Ga naar inhoud

konijn met abses


wenerlover

Aanbevolen berichten

Daarom ik heb het hier in 23 jaar ook nog nooit gehad.Enkel een keer gezien bij collega fokker.

Dit konijn werd met zijn castratie geholpen aan zijn breuk.Dit betrof een fransoos zwaardere konijnen hebben meer kan op een nodige operatie dan kleine rassen.

Ik ben benieuw wat over dit verteld kan worden met onder zoeken ect.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 119
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wij hebben niet gezegd dat het in dit geval ging om een erfelijke navelbreuk, maar wij hebben gezegd dat een navelbreuk erfelijk kon zijn, zoals wij geleerd hebben.

Cindy, wij mogen net zoals jou op deze topics hier reageren met de kennis die we hebben, ook al komt onze kennis uit de boeken en jou kennis uit ervaring. Je hoeft ons niet uit te lachen of de grond in te boren omdat wij komen met kennis die we halen uit de theorie, omdat jij die praktijkervaring hebt. In de meeste gevallen is het zelfs ideaal om de praktijkervaringen met de theoritische kennis samen te leggen en zo te versterken. Dat is hier op bunnybunch al regelmatig het geval geweest en ik hoop dat we hier mee kunnen verder blijven doen zonder elkaar in de haren te vliegen.

Wenerlover ik ben blij dat het goed gaat met je konijntje en dat de operatie goed verlopen is. Hopelijk komt ze er weer helemaal bovenop. Zit ze terug bij het nestje of zit ze apart nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens... dat jullie er niet mee te maken hebben gehad in jullie "fok loopbaan"wil natuurlijk niet zeggen dat het ook niet bestaat, niet voorkomt, en niet waar is...

Dat is erg kort door de bocht.

De conclusie...

Een navelbreuk kán erfelijk zijn maar kán ook voorkomen doordat moeder hem te kort af bijt.

Zwarte panter haalt de info uit boeken van een universitaire opleiding.... niet reeel om dat dus zomaar voor "kwatsj" aan te nemen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik zeg dus dat een navel breuk bij konijnen op zich...zoals jij zegt mogelijk kon zijn.

Niet als erfelijk gezien word.

Vandaar dat ik om naderende informatie vraag waar dat in jullie theorie bevestig is bij konijnen ?

Wij konijnen fokkers zien ook dat theorie en praktijk zeker niet gelijk loopt ook vooral wat betreft de kleuren leer.Vandaar ook mijn ractie die heel anders is dan de theorie die jullie mogelijk kennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De conclusie...

Een navelbreuk kán erfelijk zijn maar kán ook voorkomen doordat moeder hem te kort af bijt.

Zwarte panter haalt de info uit boeken van een universitaire opleiding.... niet reeel om dat dus zomaar voor "kwatsj" aan te nemen..

Ze verteld dat het erfelijk kan zijn bij dieren niet specefiek bij konijnen.

Nou kelly ik wil de onderbouwing van erfelijk heid wel zien daar wij konijnen fokkers hier niet van af weten.En daar zitten echt mensen bij met heel veel jaar ervaring.

__________________

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben niet gezegd dat het in dit geval ging om een erfelijke navelbreuk, maar wij hebben gezegd dat een navelbreuk erfelijk kon zijn, zoals wij geleerd hebben.

Cindy, wij mogen net zoals jou op deze topics hier reageren met de kennis die we hebben, ook al komt onze kennis uit de boeken en jou kennis uit ervaring. Je hoeft ons niet uit te lachen of de grond in te boren omdat wij komen met kennis die we halen uit de theorie, omdat jij die praktijkervaring hebt. In de meeste gevallen is het zelfs ideaal om de praktijkervaringen met de theoritische kennis samen te leggen en zo te versterken. Dat is hier op bunnybunch al regelmatig het geval geweest en ik hoop dat we hier mee kunnen verder blijven doen zonder elkaar in de haren te vliegen.

Wenerlover ik ben blij dat het goed gaat met je konijntje en dat de operatie goed verlopen is. Hopelijk komt ze er weer helemaal bovenop. Zit ze terug bij het nestje of zit ze apart nu?

ze zit nog even alles omdat over 10 dagen de hechtingen er uit moeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ kiwi ik wil niet zeuren maar punt 1 ik ga met mijn dieren naar de dierenarts

veel fokkers doen dat niet eens ik geef veel om mijn dieren anders zou ik haar niet laten helpen aan die stomme navelbreuk

Nu heb ik een nare smaak ik mijn mond als fokker zijnde!!!!

Jongens kom op ze gaat naar de dieren arts!!!!

Wil het goed doen en wat doen jullie de boel lopen afzeiken!!

Wat een gezellig sfeertje hier!

Wat mij opvalt is dat er regelmatig gezegd wordt dat dit konijntje 'blij mag zijn' dat Wenerlover naar de DA is gegaan? Mis ik nou iets of is dit niet meer dan normaal?

Is het dan écht zo dat fokkers hun konijn 'normaal gesproken' laten lijden en niet naar de DA gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gezellig sfeertje hier!

Wat mij opvalt is dat er regelmatig gezegd wordt dat dit konijntje 'blij mag zijn' dat Wenerlover naar de DA is gegaan? Mis ik nou iets of is dit niet meer dan normaal?

Is het dan écht zo dat fokkers hun konijn 'normaal gesproken' laten lijden en niet naar de DA gaan?

Dat vroeg ik me ook al af. Natuurlijk is het goed van je, Wenerlover, dat je naar de dierenarts bent geweest en het konijntje hebt laten helpen, maar eigenlijk vind ik het niet 'beter' dan dat als ik of Sabbie of Rian of wie dan ook naar de dierenarts was gegaan, als je dieren hebt, heb je die verplichting, of je nu fokt of niet. Zijn er echt (zoveel) fokkers die een konijn gewoon met zo'n 'bult' hadden laten zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik zeg dus dat een navel breuk bij konijnen op zich...zoals jij zegt mogelijk kon zijn.

Niet als erfelijk gezien word.

Vandaar dat ik om naderende informatie vraag waar dat in jullie theorie bevestig is bij konijnen ?

Wij konijnen fokkers zien ook dat theorie en praktijk zeker niet gelijk loopt ook vooral wat betreft de kleuren leer.Vandaar ook mijn ractie die heel anders is dan de theorie die jullie mogelijk kennen.

Cindy, ik ben blij dat je nu toch open staat voor de recente literatuur. Het is alleen maar goed om te vergelijken. Daar kun je heel wat nieuwe dingen van opsteken en je zult er zeker niet slechter door worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik geleerd heb over een navelbreuk, is niet diersoort specifiek.

Wel dat een navelbreuk bij dieren vaak aangeboren is, met mogelijk een erfelijke achtergrond. Waarbij ik dus niet gezegd heb dat het in dit geval om een erfelijke navelbreuk ging.

Nog een andere bron, maar ook niet diersoort specifiek…

“Affected animals are neutered because of genetic predisposition of this disease.

Most umbilical hernias are inherited and are probably the result of a polygenic threshold character, possibly involving a major gene whose expression is mediated by the breed background.

Until more is known about the inheritance and expression, affected animals should not be bred.”

Bron: Textbook of Small Animal Surgery by Douglas H. Slatter

Zoals je ziet niet diersoort specifiek. Maar omdat ik deze info had, vond ik het toch een reden om deze neer te zetten en met jullie te delen. En absoluut niet met het doel er iets verkeerd mee te bedoelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is algemeen bekend die worden uit hun lijden verlost!!

Er is nu een nieuwe generatie fokkers o.a hier op bb die wel gewoon het diertje laten behandelen.Maar de oude garde fokkers doen dit niet.

Maar laten we deze dicussie op de navel breuk houden we gaan off toppic.

Ja, bij fokkers. Maar niet bij niet fokkers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .