Ga naar inhoud

konijn met abses


wenerlover

Aanbevolen berichten

  • Reacties 119
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

als ik eerlijk mag zijn kiwi ik vind dit een hele stomme opmerking

Dat mag, maar ik vond dit een hele stomme opmerking:

ach ik heb nogal wat voor mijn weners over en vooral omdat ze een kleur heeft waar er niet zo veel van zijn is ze erg waardevol voor mijn

Ook omdat je er later nog bij zegt "dat heb ik wel over voor dit konijntje". Dan vraag ik me af: alleen voor dit konijntje, of ook voor andere konijnen? Zou je haar ook hebben laten opereren als ze een minder bijzondere kleur gehad zou hebben, of niet helemaal de juiste raskenmerken gehad zou hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ kiwi ik hou echt van alle konijnen en hier op stal maar er zijn gewoon niet zo veel ijzergrauwe weners

ik heb geen zin in ruzie nu maar ik bedoel dit maar

ga je met je konijn naar de dierenarts en dan is het nog niet goed

nog 1x mijn andere konijnen betekenen ook erg veel voor mij elke wener hier heeft een eigen karakter hier op stal

aangepast door wenerlover
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, natuurlijk is het goed als je met je konijn naar de dierenarts gaat, prima zelfs! Ik vind het alleen zo typisch dat je schrijft dat je het voor dit konijntje wel over hebt omdat ze zo'n bijzondere kleur heeft en dat ze daarom erg waardevol is voor je. Dat gaf me een beetje een nare smaak in mijn mond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik een nare smaak ik mijn mond als fokker zijnde!!!!

Jongens kom op ze gaat naar de dieren arts!!!!

Wil het goed doen en wat doen jullie de boel lopen afzeiken!!

Wat een navel breuk erfelijk......kom op zeg moeders heeft hem inderdaad te kort afgekapt dit komt voor bij konijnen.Of moeten moeder haar tanden dan maar verwijderd worden als het erfelijk is.

Ik word behoorlijk boos als ik dit toppic zo lees.

Dit konijntje vertoond darmen aan de buiten kant van haar buikje door een dun vliesje te zien.Ik heb het een keer eerder mee gemaakt inderdaad bij geen onsteking laat je het dier met 5 a 6 maanden helpen.

Maar bij een onsteking heb je weinig keus.....en ja dan sta je er voor nu opereren konijntje krijgt een kans en zo laten en konijntje gaat dood.

Nou ik weet wat de meesten op bb roepen dan!

Dat zij beren trots is op haar kleur konijntje dat ben ik ook op mijn konijntjes.

Dat is geen argument hier te bekritiseren vind ik.

Elk dier heeft recht op zorg en voor mij ben je een kanjer meis waar veel fokkers een voorbeeld aan zouden kunnen nemen.

whaa erfelijk kom op laat me niet lachen......

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

oh sorry dat was niet zo bedoelt kijk ik heb nogal wat weners thuis maar opzich krijgt elk konijn even veel aandacht hier

de dierenarts zei dat het een sterk konijntje was en dat het wel goed zou komen

eigenlijk vind ik het wel goed dat ze haar nu helpen de bult op haat buik is zo groot en raakt de grond ook en dat ziet er nogal naar uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze voedster doet eigenlijk nooit moeilijk qua jongen

oke cindy dat zal ik zeker

uhm groenvoer bedoel je witlof of zal ik wat selderij mee geven

ze hebben daar gelukkig veel verstand van konijnen ik heb ook besloten om bij deze arts te blijven de anderen dieren arts die ik eerst had wist niet veel van konijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

wenerover, ik vind ook dat je het juiste doet hoor. ik vind het erg fijn om te zien dat iedereen je bij wil staan met raad, maar ik vind het wel een beetje ver gaan wat sommigen hier zeggen. je moet niet op de stoel van de DA gaan zitten zonder dat je het konijntje zelf gezien hebt. en ik snap ook wel dat er DA's zijn die niks van konijnen weten, en dat jullie iemand daar voor willen behoeden, maar je moet niet iemand gaan afzeiken als deze de keuze neemt het diertje te laten opereren. Jullie hebben jullie mening, Wenerlover de hare, respecteer dat ook!

Maar Wener, ik wens je konijntje in ieder geval beterschap en ik hoop dat de operatie succesvol verloopt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cindy, ik krijg hier het gevoel dat jij insinueert dat wij deze info hier enkel neerzetten omdat topic starter toevallig een fokker is en dat dat voor ons dan nog eens reden zou moeten zijn om foutieve info neer te zetten.

Ten eerste heb ik absoluut niets tegen fokkers, en had ik exact dezelfde info neergezet als topicstarter toevallig geen fokker zou zijn geweest.

Daarnaast is het nooit mijn bedoeling om foutieve info te plaatsen en wil ik enkel mensen helpen met de info die ik heb… Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat ik alle wijsheid in pacht heb, maar wel dat ik absoluut geen dingen lig te verzinnen. Als ik dingen neerzet is het omdat ik die geleerd of gezien heb en er dus meerdere bronnen bestaan die die info bevestigen.

In meerdere cursussen, boeken, … staat dat een navelbreuk bij dieren een erfelijke afwijking kan zijn. Als jij mijn info kan tegen spreken en ook zeggen waarom, sta ik daar absoluut open voor.

Tuurlijk is het goed dat ze naar een DA gaat en haar dieren de behandeling geeft die ze nodig hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt dat het de grond raak en dat velletje is al beschadigd.

Als ze zich verwond of er vuil bij komt kunnen haar darmen er uit gaan hangen.

Daarom geeft deze da ook dit advies !

Goh, ik ben blij dat ik geboren ben met een fascie, peritoneum, omentum...

:whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

wenerover, ik vind ook dat je het juiste doet hoor. ik vind het erg fijn om te zien dat iedereen je bij wil staan met raad, maar ik vind het wel een beetje ver gaan wat sommigen hier zeggen. je moet niet op de stoel van de DA gaan zitten zonder dat je het konijntje zelf gezien hebt. en ik snap ook wel dat er DA's zijn die niks van konijnen weten, en dat jullie iemand daar voor willen behoeden, maar je moet niet iemand gaan afzeiken als deze de keuze neemt het diertje te laten opereren. Jullie hebben jullie mening, Wenerlover de hare, respecteer dat ook!

Maar Wener, ik wens je konijntje in ieder geval beterschap en ik hoop dat de operatie succesvol verloopt!

Respecteer andermans mening dan ook, en noem het niet afzeiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

stel het is erfelijk dan zouden de andere 6 jongen toch ook wat moeten hebben lijkt mij

en ook bij het vorige nest hadden de jongen geen navelbreuk

Ik heb niet veel verstand van erfelijkheid e.d. maar volgens mij hoeft dat écht niet zo te zijn hoor. Als er in een nest één met olifantstanden zit, heeft de rest dat dan ook altijd? Volgens mij niet. Bovendien kan het heel wat generaties overslaan maar wel in de genen blijven zitten. Net als de kleur e.d.

Lijkt mij dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rian ik ben wel blij dat je me wel hebt geholpen met wat het konijn had ik zit nu mega in de stress hier om iris

weet je veel fokkers gaan nooit met hun dieren naar de dierenarts om hun konijn te laten helpen

als ik nog eens met een probleem zit mag ik jou dan nog dringen vragen of zeg nee dankje

groetjes cynthia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .