoging en ik paste ze toch niet meer.. En dat papier zodat hij dat misschien herkend om op te plassen?..

Ik gebruik kattengrind omdat het voor mij het makkelijkst werkt en de konijnen graven er alleen in en eten er absoluut niet van. Normaal graaft hij ook het grind eruit maar nu niet zo erg en er lagen al plasjes in. Wat hij eerder dus niet deed..

http://i298.photobucket.com/albums/mm264/AncistrusX3/P4140036-1.jpg

http://i298.photobucket.com/albums/mm264/AncistrusX3/P4140124.jpg

Ik ga even alles opschrijven voor de DA.. met tijdstippen en wat er gebeurde zodat ik straks niets vergeet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes morgen.

Vaak kan je met een DA ook wel iets regelen over de betaling trouwens. Is niet leuk om te doen, maar meestal hebben ze wel begrip.

Ik ga duimen Voor jou en bugs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Emilyrose

Na het opschrijven kom ik erachter dat ik sinds 15dec. al 9 keer met hem naar de DA ben geweest :P Ik dacht namelijk dat ik hem in oktober had mee genomen maar omdat dit jaar zo raar loopt met stage periodes was ik in de war... Heb hem dus vanaf 11 dec. '09.. Dus allemaal in eigenlijk 3/4 maand tijd.. Nou ja.. ik ga zo maar slapen..

btw.. de site van 'doneren'.. is nu officieler en te vinden via doneervoorbugs en dan webklik punt nl.. Of ik ga hopen dat ik de koninginnenloterij mag winnen en 10.000 euro per maand ga krijgen? :O.. Dat zou lekker zijn! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit topic nooit eerder gezien, maar ik kwam wel een paar fouten tegen die ik graag recht zou willen zetten.

In ieder geval Enrofloxoral is absoluut niet hetzelfde als Bactrimel en Bactrimel moet juist nooit gegeven worden bij een abces (kapselt het abces in). Enrofloxoral helpt trouwens ook niet.

Duplocilline injecties had hij moeten hebben om de dag + dat het abces open werd gehouden en schoon gehouden, waarschijnlijk was het dan wel weg geweest op zo'n plek als deze.

Ik kan je helaas niet verder helpen met doneren oid, omdat ik zelf een opvang heb met de nodige kosten, maar dat zijn 2 die ik toch wilde vermelden, want volgens mij betaal je, je scheel aan een dierenarts die maar wat doet. Super wat je in ieder geval boor Bugs doet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Aniek!

Eigenlijk heeft het in dit geval niet uitgemaakt welk antibiotica ik mee kreeg want omdat ik hem niet open hoefde te houden (wat mij niet gezegd is) is het dood leuk weer dicht gegroeid met als gevolg weer een abces..

En de dierenarts die het abces behandelde (niet mijn eigen maar bij een ander praktijk) had ik toch hoger in geschat dan als het vaste behandeling is, het spoelen en open houden van de abces..

Morgen middag om half 4 heb ik een afspraak staan bij het dierenziekenhuis Groningen met Magreet. Ik ga met de trein heen, 15 min. En dan ongeveer 15 min. lopen..

Ik hoop dat Magreet mij stukken verder kan helpen.. Heb er in ieder geval hoop in..

Het abces zit gelukkig nog steeds dicht.. Maar hij kan of vanavond nog open gaan of morgen.. En ik hoop dat hij morgen precies open gaat als ik net die praktijk binnen kom lopen :P

Hij heeft er wel pijn aan want de haren vallen weer uit rond om het abces en als je er omheen aan het aaien bent dan blijft hij heel stil zitten.. Niet op de manier van 'lekker stil genieten van het aaien' maar meer 'oh, doe mij geen zeer' ofzo..

Ik ben benieuwd morgen.. Heb foto's gemaakt, nog even snel, van het abces.. Zal ze vanavond nog uploaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

okee. Heb net 1 keer gespoeld.. En ik ga straks dus nog naar de dierenarts.. Die zal het wel verder behandelen. Had ze zostraks nog aan de telefoon omdat ik niet zeker wist of ik, nu het open was, nog iets moest doen tot ik daar was.. Maar dat hoefde niet, alleen alles eruit proberen te halen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .