Ga naar inhoud

Bearke onder het mes


Saf

Aanbevolen berichten

Er zijn al legio topic over casteratie bij voedster, maar dacht zal toch eens een topic aan maken over de casteratie van mijn zo innig geliefde Bearke. Zij gaat morgenvroeg onder het mes. Ben me al aan het inlezen geweest hier.

Maar vind het toch erg spannend, heb nog nooit eerder een voedster laten casteren en aangezien het een pittige ingreep is maak me toch wat zorgen.

Ik wilde mijn Bearke eigenlijk bij haar vriendje in de kooi houden om bij te komen naar haar operatie. Petran is erg lief voor Bearke en heeft nog nooit op haar gereden. Blijf het dan natuurlijk wel goed in de gaten houden. Ze moeten dan wel op handdoeken en geen andere bodembedekking. Ze zitten nu in zo'n twee verdiepingenkooi. Kan ik daar de bovenverdieping beter van dicht maken of ze gewoon te mogelijkheid bieden op en neer te kunnen.

Spuitjes voor eventueel dwangvoeding te geven heb ik nog liggen, maar geen dwangvoeding meer. Nu lees ik hier veel over SS Recovery en Olvarit wortelhapje, maar ook dat ik gewoon met normale SS een papje kan maken en haar dit kan geven is dat ook goed genoeg?

Ons bearke laat ik casteren omdat ze erg dominant is over haar vriendje heel veel rijden etc hoop dat, dat gedrag een stuk minder gaat worden, ook speelt de kans op baarmoederkanker ook wel ergens mee in de overweging.

Als het allemaal meevalt zijn op termijn Sies en Jearke ook aan de beurt. Heb alleen als dit achter de rug is mijn buik denk ik wel even vol van ziekenverzorger spelen (eerst operatie Toën, casteratie Ties, Nu Jearke en dadelijk Bearke ook nog). Dus dat word dan denk ik volgend voorjaar of over een maand of twee nog eentje. We zullen zien.

Weet overigens niet wat mijn DA rekend voor een casteratie heb ik niet eens naar gevraagd. en tevreden over de deze DA en de prijs, tsja we zullen wel zien.

Ohja ons Bearke is nu 3,5 / 4 jaar oud, kan dat nog speciale dingen met zich mee brengen. Omdat ik ook wel eens lees dat de ingreep zwaarder word naarmate het konijn ouder is.

aangepast door Saf
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Spannend e! Ik was ook helemaal ondersteboven toen snufje gecastreerd werd.

Ik heb haar nog eventjes apart gehouden van Daantje, ook al was hij heel lief voor haar (zij besteede trouwens weinig aandacht aan hem), omdat ik dan goed in het oog kon houden of ze wel at en keutelde. Op momenten dat ik ze echt heel de tijd kon zien, heb ik ze wel regelmatig samen gelaten.

Ik denk dat je het het bovenste verdiep gewoon open kan laten.

Als dwangvoer had ik bij de dierenarts SS senior meegekregen, omdat dit goed oplost en zo kreeg ze ook veel vezels binnen. Ik denk dat het met gewone SS ook wel gaat.

Als bearke gezond is, zal het wel gaan hoor. 3,5 is nog helemaal niet oud e. Snufje was bijna 2 toen ze gecastreerd werd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel Suc6 en ook voor Bearke!;) Morgen word mijn Zorro gecastreerd. Ik heb nog nooit mijn konijnen laten castreren of sterriliseren. Dus voor mijn 10 jarige Zorro'tje vind ik het ook erg spannend hoor!

Morgen ochtend vroeg is hij ook aan de beurt, we zitten vast niet bij de zelfde dierenarts, anders zou ik je misschien wel tegen komen:P Nee ik zit in maarssen met mijn nijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes morgen!

Ik heb Fuz en Sisi ook gewoon samen gelaten. Zolang hij haar met rust laat zou ik dat zeker doen, het geeft ze toch vaak wel wat steun.

Wel natuurlijk even extra opletten dat ze weer gaat eten en keutelen als je ze samen laat.

Ik zou zelf wel de bovenste verdieping dichtlaten voor een tijdje.

Ze mogen bij jouw toch veel loslopen toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook van mijn kant nog even sterkte gewenst. Ik zou die bovenverdieping ook dicht doen. Toen ik mijn meiden had laten castreren had ik ze de eerste 2 dagen in zo'n panelenren hier binnen staan en daar een fleece deken ingelegd, handdoeken eerst geprobeert maar dat was binnen de kortste keren een hoopje en zo'n deken kan je onder de ren trekken zodat het wat langer netjes ligt. Maarja, als ze weer een beetje baldadig worden, trekken ze dat vanzelf wel weer er onder uit. Na 2 dagen had ik die ren vast gemaakt aan de kooi zodat ze dan in de kooi konden, dat opstapje is al best behoorlijk hoog, en ik denk dat jouw kooi dan nog wel iets hoger is. Het is echt wel een behoorlijke jaap, hoor, dat lidteken. Nou heel veel sterkte en ik lees wel hoe het is gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .