Ga naar inhoud

Indy nog steeds


Dollie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 189
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Morgen tijd om de DA te bellen. Ik heb echt geen verbetering geconstateerd. Ook geen drastische verslechtering, maar zijn pootjes gaan wel achteruit. Delen die niet geschoren zijn (de achterkant van zijn pootjes) zijn nu wel kaal. Dat kan enkel als de urine toch blijft.. Ja, wat het ook doet. Ik denk dat we dus in elk geval kunnen zeggen dat de AB geen effect heeft? De Panacur ga ik op z'n minst nog drie weken mee door.

Verder had ik 'm net op schoot, voelde ik opeens nattigheid.. Ik denk, jippie, die plast me helemaal onder. Nee, het waren maar een paar druppeltjes. Ik zie, als ik de bench net verschoont heb (maar hij er wel in gelopen heeft hè) ook van die druppels, en op het kleed ook. Zal ook deel van het probleem zijn.

Vind het een beetje lastig wat nu. Eén ding is heel zeker, hij voelt zich goed. Hij is echt vrolijk, actief. Eet nog steeds als een bouwvakker (al zie ik dat hij bij voorkeur de harde stukken van boerenkool en bloemkoolbladeren laat liggen, hij eet ze wel, maar pas als alle zachte stukken op zijn en de rest van zijn portie ook. Daarin tegen gaat de biks gewoon op) en is zo brutaal als de pest soms.

De vraag is (zal 'm morgen zeker stellen) wat kan het zijn? Wat blijft er over? Nierproblemen. Is het enige dat ik kan bedenken. Al dan niet veroorzaakt door de EC. Dan is de vraag, in hoeverre is dat te behandelen? Als hij morgen zegt dat de kans groot is dat Indy (ik roep nu echt maar wat) nierfalen heeft en dat er niks aan te doen is, dan weet ik niet of ik zin heb in de stress (en mijn ouders in de kosten) van een bloedtest.

Nou ja, ik bespreek het morgen met hem.

Ontlasting is trouwens ook nog steeds niet goed, heb de afgelopen twee, drie dagen (toevallig waarschijnlijk) geen diarree gezien maar zeker wel plakpoep.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Dollie, ik lees nu pas je hele verhaal over Indy (sorry)

Ten 1e val ik wel in de ene verbazing in de andere wat betreft de reactie van verschillende da's. Kan me hier erg druk om maken maar dit terzijde.

Even een paar vraagjes en opmerkingen:

Heb je al een bloedtest laten doen?

Hieruit kan je opmaken wat er met haar nieren aan de hand is. En eerlijk gezegd (ik ben geen expert maar heb wel ervaring met jouw probleem) denk ik zeker aan nierproblemen en dit kan natuurlijk door de EC veroorzaakt zijn.

Dit hoeft geen blijvend probleem te zijn want vele konijntjes zijn door de juiste behandeling al goed genezen hiervan maar door een aantal maal een bloedtest te laten doen (dan bedoel ik nu en bv over een maand) kan je zien of haar nieren beter gaan functioneren.

Dierenkliniek Wilhelminapark raadt bij EC minimaal 3 maanden panacur aan.

Dit hebben ze mij ook aangeraden. Anders moet je hun even bellen of mailen. (nou ja....moet, moet.....niks moet!:$)

1 van mijn konijntjes Boefie, heeft last gehad van blaaszand en kreeg hierdoor urinebrand, dit is bij Indy niet het geval want anders hadden ze dit volgens mij op de foto moeten zien.

Deugniet had nierstenen en haar nieren werkte niet meer, achteraf gezien ben ik bang dat ze EC heeft gehad en mijn da dus ook niet goed naar mij heeft geluisterd.

Deugniet is tot op haar laatste dagen (toen was het dus al te laat) heel erg vrolijk geweest, holde de hele dag achter me aan en dat soort dingen.

Dan kom ik dus op jouw verhaal hoe vervelend jij jezelf voelt wanneer je weer met nieuwe vragen of juist dingen wil laten doen bij Indy om haar te behandelen bij je DA.

Ik ken het gevoel van je vervelend en bezwaard voelen maar daar heb ik me nu helemaal over heen gezet! En waarom, jij als geen ander heeft gevoel bij jouw konijntje en jij wil er alles aan doen om haar beter te laten worden. Daar heb je een da bij nodig! De da doet niets gratis, je betaald voor zijn diensten en wil dus ook geholpen worden zoals jij dit wenst. Dit is wat ik mijzelf steeds vertel maar heb uiteindelijk dit ook aan mijn da verteld (op een iets andere manier) maar in ieder geval hem duidelijk gemaakt (en eigenlijk wist hij dit al) hoe ik erin sta wanneer er iets met mijn dieren is.

Van hem verwacht ik expertise (hij heeft hier voor geleerd) en eerlijkheid maar ook inzet! Wanneer hij iets niet weet, wil ik ook dat hij contact opneemt met bv universiteit van Utrecht of Wilhelminapark om te overleggen want ik betaal tenslotte voor zijn expertise!!

Ik hoop dat ik een beetje heb duidelijk kunnen maken met mijn verhaal dat je je absoluut nooit bezwaard moet voelen om dingen aan je da te vragen al doe je dit 10x op een dag en wanneer zij minachtend doen, dit ook bij ze meldt dat je dit niet op prijs stelt aangezien je veel van je dier houdt en dus met heel veel gevoelens zit en hier hebben zij ook rekening mee te houden en Respect voor te hebben!!

Lieve schat, heel veel sterkte vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga straks (als ik helemaal wakker ben :P) bellen. Een bloedtest is dus nog niet gedaan maar gewoon wel nodig, dus dan vragen we daar om. Al verwacht ik eigenlijk dat dit sowieso de volgende stap is, DA heeft wel eerder (in elk geval tijdens het eerste consult) aangegeven dat het ook nierproblemen konden zijn. (Alleen op dat moment was dat.. Nou ja, niet irrelevant, maar er waren op dat moment opties die meer voor de hand lagen (blaasontsteking) en die ook beter te behandelen waren...)

Ik verwacht ook niet anders dan dat dit nierproblemen zijn. Al dan niet veroorzaakt door EC. Ik heb Wilhelmina trouwens een (zeer uitgebreid :$) mailtje gestuurd, weken geleden al, maar niks terug gekregen.

Je hebt echt helemaal gelijk als je zegt dat ik gewoon alles moet vragen en zeggen als ik dat wil, dat kon ik me zelf ook wel bedenken.. Maar ik zet me daar nu ook gewoon helemaal overheen (probeer hè :whistle2:) want dat recht heb ik.. Betaal er idd genoeg voor. Bovendien, als Indy in maart wél EC gehad heeft en die kans is zeer groot, dan heb ik door mijn eigen inbreng zijn leven gered..

Stiekem stelt je verhaal me wel gerust. Over Deugniet. Misschien dat zielige, totaal verzwakte hoopjes konijn me deze keer wel bespaard blijven. (En dat bedoel ik twee kanten op: Of hij wordt gewoon beter (daar gaan we voor natuurlijk!) of hij.. Nouja, gaat rustig..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwacht ook niet anders dan dat dit nierproblemen zijn. Al dan niet veroorzaakt door EC. Ik heb Wilhelmina trouwens een (zeer uitgebreid :$) mailtje gestuurd, weken geleden al, maar niks terug gekregen.

Wanneer je toch nog antwoord wil hebben zou ik toch nog even mailen, misschien hadden ze het op dat moment te druk. Ik heb zelf hele goede ervaring met de hulp die ze (helemaal voor niets) bieden en dat vindt ik toch wel heel apart.

En natuurlijk weet ik dat je het allemaal weet, begrijp me niet verkeerd, ik wilde alleen een hart onder de riem steken omdat ik zelf hier ook moeite mee heb gehad dus je helemaal begrijp, begrijppie:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En natuurlijk weet ik dat je het allemaal weet, begrijp me niet verkeerd, ik wilde alleen een hart onder de riem steken omdat ik zelf hier ook moeite mee heb gehad dus je helemaal begrijp, begrijppie:mdr:

Ik snap dat je dat zo bedoelde hoor, en het is ook heel fijn dat het gewoon even gezegt wordt. Ik bedoel, als ik logisch na denk kan ik me het wel bedenken, maar soms moet het ook even gezegt worden voor het écht tot je door dringt. En het is ook heel fijn om te weten dat je niet 'de enige' bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal nog een mailtje gaan sturen naar Wilhelmina. Ten slotte hebben we nu ook veel meer informatie, het mailtje dat ik stuurde was voor het eerste consult. Een blaasontsteking en blaasstenen/gruis/zand zijn intussen uitgesloten. Ik neem aan dat ook nierstenen op de foto zouden staan, dus daar kunnen we ook een streep door zetten.

Meneer heeft slecht gekeutelt vannacht, er ligt platgestampte plakpoep en een.. Hooguit een twintigtal keuteltjes waarvan de meesten wat klein. Zal hem zo masseren. Ik twijfelde gisteravond al, hij ging opeens half languit liggen. Doet ie nóóit. Weet dat de meeste konijnen zo 'relaxen', maar alleen als het héél warm is óf als hij actief in de tuin heeft gespeelt ofzo, gaat hij zo languit liggen. Anders niet. Als hij lekker rustig zit, of dat nu in z'n hok is, of op schoot, kruipt hij inelkaar tot een bolletje. (Soms lijkt het net of ie geen pootjes heeft haha :P) Er rinkelden gisteren dus al een paar alarmbelletjes maar toen ik mijn fototoestel ging halen, ging hij overeind zitten en at de rest van zijn groente op. Dus ja.. Maar had waarschijnlijk toch gelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat je dat zo bedoelde hoor, en het is ook heel fijn dat het gewoon even gezegt wordt. Ik bedoel, als ik logisch na denk kan ik me het wel bedenken, maar soms moet het ook even gezegt worden voor het écht tot je door dringt. En het is ook heel fijn om te weten dat je niet 'de enige' bent.

Dat was mijn bedoeling, geruststelling en vertrouwen:angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

O hij heeft ook niet heel goed gegeten vanochtend. Mijn moeder is van de week opeens begonnen met hem eten geven, heel lief en ook wel goed want ik kom pas veel later uit bed, maar ik weet dus niet precies hoeveel ze geeft. Ongeveer een handje ja.. Normaal liggen er nog een paar brokken als ik beneden kom maar ik denk dat de helft er nu nog ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aargh. Weet even niet wat ik moet zeggen, bah. Had nu een andere DA aan de lijn. Waar de eerste DA de urine als het grootste probleem zag (ikke ook) zit zij constant over de plakpoep etc..? Die komen door een gebrek aan vezels. Ja, duh. En dat is bijna niet op te lossen. Dus ik zit gewoon met zijn urineproblemen. Die lichtelijk verbeterd lijken te zijn, maar niet weg. Maar de kleine plasjes zouden incontinentie kunnen zijn, en nierproblemen dacht ze niet echt aan. Moest eerst de kuur maar afmaken. In elk geval, zij bleef over die plakpoep beginnen (ook een probleem natuurlijk) en ik over de plasproblemen. Die plakpoep zou trouwens BDK zijn? Ik wéét wat BDK zijn.. Volgens mij is er een heel duidelijk verschil tussen plakpoep en BDK. Zelfs platgestampte BDK zien er anders uit.

Nou ja, we maken dus de kuur af en zien dan wel.. Moet volgende week toch die kant uit, tijd voor de entingen.. (Van de andere dieren.) Ze had nu geen tijd meer. Kwam niet eens aan al mijn vragen toe. :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, waar ik nu 11 minuten met haar over heb gepraat.. Leek haast wel touwtrekken om wie het onderwerp mocht bepalen zeg. Mijn God..

Ze begon wel over Protexin. Maar dat heb ik al heel lang gegeven en had ook niet erg veel effect. Ben er mee gestopt toen hij AB kreeg. (Voor de tweede keer.) Wist niet of het handig was, dat allemaal door elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik nog maar een keer, ben echt ge.. Nou ik weet het niet eens. Wat moet ik hier nou mee?! Hebben zij gelijk? Ik heb er niet voor gestudeerd natuurlijk.. Maar ik ken mijn konijn (dat blijkt wel want ik zag gisteren al dat hij niet lekker was terwijl hij nog gewoon zat te eten :s) en ik weet dat het niet helemaal goed zit.. Die urineproblemen zijn niet helemaal weg. Ze zei dat incontinentie behandelen niet aan te raden was, dat hoeft ook helemaal niet van mij maar het is wel heel makkelijk het zomaar op incontinentie te gooien, of ligt dat aan mij?! En natuurlijk is het een probleem, die darmen, maar hoe moet ik dit nu nog volgen, als volgens de ene DA de urine problemen erger en belangrijker zijn, maar zij opeens het tegenovergestelde zegt? Dat ik sowieso ongeveer elk woord wantrouw dat uit hun mond komt is misschien niet terecht maar ze spreken elkaar tegen! En als Indy zo'n probleemkonijntje is dat ze er toch niks in zien, zeg dat dan gewoon. Want IK heb hem nog niet afgedankt hoor.

Maar goed. Ik heb net (voor ik belde) zijn kont goed bekeken: De huid is helemaal wit (goed dus) en rustig. Alleen de huid op de achterpoten is nog steeds roze en wat geirriteerd. Hij stinkt minder. Misschien hebben ze ook wel gelijk. Als hij zich nog steeds telkens onderplaste was de huid niet wit. Zijn gewicht gaat ook de goede kant op: 1450 gram wat normaal 1500 is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ontzettend frustrerend! Kun je vragen of de behandelende DA je terugbelt als hij/zij tijd heeft? Dit schiet niet op zo.

Ja, ik weet het niet.. Voel me nu natuurlijk direct weer lastig.. Ik zie hem volgende week waarschijnlijk toch met de entingen.. Dan is de kuur ook afgelopen dus als het dan nog niet zo goed is als ik wil kunnen ze tenminste niet zeggen dat ik dat moet afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik smeer het in met vaseline. Ben daar een paar dagen geleden mee gestopt omdat hij zo'n vettige vacht kreeg én om te kijken of het zonder ook goed ging. Ja dus. Behalve op die pootjes. Die ik kan ik wel insmeren (zal ik zo ook even doen) maar dat lost het probleem niet op.. Neemt alleen de symptomen weg.

Ik zit te twijfelen over een second opinion, maar ik moet zeggen.. Het urine probleem is ook een stuk minder.. Alleen niet weg en daar zit ik mee. Maar hij is zo levendig en heeft echt nergens last van, bovendien heb ik geen idee hoe ik een second opinion aan mijn ouders ga verkopen.. Een bloedtest krijg ik er nog wel in, bij deze DA dan. Wou dat ik hém ook gesproken had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .