Ga naar inhoud

In de winter bevroren fles


rabbitm

Aanbevolen berichten

Haai,,

ik heb al 1 winter met mijn konijntjes doorgemaakt. en er was 1 probleem een BEVROREN fles. Ik heb tips via internet gekregen en ben tot de conclusie gekomen dat je er 1 koffielepeltje druivensuiker in moet doen. ik heb dan een xxxl fles dus ik doe er 2 schepjes in. Maar het werkte niet. Ze zeggen dat Roosvicee ook kan maar dat weet ik niet zeker hebben jullie tips??

Groetjes,, mirte

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Warm water is eigenlijk niet zo'n heel goed idee denk ik.

Het is namelijk zo dat warm water sneller bevriest dan koud water. Raar, maar waar haha:love:

Ik wist niet van het bestaan van zo'n sok. Misschien niet eens geschikt voor mijn flessen, heb namelijk niet die ronde met zo'n balletje en het tuitje, maar vierkante net als bij de fokker. Scheen beter te zijn...

Maar ik heb vorig jaar wat aluminiumfolie erom heen gedaan en vervolgens kranten, maar helaas voorkom je dan niet dan het in het tuitje bevriest. Dus kan het beestje nog niet drinken:grrrrrr:

Erg frusterend, maar ik denk dat je er niet omheen kunt om elke ochtend de boel te ontdooien en dan weer vers water te geven en dit 's avonds weer te doen. Scheelt dat het overdag nooit zo heel erg hard vriest:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had zelf eerst zilverfolie erom heen en daarna een sok daartussen dus hooi gedaan en daarna weer een sok er omheen. Het werkt tot aan -2 graden lager niet.. dan bevriest ie alsnog..

En met suiker ind niks helpt daarin.

En als nou bijv eindelijk je water niet is bevroren is het binnenin het tuutje wel bevroren..

pff moeilijk.

En ind altijd koud water gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suiker is slecht voor je konijn, niet in de drinkfles doen dus!

Warm water bevriest alleen maar sneller!

Zorg gewoon dat je een extra fles hebt, zo doe ik het ook. Ze krijgen gewoon 3x per dag vers water, hebben dus 3 drinkmomenten tot het weer bevriest. Dat is gewoon voldoende hoor, tenzij je natuurlijk met een zogende voedster of ziek konijn zit.

Ik heb 1 fles binnen staan, dus ijsvrij, en 1 fles aan het hok. Als de fles buiten bevroren is, dan vul ik de fles van binnen en die hang ik op. Zo doe ik dat dus 3x. Het voordeel hiervan is dat ik ook zeker weet dat ook het tuitje niet bevroren is als ik een fles ophang.

Inwikkelen met folie helpt ietsje, maar ook niet veel. Er zijn wel isolatiehoezen die helpen tegen het bevriezen, daar heb ik geen ervaring mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger deed ik ook druivensuiker of roosvicee in hun drinkwater, zodat het niet zou bevriezen, maar....het bevroor idd gewoon.

Toen wist ik niet dat suikers helemaal niet goed zijn voor je konijn, dus ik zou dit niet meer doen als ik jou was.

Suikers zijn ook echte dikmakers.

Net zoals Evee heb ik ook 2 drinkflessen gekocht, zodat ik ze in de winter kan omwisselen --> 1tje staat binnen ijsvrij en de ander hangt buiten. Verschillende keren per dag wissel ik ze om.

Dan kan de ene fles rustig ontdooien en de ander bevriezen buiten ;)

In de zomer is het ook handig om 2 drinkflessen te hebben --> met heet weer drinken mijn konijnen meer, waardoor een dubbele drinkplaats alleen maar van pas komt.

Dus zowel voor de zomer als winter is het handig om meerdere drinkflessen te hebben :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal zeker handig zijn om meerdere flessen te hebben. Let ook op dat als het vriest, je ze op tijd gaat vervangen! Ijs heeft namelijk meer ruimte nodig dan water, waardoor flesjes ook kunnen ontploffen. Dus tijdig wisselen is ook een pré.

Ondanks dat de mijne binnen zitten heb ik meerdere flesjes in huis, voor warme dagen of bij lekkende flesjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het tuitje bevriest binnen 10 minuten......

dus gewoon flessen wisselen en zorgen als je bix voerd dat hj dan ook over voldoende water kan beschikken dat het dan nog niet vriest!

De meeste konijnen hebben hun bix in een half uur op muv de groote rassen.

Ik voer dus ook tussen 4 en 5 uur in de middag en wissel dan 3 keer daags de flesjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het tuitje bevriest binnen 10 minuten......

dus gewoon flessen wisselen en zorgen als je bix voerd dat hj dan ook over voldoende water kan beschikken dat het dan nog niet vriest!

De meeste konijnen hebben hun bix in een half uur op muv de groote rassen.

Ik voer dus ook tussen 4 en 5 uur in de middag en wissel dan 3 keer daags de flesjes.

ja maar 2 flesje is zo onhandig zou het ook kunnen om gewoon strootjes in de fles te doen? En als ik nou hooithee maak werkt dat misschien?
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar 2 flesje is zo onhandig zou het ook kunnen om gewoon strootjes in de fles te doen? En als ik nou hooithee maak werkt dat misschien?

Je moet geen strootjes in de fles doen, dat geeft een verstopping in het tuitje. En hooithee zal ik zelf ook niet doen, want dat werkt verstoppend. Dit moet je alleen geven als je konijntje in de diaree is. Heb ik gelezen.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja er valt gewoon niet onderuit te komen haha.

Nou kan ik me wel voorstellen dat niet iedereen de tijd heft om drie keer te wisselen. ik ben ook pas weer om half 5 thuis en soms later, maar een tweede fles vind ik een heel goed idee. Dat bespaart me juist tijd 's ochtends met ontdooien! Over lui gesproken haha:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

:bounce:Ontdooien is niet nodig....als je de fles avonds voor het slapen gaan verwijderd .

En de keuken zet is ie de volgende ochtend al weer ondooid.....ja ook ik moest daar een makkelijke luie weg in vinden.

Is ie de volgende ochtend al ontdooid.

De flessen kunnen erg slecht tegen warm water dan smelten ze vaak.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar die van mij drinken het meest 's avonds. Flessen weg halen vind ik dan een beetje zielig. En ik ben een type die gewoon alles over heeft voor haar dieren.(en misschien soms te...??) Als je dieren hebt heb je ook verplichtingen/verantwoordelijkheden. Dus ja, ik doe maar alles waarvan ik denk dat mijn konijnen een fijn leven leiden bij me,maar dat doet iedereen hier zoals ik lees:mdr:

De volgende dag met warm water (niet heet) gaat prima eigenlijk met de flesjes. Maar inderdaad niet met heet water...dat heb ik ook al eens meegemaakt hahaha. Was een erg mismaakt flesje toen:mdr:

aangepast door Magrietha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .