Ga naar inhoud

Bugs heeft OOK NOG een gezwel :(


Bunny06

Aanbevolen berichten

Bugs heeft al glaucoom en heeft ook neurologische problemen zoals een niet goed functionerende achterpoot, hangend oortje en scheef bekje aan de linkerkant.

Dit kan eventueel ook nog EC zijn en ik weet niet of daar ook een gezwel bij komt kijken..

Hij had altijd al een bultje op zijn hoofd en ik dacht dat het 'de' knik was van zijn hangend oortje..

Maar ik merkte net dus dat er allemaal haren uit vielen op die plek, dus ik beter kijken. Zit er een dik gezwel onder van 2/3cm bij 2/3cm.. Het zit vast, je kan het niet los bewegen.. Dus een tumor?

Ik word hier zo moedeloos van. Ik wou hem namelijk over een klein maandje laten opereren aan zijn oog, omdat hij blind is door de glaucoom..

Waarom heeft mijn DA het niet gevoeld?.. Hij heeft hem uberhaupt daar nog regelmatig aangeraakt omdat hij toen de ogen moest controleren door palpatie.. En hij ondersteunde hierbij op zijn hoofdje zeg maar..

Dit ziet er niet goed uit..

Gaat allemaal lekker.. Alles zit me momenteel tegen..

Heb alles geprobeerd.. Maar ik krijg nu echt het idee dat het nu berg afwaarts gaat, met Bugs..

Wat zijn jullie ervaringen met tumoren op het hoofd?

Ik zal maandag maar weer de DA bellen en ik zit net met 2 week schapenstage waar ik onregelmatige tijden heb maar dit gaat voor.. Stomme stage kan wel wachten of ingehaald worden.. een konijn in problemen kun je niet overdoen als het fout gaat...

Potver.. vandaag ontslag genomen.. straks een verplichte PieP excursie naar parijs waar ik min. 200 euro voor moet betalen.. Op school gaat het niet super..

Ik hoop niet dat dit niet meer hersteld kan worden.. Het zou mijn eerste konijn zijn die ik heb geprobeerd te redden omdat hij gewoon achtergelaten was door zijn vorige eigenaar.. en daarna naar de handelaar zou gaan waar.. nou ja.. jullie weten het wel..

Hij mag gewoon niet dood gaan.. Ik zit echt te janken nu.. jeetje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kan ook nog een abces zijn, hoeft niet meteen een tumor te zijn. Jeetje das wel pech hebben hoor!

Weet je meid, soms is houden van ook kunnen loslaten. Laat het maandag eens goed beoordelen door de DA, maar vraag wel een eerlijke oprechte mening. Het is moelijk omdat wij soms moeten beslissen over leven en dood, maar hij moet wel een kwalitatief goed leven hebben. Dieren zijn niet gemaakt om chronisch ziek te zijn. Heel veel sterkte met alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is echt een gezwel achtig iets.. Het is redelijk hard.. Maar aan 1 kant zit een soort van wit/pusachtige kleur onder de huid, in de vorm van een katten iris.. Kan dit pus zijn?

En waarom is de rest zo hard?

En kan het liggen aan dat zijn oor ook erg vuil was, van het oor die hangt, want het gezwel zit eigenlijk zo goed als daar bovenop.. Dat het daar is gaan ontsteken?

De DA heeft toen dacht ik water erin gespoten om hem een beetje schoon te krijgen maar wist dus niet zeker of zijn trommelvlies nog heel was.. En omdat ik me moest richten van hem op zijn oog, kon ik dus niks aan zijn oor doen..

Ik vind het ook irritant als DA'en zo lopen te pulken/duwen aan zo'n bult.. Lijkt me hartstikke pijnlijk..

En als het allemaal pus e.d. is.. Dan moet het leeg uiteraard.. Maar dan moet het konijn onder verdoving lijkt mij toch?

De kans was voor het gezwel al groot dat hij niet uit de narcose zou kunnen komen vanwege die oogoperatie die nog zou moeten komen.. Dan heb ik liever dat hij 'vertrekt' tijdens de narcose dan dat ik hem zou moeten laten inslapen.. Zo naar om te zien..

Maar ik heb ergens stage gelopen, ik noem geen namen, waar ze zo zuinig waren met de narcose gas waardoor regelmatig een dier bij kwam tijdens de operatie.. Daar zit ik al helemaal niet op te wachten.. Maar of dat gebeurt zal ik dan niet weten want zoiets word niet gezegd als je je dier weer ophaalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een onsteking kan ook ingekapseld raken door het lijf, ja een abces kan heel hard zijn. Krijgt hij nu nog AB? En heeft hij koorts?

Het ligt aan het konijn, in sommige gevallen (hoge koorts bv) snijden ze het snel open vaak als de druk eraf is is de pijn ook weg (daarna spoelen ze het uit).

Tijdens het inslapen wordt er normaal eerst een roesje gegeven en dan een overdosis van iets anders zodat ze niks voelen (mijn DA doet het iig wel) Als dat niet standaard is bij jou praktijk mag je daar rustig naar vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij krijgt geen antibiotica, alleen Xalatan voor zijn glaucoom (van een blind oog).

Hoe kan ik zijn temp. opmeten? Aan zijn oren voelen?

Ik weet wel hoe je de pols moet opnemen e.d.

Ik heb Magreet van het Dierenziekenhuis Groningen net even weer gemaild over de optie van het verwijderen van het pus en het verwijderen van het oog in 1 keer..

Misschien dat het in verbinding staat?

Waarom moet het nou altijd in het weekend ontdekt worden.. Laatst ook 1 van onze honden die haar eerste epileptische aanval kreeg, op een zondag ochtend, eind feb.

aangepast door Bunny06
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm ja dat is standaard met dat soort dingen lijkt het wel frusty.gif

Beste is om met een thermometer even te kijken (beetje vaseline of zeep op het puntje en in zijn poepgaatje, niet te diep!) Anders even in zijn nekje voelen.

Kan inderdaad in verbinding staan, maar kan ook uit de kaak komen. Ik zou kijken of je morgen terecht kunt bij de da, als dat naar binnen barst (wat opzich niet vaak voorkomt maar het kanwel) ben je nog verder van huis.

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan ook nog.. Hij is ook zo slungelig vanwege zijn achterpoot en blind oogje.. Als hij ergens tegenaan botst kan dat gebeuren..

Heb nu al geen zin meer in stage maandag.. Ik moet er al om half 8 zijn en dan kan ik de DA nog niet bellen. Om half 9 pas. En ik moet maandag middag ook naar een afspraak voor mijn nieuwe baan.. Heb vandaag ontslag aan gevraagd, met tegenzin maar mijn nieuwe baan zit 1,5 uur dichterbij..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de oogarts heeft er al naar gekeken en de kans dat hij ooit nog iets zou kunnen zien met dat oog was 0,0.. Hij heeft nog steeds glaucoom, dus een constante verhoogde druk van het oog. Nu hou ik het laag omdat ik xalatan druppel. Maar 2,5ml kost 36 euro. Een oogoperatie iets meer maar dan heeft hij geen hoofdpijn meer want een verhoogde druk voelt als migraine heb ik mij laten vertellen. Hij ziet er niks mee en heeft er alleen maar last van. Als het eruit is, zal het opluchten en kan hij zich focussen op het oog dat het wel doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was me pas gisteravond opgevallen en vanochtend zag ik dat zijn huid heel erg droog was, eromheen.. Dus ik heb er wat olie op gesmeerd zodat het niet teveel gespannen was.

Maar dat was tegen half negen.. En was net tegen half 2 terug en toen zag ik dat hij open was gegaan.

Ik dus mijn dierenarts bellen, nee die was er niet. Ik moest met een andere dierenarts dan gaan bellen (antwoordapparaat) maar met die dierenarts heb ik helemaal slechte ervaring.. Die knipte gewoon een stuk leven af van de neus terwijl hij de korstjes eraf aan het halen was.. ugh ugh..

Toen de dierenarts in Groningen gebeld met de KKDA Maar die was er ook niet.

Toen maar hier nog 1 in Assen gebeld en die is er rond half 5.

Ik heb al een groot deel eruit gedrukt maar wat een viezigheid.. Ik dacht, je drukt het er zo uit maar het is gewoon net klei ofzo. Ging er heel langzaam uit.

Maar omdat er ook nog een korst op zit (hoe dit er is gekomen, weet ik niet) wat het drukken lastig maakt. Als je gaat drukken dan snijd het randje van de korst dus in het leven.. Opzich had hij er geen pijn aan, alleen als dus dat randje begon te snijden.

Toen ik hem net terug zette ging hij gelijk weer zoemen (hitsig) en rondjes rennen dus echt last zal hij er niet van hebben..

Ben alleen bang dat zijn oor dus ontstoken is of iets.. Hopelijk kunnen ze gelijk even kijken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het loopt altijd anders dan geplant met dieren, blijkt wel weer..

Ik hoop gewoon zo dat hij gewoon alles 'overleeft' en straks een gelukkig konijntje kan zijn met een maatje. Heb nog nooit zoveel geld qua dierenarts kosten uitgeven. ;)

En ze zeggen dat Dec. een dure maand is..:s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat uit de wond kwam was dat een soort dikke pasta (zoiets als tandpasta) groenig of met wat rood/geel? Lijkt me toch een abces alleen wel een hele vreemde plek. Nu die open is zal de druk eraf zijn en zal hij er bijna geen pijn aan hebben. Denk dat een antibiotica en een goede vette wondzalf wonderen zouden doen.

Bij de apotheek kun je mesitran gel krijgen, dat is een hele goede wondzalf voor mens en dier! Het is op basis van zuivere honing en daar heb ik al hele nare wonden mee zien genezen. Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej..

Ik ben echt niet meer vrolijk te krijgen..

Net terug van de dierenarts en die plukte gewoon die korst eraf en drukte een hele hoop pus eruit.. Het was gewoon wit, en dik omdat er een stofje ontbrak door de bacterien waardoor het niet zacht kan worden.

Een soort van bunker voor die bacterien..

Ze heeft nog in het oor gekeken en er zat een propje 'wax'/oorsmeer in.. Maar kon niet zien of het daarmee te maken had, met zijn oor.

Het rare was namelijk dat toen alle pus weg was, en ze achter de oor ging masseren, dat er toen 'staafjes' pus nog ergens vandaan kwam.. Dus er is iets waardoor het via een buisje naar buiten wil werken..

Hiervoor moet ik dus weer een ct scan laten maken en zijn kiezen nog een keer laten nakijken..

Zolang dit niet gebeurt is de oorzaak onzeker en blijft het 'pruttelen' onder de korst, als die komt..

Ik citeer even wat ze voor me heeft opgeschreven, om door te geven aan mijn DA:

Abces boven op het hoofd: korst verwijderd: etter.

Oog: chron. process post Encephalitozoon cuniculi.

Oor: chron. oorinfectie.

DD: fistelvorming uitgaand van gebit, gehoorgang???

Advies: met digitaal tandenrontgen sensor opnames maken onder narcose van bullae en gebit anders CT scan.

Nu gespoeld en AB mee, zullen geen blijvend succes opleveren.

1x Enrofloxoral drops 10ml, 2x daags 0,5ml toedienen.

1x consult weekend..

60 euro lichter en nog geen idee wat het is..

10,60 voor de druppels en de rest voor consult.. My god..!

Nou ja..

Ik weet in ieder geval even niet meer wat ik allemaal moet gaan doen voor hem.. Hij loopt nu gewoon met een open wond rond..

Ik zal iets van een rontgen moeten maken of eerst zijn kiezen laten nakijken.

Ik denk dat ik eerst dan zijn kiezen laat nakijken. En dan kan altijd nog die rontgen..

Ik moest dan ook naar Utrecht voor CT scan en anders kon ik over 3 week weer bij hun terecht want dan werkt hun digitale rontgen weer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een verhaal! Heeft ze ook in de oren gekeken? Was het trommelvlies nog intact? De mesistran gel kun je de wond mooi schoon houden.

Vindt het erg moeilijk, ik vraag me af hoelang je nog door moet gaan. Stel voor jezelf een duidelijke grens, een dier redden is heel mooi maar soms zijn ze niet te redden.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft in het oor gekeken maar omdat er een prop in zit kon zij niet de trommelvlies zien. Mijn eigen DA kon toen ook al niks zien.

Weetje.. Ik zit sterk er over na te denken om mijn decaan een mail te sturen.. Ik heb straks een 3 daagse excursie naar parijs in april (7,8,9). En daar moet ik verplicht heen en 200 euro voor neer leggen. Ik wil eigenlijk dan mailen dat ik thuis blijf omdat ik dus dat geld beter voor Bugs kan gebruiken. En dat is ook zo. Ik heb niet voor die excursie gekozen. Het is gewoon verplicht. Anders haal ik mijn diploma niet ofzo. Maar ik kon ook niet weten dat dit er nog eens bij komt kijken nu ik dus weer een probleem met hem erbij heb sinds vandaag.. Het kan niet zo zijn dat 'omdat' ik het geld niet heb, de kans op een eventueel gelukkig leventje word afgenomen bij Bugs.. Je hebt dieren om ervoor te zorgen, wat ze ook kosten.. Als ik dit al niet eens zou kunnen onderhouden, dan moet ik maar nooit aan kinderen beginnen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel ook niet qua geld, meer of dat dit nog een waardig leventje is. Ik ken je konijn natuurlijk niet, maar als ik al deze problemen bij elkaar optel..... Dat is nogal wat. Nogmaals je moet zelf die keuze maken, maar denk wel oprecht aan het dier. Zoals ik al zei, ze zijn niet altijd te redden. Soms is het lijfje gewoon niet goed genoeg om normaal te functioneren. Al gooi je er 100.000 euro tegen aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang hij vrolijk rond loopt zie ik niet dat hij daarom ingeslapen moet worden, omdat hij nu eenmaal meer problemen heeft dan een normaal konijn.

Het kan best zijn dat het een kaakabces was/is en dat hij binnen een paar dagen niet mee wil eten e.d. Als hij echt pijn heeft dan kan hij altijd nog ingeslapen worden maar zolang er nog opties zijn, wil ik die wel nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik dat ook gewoon smeren terwijl er nog een populatie bacterien onder zit? Ik weet niet tot hoever dat buisje gaat waar dat pus nog uit kwam maar als het geen effect heeft dan probeer ik dat nog wel te bestellen en dan heb ik het dinsdag binnen.

Het is nu al wel mooi dicht alleen die huidranden. Die staan mij niet aan.. Ook zit er nog een flapje huid dat omhoog staat en beetje licht van kleur is.

Ik heb er wel een foto van maar die zijn nog erger als de vorige foto's die ik heb geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .