Ga naar inhoud

Zo met Jerom naar de dierenarts


elvira88

Aanbevolen berichten

Om half 7 ga ik met Jerom even langs de da. Ik kreeg vanmiddag de schrik van mijn leven, jerom zat met zijn hoofd vast tussen de ren en zijn kooi. Ik heb gelijk een schaar gepakt en de tieraps losgeknipt zodat zijn hoofdje weer los was, maar nu gebruikt hij zijn rechter achterpoot niet meer.

Hij heeft heel wild geprobeerd om los te komen, dus ik ben bang dat het gekneusd is ofzo. Het gebeurde vlak voor mijn examens en mijn moeder zei dat ik wel die examens moest doen maar ik ben halverwege ermee gestopt omdat ik niet lekker bij dat examen zat met het idee dat jerom pijn heeft. Heb nu dus twee examens verpest, maar ben wel opgelucht dat ik bij de dierenarts terecht kan.

Ik laat wel weten wat er met zijn poot is en laat het nog horen.:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 138
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

bedankt meiden :)

ik voel mezelf echt schuldig en ik dacht gelijk dan moet ik de ren maar weg doen en zo'n dubbelhok van 2 keer 1.20 kopen. Maarja, dan heb je ook weer een trappetje waar ze vanaf kunnen vallen. En als je ze vast pakt kunnen ze ook vallen...ongelukken zitten helaas in een klein hoekje. Ik ga er wel voor zorgen dat dit me geen 2e keer gebeurd. pfff

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe was het bij de DA?

Ga jezelf nu maar niet schuldig voelen, die twee hebben een heerlijk leven bij jou, en zoals je zelf al zegt, ongelukken zitten nu eenmaal in een klein hoekje. Waarschijnlijk valt het allemaal wel mee, je bent (bijna) direct naar de dierenarts gegaan, je hebt zelfs je examens verpest voor Jerom! Je doet het echt geweldig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihi die laatste zin komt ergens wel grappig over

Jerom heeft helaas waarschijnlijk toch een klein breukje, hoog in zijn been. In eerste instantie zei de dierenarts dat het niet gebroken was, maar toen ze ging luisteren hoorde ze toch een vreemd knarsend geluid. Ze zei dat ze een foto kon maken om zeker te weten of het gebroken was, maar dat het voor de behandeling niet uit maakte.

Nu ben ik helemaal geen krent hoor, vooral niet met mijn diertjes, maar als de behandeling hetzelfde blijft hou ik liever wat geld over voor als het echt nodig is.

Ik heb pijnstiller mee gekregen dat moet ik hem 2 keer per dag in zijn keel spuiten. Ik heb zojuist de eerste dosis gegeven. Verder moet hij 3 weken rust houden. Hij zit nu gescheiden van buddy en ik heb de ren zo klein mogelijk gemaakt. Ze kunnen elkaar nog wel zien en snuffelen door de tralies maar verder is het even afzien voor die twee.

Jerom is aan het kamperen in zijn tent en zit zijn komkommer te eten en hij heeft ook al basilicum op. Ik ben in ieder geval blij dat hij eet en voortaan dicht ik elk gat wat ik maar kan vinden, want dit wil ik geen 2e keer mee maken.

Jerom heeft trouwens niet gegild toen hij vast zat. (iemand bij de dierenarts vroeg dat aan mij) Tis best een stoer kereltje. Met het medicijn was hij ook heel braaf, maar lekker vond hij het niet volgens mij want hij zat op de bank en nam na dat spul een grote hap uit mijn ohra rekening :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een ervaring van mijzelf.

Reusje zit op schoot bij Eros (zoontje van 9 ) ziet zijn zus passeren en springt van schoot af. Een gekrijs tot en met. Dierenarts (van wacht) laten komen en geeft de zelfde diagnose als mijn man...dijbeen gebroken. Echt zielig niet te doen.

Dierenarts raad aan om een spuitje te geven.

Dan kennen jullie mijn man niet....

Reusje wordt ingespoten tegen de pijn en in een piepklein hokje geplaats , nu enkele weken later moet je hem door de tuin zien gaan. Hij heeft zijn eigen sprongetje maar wie het niet weet ziet echt niks.

Echt geef je konijntje wat tijd en je gaat er niks meer van zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reusje, dat is wel goed om te lezen zo'n ervaring. Ik heb ook goede hoop dat het goed komt. Ik baal er wel van dat het gebeurt is, maar je kunt niet alles voorzien. Ik dacht echt dat het gat tussen het hok en de ren klein genoeg was zodat ze er niet doorheen konden. Maar waar een wil is :duivel: Int vervolg dicht ik alle gaten.

@Dollie tis inderdaad wel sneu om ze zo gescheiden te zien, gister waren ze nog samen aan het kamperen :P

elvira88-5469-albums-buddy-jerommetje-picture20938-kamperen.jpg

Ik heb jerom nu de tent gegeven omdat dat zijn lievelings plekje is, hij ging er dan ook vrijwel meteen in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja hij is leuk he :)

hebben jullie trouwens ideeën hoe ik de 2 gaten tussen het hok en de ren goed dicht? Bij het rode rondje zat arme jerom vast met zijn hoofd.

Ik deed het eerst met handdoeken, maar buddy haalt die eruit...toen heb ik een gaatje in die handdoek geknipt en een kabelbinder erdoorheen gedaan en vastgebonden aan de kooi, maar zijn er nog andere creatieve oplossingen voor als ze straks weer over de hele ruimte beschikken?

elvira88-5469-albums-buddy-jerommetje-picture20939-vast.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had het ook niet over draad toch, of was dat gewoon een tip. ik heb in ieder geval nog 3 weken om erover na te denken. ik denk trouwens dat jerom zo geschrokken is dat hij het voorlopig even niet weer probeert, maar goed, daar mag je niet vanuit gaan, die gaten gaan zowieso verdwijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor de nacht de snuggle safe opgewarmd en bij jerom in de kooi gedaan. is dat goed? kan geen kwaad neem ik aan. ik wil het hem gewoon zo comfortabel mogelijk maken. En hij kan zelf kiezen of hij er wel of niet tegenaan gaat liggen. Hij zit er nu aan te likken, dat lieve gekke beestje likt overal aan :P Ik ga slapen want het was een erg vervelende dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .