Ga naar inhoud

Bearke onder het mes


Saf

Aanbevolen berichten

  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

goed hoor! Jullie doen het echt goed!

wat betreft de pijnstilling, een konijn heeft een ontzettend snelle spijsvertering waardoor pijnstilling veel sneller is uitgewerkt. Ik heb het wel eens aan Marielle(van dieredokters) gevraagd en ze zei dat je best iets eerder pijnstilling kunt geven, als duidelijk dat een konijn pijn heeft gewoon wat geven. eten, eten en nog eens eten dat is belangrijk voor konijntjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik gisterenavond idd. Bij de DA zeiden ze dat ik pas vanmorgen pijnstilling hoefde te geven. Maar het arme beestje zat in een hoekje te creperen van de pijn. Ben wat eerder begonnen en ze begon snel genoeg erna ook weer te eten.

Het gaat goed, ze is erg knorrig. Maar dat mag ze van me ook wel zijn. Ze heeft wat SS biks op maar ze eet vooral witlof, appel, peterselie, hooi e nbascillicum. Ze blijft doorlopend eigen we lwat snoepen van de bakjes die in haar hokje staan.

Maak me er eigenlijk geen zorgen meer over, Nu alleen goed uitzieken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al voor haar kooi gezeten en gezongen, zelfs samen met mijn vrouw een liedje op onze akoestische gitaren gespeeld. Misschien dat het door mijn zangkunsten (kunsten?) komt of ons erbarmelijk slechte gitaarspel maar ze leek er nou niet echt vrolijker van te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze had vanmorgen haar SS brokjes helemaal op, en vannacht weer goed gekeuteld. Kijk eens aan gaat goed met mevrouw.

Wel de kooi weer verschoont, ze zit nu op kranten en elke keer als ze plast vervang ik de kranten. Dat is elke keer weer knorren en piepen bij mevrouw. Hoewel ze wel weer blij is als er nieuwe kranten liggen mag ik in eerste instantie de oude niet weghalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah geweldig dat het al zo goed gaat! Sterke dame heb je daar!

Kijk je ook af en toe eens naar de wonde om te kijken of deze niet gaat ontsteken?

Haha dat zingen is grappig! Misschien vond ze het gewoon geen mooi liedje, ik zou er toch nog eens een ander proberen hoor :bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk elke keer als ze pijnstilling krijgt naar haar wond. De reden waarom ik ook elke keer naar een plasje haar kooi verschoon is ook om zo min mogelijk kans op ontstekingen of vliegen te krijgen.

Ik kan werkelijk niet zingen dus ik denk dat het daar aanlicht en ook ons gitaarspel is niet zo bijster goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is weer erg levendig en baldadig. Vanmiddag even bij de DA binnengewikt (kwam er toevallig toch langs) en besloten dat ik vanavond geen pijnstilling meer geef en blijf kijken of ze goed blijft eten zonder.

Morgen ben ik de hele dag thuis en als ze blijft eten wilde ik ze morge neve ndoor de kamer laten lopen en ook haar vriendje er weer even bij zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, maar volgens de DA is de pijnstilling vooral bedoeld om het eten weer opgang te krijgen en als ze goed eet is het dan niet zo nodig. Vond het een beetje een raar verhaal maar goed ik ben geen DA. Eventueel zei ze er bij kun je bijvoorbeeld morgenvroeg nog geven zodat het niet 2 maar 1 keer per dag is.

Misschien dat ik mijn vrouw vraag morgen na haar werk toch nog een nieuw flesje te gaan halen heb nog maar genoeg voor een of twee keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eens kijken wat het vanavond word als de shot van vanmorgen uit gewerkt is.

Als ik het idee heb dat ze veel pijn heeft ,kan de DA me wat en krijgt ze gewoon weer pijnstilling. Ik dacht ook dat 5 dagen normaal was, 2.5 is toch wel erg kort lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 5 en een halve dag metacam gegeven. Op mijn flesje stond ook maar voor ''een paar dagen'' maar ik geef haar liever extra pijnstilling dan dat ik een kans heb dat ze alsnog pijn heeft.

Na die 5 en halve dag merkte ik duidelijk dat ze last had zonder pijnstilling.

Het is een grote ingreep en de hechtingen en snee moeten toch echt wel zeer doen leek mij. na 6 dagen ging ze nog steeds niet uitgebreid en gemakkelijk liggen.

Als ik jou was zou ik gewoon geven.. Liever pijnstilling voor niks dan geen pijnstilling terwijl ze last heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bij Chinnie ben ik blij als ik het spuitje nog terug krijg als hij Carprofen krijgt (of Bactrimel, ook al zo lekker) :he: Laatst moest ik de muizen met Stronghold behandelen en had het (schone, lege) spuitje daarvoor alvast klaargelegd. Chinnie liep los en begon helemaal blij aan het spuitje te lebberen en te knabbelen, om vervolgens diep teleurgesteld te zijn dat er geen lekkers uit kwam :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .