Ga naar inhoud

Zo met Jerom naar de dierenarts


elvira88

Aanbevolen berichten

lijkt mij simpel dicht te maken...de ren iets verder vast maken....

Maar er zijn meer gevaren die nog niet zijn gebeurd......

Oef!

De tralies van het deurtje kunnen ze hun beentjes breken.....algemeen bekend.

Beter er uit halen door schanieren groter te maken.

Of houten loop plank er over....

Dan nog een gevaarlijk punt de konijnen kunnen zo op de kooi zelf springen en hun pootjes breken......dus je hebt nog wat te verzinnen een dubbel hok lijkt me veel veiliger....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 138
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

op de kooi zelf konden ze niet springen, ik heb daar een net over hangen. Maar ik koop wel een dubbel hok dan.

Ik voel me echt *** nu. Het is gewoon mijn schuld dat Jerom nu pijn heeft. Ik dacht ze juist lekker de ruimte te geven. Ik heb hier al heel vaak foto's gepost van mijn hok en ren maar niemand die me zei dat het zo gevaarlijk was.

Zit gewoon alweer te janken hier.:( Bij mijn examens keek ook iedereen me raar aan toen ik huilend weg liep daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meid, doe eens even niet zo gek zeg! Het is helemaal jou schuld niet (en ook niet van de leden hier) dat Jerom vast heeft gezeten en nu een klein breukje heeft. Het was een ongeluk en ongelukken gebeuren. Daar kun jij niets aan doen en Jerom evenmin. Ga jezelf nu niet op zitten eten, daar help je niemand verder mee. Het hoeft maar iets heel kleins te zijn wat grote gevolgen kan hebben en daar kan je echt niet altijd op voorbereid zijn.

Je hebt een aantal prachtige tips gekregen, ga daar lekker mee aan de gang en je zult zien, dan voel jij je een stuk beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar zoals hierboven word gezegd is het gat waar hij in heeft vast gezeten heel makkelijk te verhelpen door de ren verder te schuiven. (dan nog is er kans op vast zitten, aan de andere kant is hij wel verder doorgeschoven, maar zit je alsnog met een klein gat en als een konijn dan maar genoeg door wurmt...)

Ik baal er gewoon van dat ik niet wat beter opgelet heb en wat dat betreft is het wel mijn schuld want jerom kan er zeker niks aan doen. Maar goed, met zitten janken help ik het beestje ook niet. Heb hem vanmorgen weer pijnstiller gegeven en hij eet geweldig goed. daar ben ik al blij mee. Ik hoop dat zijn pootje redelijk goed hersteld en tegen de tijd dat hij en buddy weer samen mogen koop ik een dubbel hok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet je nu en achteraf is het altijd heel makkelijk praten. Jezelf een schuldgevoel aanpraten maakt het allemaal niet makkelijker. Jij hebt hier ook geen schuld aan, zulke dingen gebeuren. Dat kan je niet altijd voorzien. Jerom komt er echt wel weer bovenop en met de gekregen tips kom jij al een heel eind met je konijnenverblijf ongelukkenproof maken;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

op de kooi zelf konden ze niet springen, ik heb daar een net over hangen. Maar ik koop wel een dubbel hok dan.

Ik voel me echt *** nu. Het is gewoon mijn schuld dat Jerom nu pijn heeft. Ik dacht ze juist lekker de ruimte te geven. Ik heb hier al heel vaak foto's gepost van mijn hok en ren maar niemand die me zei dat het zo gevaarlijk was.

Zit gewoon alweer te janken hier.:( Bij mijn examens keek ook iedereen me raar aan toen ik huilend weg liep daar.

Je doet heel erg je best om goed voor ze te zorgen en ze hebben het prima bij jou. Ongelukken gebeuren.

Dat rennetje is vast wel veilig te bevestigen. Misschien een paar paneeltjes er bij en dan ruim om het hok heen zetten en het rennetje met haakjes aan de muur bevestigen. Dus dat de ren niet aan het hok zit maar aan de muur en dan het hok in de ren. Een trappetje/plankje over de ingang is inderdaad een goed idee. Maar ik dacht dat je daar toch ook wel eens een handdoek op had gelegd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee geen handdoek, ik heb zo een houten trappetje voor erover. En ook een net zodat ze niet op de kooi springen, maar op de foto's heb ik die eraf omdat ze juist zonder net met trap op de kooi weten te springen. Ik heb nu buddy in het 1.20 hok zitten en Jerom in een stuk van de ren (ik heb die echt klein gemaakt en er zitten geen gaten nu). Omdat jerom rust moet houden. Medicijnen geven gaat heel goed. En zijn witlof gaat er nog heel goed in. Als ik het zo bekijk heeft hij geen pijn. Maar ik denk dat ik toch maar dit hok koop, omdat ik toch wel erg geschrokken ben.

98936_essegi_baffy2_neu_1.jpg

http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_kleinedieren/kooi_ren/dwergkonijnen/120cm/100548

is dat een oplossing? Het geld maakt me echt niet uit (oke tot aan een bepaalde mate, ik ben niet rijk:$) Maar ik wil gewoon het beste voor ze.

Jerom eet ook gewoon zijn brokken en toen ik Buddy even uit de kooi had stond hij te kijken waar hij er uit kon (zo zielig, maar hij is nog wel heel levendig gelukkig)

Ik ben blij dat je niet boos bent, ik vind het extra naar dat het jerom is. Als het buddy was had ik het natuurlijk ook vreselijk gevonden, maar dit is juist een konijntje wat uit de opvang komt en ik een goed leven wil geven snap je. Ik heb hem vandaag overladen met aaitjes en kusjes en 100 x gezegd dat het me speet. Hij snapt het niet, maar goed...ik doe echt men best om hem weer op de been te krijgen.

100548

aangepast door elvira88
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee natuurlijk ben ik niet boos. Ben ik zowiezo niet zo snel :mdr:

Het is gewoon een ongeluk Elvira, en het is gelukkig in verhouding nog goed afgelopen, had ook erger kunnen zijn omdat hij met z'n kopje vast zat. Die paar weekjes rust voor Jerom zijn zo om.

Kun je je examen nog herkansen?

nee geen handdoek, ik heb zo een houten trappetje voor erover. En ook een net zodat ze niet op de kooi springen, maar op de foto's heb ik die eraf omdat ze juist zonder net met trap op de kooi weten te springen. Ik heb nu buddy in het 1.20 hok zitten en Jerom in een stuk van de ren (ik heb die echt klein gemaakt en er zitten geen gaten nu). Omdat jerom rust moet houden. Medicijnen geven gaat heel goed. En zijn witlof gaat er nog heel goed in. Als ik het zo bekijk heeft hij geen pijn. Maar ik denk dat ik toch maar dit hok koop, omdat ik toch wel erg geschrokken ben.

98936_essegi_baffy2_neu_1.jpg

http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_kleinedieren/kooi_ren/dwergkonijnen/120cm/100548

is dat een oplossing? Het geld maakt me echt niet uit (oke tot aan een bepaalde mate, ik ben niet rijk:$) Maar ik wil gewoon het beste voor ze.

Jerom eet ook gewoon zijn brokken en toen ik Buddy even uit de kooi had stond hij te kijken waar hij er uit kon (zo zielig, maar hij is nog wel heel levendig gelukkig)

Ik ben blij dat je niet boos bent, ik vind het extra naar dat het jerom is. Als het buddy was had ik het natuurlijk ook vreselijk gevonden, maar dit is juist een konijntje wat uit de opvang komt en ik een goed leven wil geven snap je. Ik heb hem vandaag overladen met aaitjes en kusjes en 100 x gezegd dat het me speet. Hij snapt het niet, maar goed...ik doe echt men best om hem weer op de been te krijgen.

100548

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja een trapje heb ik al. Eerst vond ik het vervelend dat het precies op een examendag gebeurde, maar later was ik eigenlijk heel dankbaar...al was het een half uurtje later geweest dan was ik niet thuis geweest en wie weet wat er dan wel niet gebeurd was.

Ik kan het examen dit jaar niet meer inhalen, maar wel in april 2010. Ik heb al wel eerder deze week voortplanting en zootechniek gedaan, als ik die gehaald heb, heb ik 12 vakken gedaan. ik hoef er dan nog maar 4. economie, wiskunde, anatomie en startend ondernemer. Ik heb nog tot 2012 om het te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem vandaag overladen met aaitjes en kusjes en 100 x gezegd dat het me speet. Hij snapt het niet, maar goed...ik doe echt men best om hem weer op de been te krijgen.

100548

Hij snapt je excuses heel goed, maar wil ze gewoon niet aannemen, omdat het niet jouw schuld was. Je kon er niets aan doen. Ongelukken zitten nou eenmaal in een klein hoekje, zoals je zelf al zei. Met Jerom gaat het allemaal weer goedkomen, concentreer je maar op zijn herstel en geef jezelf niet meer de schuld, want dat was het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja een trapje heb ik al. Eerst vond ik het vervelend dat het precies op een examendag gebeurde, maar later was ik eigenlijk heel dankbaar...al was het een half uurtje later geweest dan was ik niet thuis geweest en wie weet wat er dan wel niet gebeurd was.

Ik kan het examen dit jaar niet meer inhalen, maar wel in april 2010. Ik heb al wel eerder deze week voortplanting en zootechniek gedaan, als ik die gehaald heb, heb ik 12 vakken gedaan. ik hoef er dan nog maar 4. economie, wiskunde, anatomie en startend ondernemer. Ik heb nog tot 2012 om het te halen.

Kijk, dan is dat weer een geluk bij een ongeluk. Nu moet je je niet afvragen wat er gebeurt was als... Want daar heb je ook niets aan. Met Jerom komt het weer helemaal goed;)

Wat studeer je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik vind het wel echt leuk om te doen, wel lastig af en toe, ik zie dan wel vaak gewonde dieren op mijn stage, maar als het om je eigen diertjes gaat treft het je toch een stuk harder. (alhoewel ik soms op stage ook best moet slikken als je enorm zieke beestjes ziet).

Ik heb mijn dieren ehbo al wel gehaald, dus de basis dingen weet ik wel. Maarja, behalve de pijnstillers geven kan ik niet zoveel voor jerom doen, hij moet gewoon veel rust houden, gelukkig doet hij dat ook wel en ik hou goed in de gaten of hij eet en keutelt. Verder is het heel vervelend afwachten of het beter gaat.

Ik ben best een ongeduldig typ, ik zie hem het liefst morgen weer op de been, maarja. Sommige dingen hebben nu eenmaal tijd nodig. Hij probeerde vandaag al even te krabben met zijn zere poot, maar dat vond hij toch nog niet fijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Gaat vast goed komen met Jerom :)

Begin dit jaar heeft 1 van mijn konijntjes ook zijn voetje gebroken, tijdens een ontsnappingspoging. Ben ook bij de DA geweest en heb hem daarna pijnstillers gegeven en ook een paar weken in een kleiner hokje gezet. Het is ook vanzelf genezen, je moet hem nu eens zien springen! Je merkt er niks meer van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang moest jij die pijnstiller geven? De da had het niet gezegd en ik ben het vergeten te vragen. In de bijsluiter staat 7 dagen gebruiken, dus wilde ik dit aanhouden. En na hoelang merkte je ongeveer verbetering van het voetje?

Jerom eet nog steeds heel goed en hij word het spuitje met pijnstiller een beetje zat. Hij beet net zachtjes in mijn hand. Ik ben blij dat er nog pit in zit ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest het minstens een week geven en na 10 dagen was het flesje op, dus toen ben ik ook gestopt. Omdat ik hem niet steeds uit het hok wilde halen gaf ik het op een stukje witlof en dat at hij helemaal op en likte daarna zijn mond af, echt heel lief.

Ik heb hem 4 weken alleen in een hokje gehad en daarna ging hij vrij snel weer normaal lopen. Hij ging alleen raar zitten met z'n voetje naar buiten gericht, maar dat is daarna ook vanzelf over gegaan.

Heel veel succes met Jerom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij houd zijn poot iets van zijn lichaam af ja, dat zei de dierenarts ook toen ze hem liet lopen. Maar ze zei dat de breuk te hoog zat om te spalken. Het is nu 4 dagen nadat het gebeurd is, ik weet niet of dit vanzelf nog recht moet trekken. Hij doet al wel meer met zijn poot, krabben enzo, dat kon hij eerst echt niet, vrijdag hield hij zijn poot ook steeds in de lucht als hij liep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .