Ga naar inhoud

Zo met Jerom naar de dierenarts


elvira88

Aanbevolen berichten

Ahhh, wat lief hoe je tegen hem praat.

Meid, maak je er niet te druk om, zoals anderen al zeiden het is een ongeluk en die gebeuren nu eenmaal. Met Jerom's pootje komt het vast wel weer goed. Hij probeert er iig al weer op te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 138
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ja, ik heb nu geen foto laten maken omdat de dierenarts zei dat de behandeling alsnog hetzelfde blijft, maar als ik geen verbetering zie van zijn poot laat ik alsnog wel een foto maken. Misschien kan ik dan beter even naar een andere da gaan, want deze zei dat ze sowieso niet opereren bij konijnen met gebroken poot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet je zo nogal moeilijk...

Het kan dat hij die poot gewoon op deze manier probeert te ontlasten.

Het kan ook dat het een breuk met verschuiving is. En dan hangt het een beetje van de plaats af en de keuze die je maakt wat je eraan doet. Maar als je het laat oppereren mag je daar volgens mij niet te lang mee wachten, want dan kan het ook weer verkeerd aan elkaar groeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oja, deze info heb ik van de site:

Openingstijden:

Dierenkliniek Korte Akkeren:

Maandag t/m donderdag: 7.00 uur - 20.30 uur

Vrijdag: 7.00 uur - 17.30 uur

Dierenkliniek WesterGouwe:

Maandag t/m woensdag: 15.00 - 19.00 uur

Donderdag: 13.30 - 19.00 uur

Vrijdag: 13.30 - 17.30 uur

Telefonisch bereikbaar:

Maandag t/m donderdag: 08.00 uur-12.00 uur, 13.00 uur-17.00 uur en van 17.30 uur-20.00 uur.

Vrijdag: 08.00 uur-12.00 uur en van 13.00 uur-17.00 uur

Spreekuur:

Wij werken uitsluitend op afspraak. De tijd per afspraak hebben we verlengd van 10 naar 15 minuten. Zo hebben we voldoende tijd voor uw huisdier en houden we de wachttijden kort.

Afhalen van medicijnen, voeding e.d. :

Voor het afhalen van medicijnen, anti-vlooienmiddelen, ontwormmiddelen en dieetvoeders kunt u in Dierenkliniek Korte Akkeren terecht tussen 10.00 en 12.00 uur en tussen 13.00 en 20.30 uur met uitzondering van vrijdag, dan zijn we tot 17.30 uur open. In Dierenkliniek Westergouwe kunt u tussen de genoemde openingstijden terecht.

Telefonisch spreekuur

Tijdens het telefonisch spreekuur kunt u terecht om de dierenarts vragen te stellen en om uitslagen op te vragen. Elke werkdag is er een telefonisch spreekuur tussen 11.30 uur en 12.00 uur. Op Westergouwe is er geen telefonisch spreekuur. De assistente kan u op elk tijdstip verder helpen.

Patienten met kanker

Patienten die in onze praktijk behandeld worden voor kanker, krijgen een speciaal telefoonnummer waarmee ze 24 uur per dag contact met één van de dierenartsen kunnen krijgen.

Maar ik snap het niet helemaal van dat telefonisch spreekuur, moet je nu persee tijdens zo'n spreekuur bellen of kan ik ook gewoon nu bellen bijvoorbeeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net gebeld en kreeg de dierenarts assistente aan de telefoon. Die zei dat ik morgen ochtend vanaf 08.00 even terug kan bellen omdat de dierenarts die er verstand van heeft dan aanwezig is. Dus ik bel morgen even terug en dan kan ik eventueel een afspraak maken mocht dat nodig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntje hield hem ook zo naar buiten! Ik denk om hem te ontlasten. Nu staat hij weer normaal. Maar ik zat toen nog niet op BB dus had nog nooit van een KKDA gehoord en ging gewoon naar die hier om de hoek.

Pfiew ben ik blij dat het goed gegaan is. Maar t altijd verstandig om nog even een andere DA te bellen voor de zekerheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, misschien zeggen ze wel dat ze ook niet meer kunnen doen, maar ik denk dat een röntgenfoto iets meer rust geeft. Ik denk niet dat het heel ernstig zal zijn omdat de dierenarts al grote moeite had om het breukje te ontdekken, maar het is wel fijn om te weten hoe of wat. Kan ik gelijk vragen hoe lang ik door moet gaan met de pijnstiller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de dierenarts net weer gebeld. Ik moet even langskomen met Jerom om 13.15. Dan word er waarschijnlijk toch even een röntgenfoto gemaakt en de assistente zei dat er misschien een pin gezet moet worden. Ik hoop dat er dan iets te regelen valt met in gedeeltes betalen, voor een aantal consulten en foto's heb ik nog wel geld, maar zo'n pin zal wel flink prijzig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je berichtje, ja ik stond al wel te kijken toen ze over die pin begonnen, raar dat die andere dierenarts dan zegt dat ze nooit behandelen bij konijnen met breuken. Zit er dan echt zoveel verschil tussen een gewone da en een kk da...op zich best bizar...ik bedoel...je moet toch wel een beetje verstand hebben van andere dieren dan honden en katten. Naja, jerom en ik zijn wel blij als we even thuis weg zijn, ze zijn hier aan het boren, kei iritant, zeker voor jerom die zich al niet lekker voelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatst een rondleiding gehad bij een dierenkliniek, en alles is op honden en katten gericht, echt, van de info aan de muur tot de hokjes tot het voer.. En alles wat ze vertelden ook alleen maar honden en katten. Mensen gaan blijkbaar niet veel naar de DA met hun konijnen..

Succes bij de DA straks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Elvira,

als je nu weer terug moet kijk dan of je 's avonds een afspraak kan maken dan kom ik je op halen met de auto! dat is toch veel fijner dan met de bus. Ik moet alleen overdag werken en kan moeilijk vrij nemen maar 's avonds is geen probleem dan kan ik altijd wel wat regelen.

Ik hoop dat het goed ging!

Wat trouwens ook fijn is, stel in het ergste geval dat Jerome moet blijven mag je op ziekenbezoek. Ik ging altijd voor mijn werk om 07.00uur dan mocht ik helpen met de medicijnen geven en 's avonds na het werk dan mocht ik lekker met Jip knuffelen. Ook mocht ik helpen toen Cato verdoofd werd dat is een heel fijn idee. Moet je misschien in je achterhoofd houden kun je dat vragen.

Laat maar even weten of stuur een PB-tje dan kan ik kijken of ik je naar de DA kan brengen.

groetjes

Marleen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Marleen, wat lief van je aanbod, mocht ik terug moeten dan hou ik het in gedachten. Maar ik hoop eigenlijk van niet.

De dierenarts heeft naar jerom gekeken en kon geen breuk vinden in zijn beentje. toen dacht hij eigenlijk aan een zenuwbeschadiging, maar daarna kwam er nog een dierenarts bij en die hoorde een geluidje wat niet erg goed klonk...zijn poot was echter in orde, dus hebben ze de röntgenfoto hoger genomen.

Uit de foto bleek dat jerom niet zijn poot, maar zijn bekken heeft gebroken. Er komt dus geen pin en jerom moet 4 weken rust houden, de behandeling blijft hetzelfde dus. Ik heb gelijk even gevraagd hoe lang ik door moet gaan met de medicijnen en dat moet minimaal 10 dagen, maar goed dat ik vandaag de bestelde extra druppels binnen kreeg, aan 1 flesje had ik niet genoeg. nu heb ik er 2 extra.

Ik heb nog wel gevraagd wat er zou gebeuren als de breuk niet goed aan elkaar groeit en toen zei de dierenarts dat de poot dan geamputeerd moet worden. Maaar hij zei ook dat het in zijn voordeel is dat Jerom nog jong is en dat het een goed teken is dat hij al probeert te staan op zijn pootje en wel zijn poot onder zijn lichaam legt als hij ligt.

Ik heb dus goede hoop dat het goed komt. Aan dat andere denk ik maar liever niet.

Ik ben gematst met de prijs, eigenlijk was het 68 euro voor de röntgenfoto plus de prijs van het consult, maar ik hoefde de consultskosten niet te betalen, das toch aardig he :)

de gemaakte röntgenfoto word me nog toegestuurd via mail, zodra ik hem ontvang zet ik hem hier wel neer, misschien interessant.

aangepast door elvira88
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik schrok er ook wel even van hoor, ik vond zijn poot al erg, maar zijn bekken...pfff Dankjewel voor het duimen, Jerom kan het goed gebruiken. dus iedereen die wil duimen/bidden/kaarsjes branden of wat je dan ook doet... graag :)

Het was nog wel heel naar, toen ik binnen kwam lag er een beer van een berner sennenhond op de grond. hij kreeg elke keer spuitjes, snapte er weinig van. Tot ik terug kwam en de hond op een brancard naar buiten gereden werd en een meisje heel hard aan het huilen was, die hond was dus net ingeslapen...zo sneu. Weet wel dat het beter voor het diertje is maar wat kun je je dan ellendig voelen...pfff ik was blij dat mijn jerommetje weer gewoon mee naar huis kon. Arme meid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .