Ga naar inhoud

Om niet goed van te worden...


Rian

Aanbevolen berichten

Fantastisch, echt! Zouden we dan eindelijk onze kennis met Aveve en wellicht ook de andere grote (dieren)winkelketen kunnen delen en de handen ineen kunnen slaan? Dat zou echt een grote stap zijn!

Kim, bedankt en hopelijk gaan we samen nog veel aanpakken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Goed idee, Rian! :-)

Op onze nieuwe website komt er begin 2010 een rubriek "hoe begin ik er aan". Met alle informatie die een consument moet weten alvorens ze een dier aankopen. Dit om impulsaankopen wat te minderen ... de mensen moeten weten waaraan ze beginnen. Dit is ten voordele van dier en mens.

Op korter termijn kunnen we de handen in elkaar slaan betreffende:

- tips en adviezen

- weetjes

Zoals jullie kunnen zien op onze website www.avevewinkels.be proberen we de mensen te informeren via 1. tips en adviesrubriek en 2. weetjes (bovenaan de pagina als je op knaagdieren klikt) die telkens wijzigen.

Ik zou hier zoveel mogelijk informatie op willen. Jullie mogen altijd zaken doorsturen!

Wat denken jullie?

Alvast een fijn weekend allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk bij intratuin en raad zelf knaagstenen af. We verkopen ze wel, maar niet zoveel als we zouden moeten (ik heb ze in een wat onopvallend hoekje gezet hihi), en als iemand er iets over vraagt raad ik ze heel eerlijk af en vraag ik waarom ze knaagstenen willen geven, en raad een passend ander (goed) product aan.

Tja, het verkoopt, daarom is het opgenomen in de standaard schappenplannen. Totdat er echt landelijk een campagne tegen knaagstenen ofzo zou komen, of iets in die richting, worden ze echt niet wakker vrees ik hoor, niet bij Aveve, niet bij intratuin, nergens. Misschien net bij een enkele vestiging, maar landelijk gezien zal het nog wel even duren voor de slechte artikelen zoals hamsterwatten en knaagstenen de winkels uit zijn.

aangepast door Evee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk bij intratuin en raad zelf knaagstenen af. We verkopen ze wel, maar niet zoveel als we zouden moeten (ik heb ze in een wat onopvallend hoekje gezet hihi), en als iemand er iets over vraagt raad ik ze heel eerlijk af en vraag ik waarom ze knaagstenen willen geven, en raad een passend ander (goed) product aan.

Tja, het verkoopt, daarom is het opgenomen in de standaard schappenplannen. Totdat er echt landelijk een campagne tegen knaagstenen ofzo zou komen, of iets in die richting, worden ze echt niet wakker vrees ik hoor, niet bij Aveve, niet bij intratuin, nergens. Misschien net bij een enkele vestiging, maar landelijk gezien zal het nog wel even duren voor de slechte artikelen zoals hamsterwatten en knaagstenen de winkels uit zijn.

Ja er word echt veel verkocht wat geen enkele meerwaarde voor het dier heeft...En soms zelfs schadelijk is...

(snacks met suiker enzo,loopballen voor cavia's en dergelijke, vissen kom, tuigjes voor konijntjes) maarjah, zolang er mensen zijn die het kopen ziet de producent natuurlijk geen reden tot stoppen :/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook al best vaak tegen me oom gezegd dat die knaagstenen niet goed zijn.. maarja het lever geld op hè.. En als er slechte dingen (zoals snoepjes, stengels en weet ik veel wat) bijna over de houdbaarheidsdatum zijn dan neemt me moeder ze mee. Waar ik erg blij mee ben:sarcastic::grrrrrr: ik gooi ze dan lekker weg, gelukkig komt dat nu nog heel weinig voor omdat me moeder weet dat ik dat echt niet wil.

(bijna vergeten erbij te zeggen me oom heeft een tuincentrum met een dierenafdeling erbij)

aangepast door Mutsie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, hooi is om te happen, stro is om te stappen, toch? Zet er maar liever op 'Voer uw konijn onbeperkt hooi, goede biks, voldoende groente en zorg dat er altijd vers water beschikbaar is. Koop geen knaagstenen en andere troep.' :whistle2:

Nee ik weet niet wat er eerst stond?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ja.. Zeggen mensen (bijv.): 'Jij hebt wel wat met knaagdieren hè..' 'Nee hoor, alleen met konijnen.' 'Ja, maar dat zijn knaagdieren..' 'Helemaal niet, konijnen zijn haasachtigen.' 'Niet, konijnen zijn knaagdieren..' 'Konijnen hebben een ander gebit dan knaagdieren, kan het wel uit gaan leggen maar dat wordt vervelend.. Konijnen zijn haasachtigen.' 'Ja, maar hazen zijn toch ook knaagdieren..' Neeheeeeeeee :he::P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor tip Wupsie. Maar ik mag het niet aanpassen... de mensen kennen het konijn als knaagdier... Jammer, toch bedankt!

is dit dan geen mooi moment om duidelijkheid te scheppen? als je dit als appart kopje zet kunnen mensen het ook vinden en gaan ze niet zoeken onder knaagdieren. en dan een uitleg erbij dat een konijn geen knaagdier is en waarom.

ennuh... zo laat je ook gelijk zien dat je gepaste kennis hebt ;) schept vertrouwen bij de klant ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja!

Ik heb de aangepaste tekst gezien op de site van Aveve. Er staat inderdaad nog wel iets over het niet geven van groente ivm gevoelige darmen, maar dat is natuurlijk ook niet helemaal juist.

Ik weet niet hoe ver Aveve wil gaan in het geven van informatie op de site? Hoe completer, hoe beter natuurlijk, maar het gaat op de site geloof ik voornamelijk inhoudelijk over de soorten voeders die ze hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .