Ga naar inhoud

Konijn lust geen hooi


Stéphanie87

Aanbevolen berichten

Hier vallen ze (vooral 's ochtends) ook op hun eten aan. Voor ik er zoveel mee bezig was, kregen ze niet echt te veel eigenlijk, maar het is net alsof het op hun overslaat. Aan de ene kant vind ik het wel sneu voor ze, maar ze kunnen hooi en gedroogde kruiden eten, dat laatste doen ze steeds meer (dat eerste zullen ze wel altijd blijven vertikken..) en als ze dan alsnog honger hebben.. Tsja dan doen ze zichzelf dat aan, hooi genoeg! Als ik meer geef dan nu worden ze te dik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zo ik hem het nieuwe hooi gegeven. Ik durf het bijna niet te geloven maar het lijkt erop dat hij er wel van eet. Hij speelt er ook veel mee. Ik heb nu al twee keer zijn hooibal gevuld. Deze is al twee keer leeg geweest. Er ligt wel veel naast. Hij vind hete rg leuk om er stukken uit te trekken en op de grond te gooien. Ik denk dat er nu bijna de hoeveelheid van een volle bal op de grond ligt. Dat betekent dus dat hij 1 volle bal opgegeten heeft in twee dagen. Dus ik ben blij :biggrin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als het niet (veel) duurder is dan kruidenhooi dan wil ik dat best als extra'tje kopen voor ze. Ze eten naar mijn idee al best goed van hun gewone hooi, dus het is niet ter vervanging daarvan.

Ik heb zelfs al een zak kruidenhooi aan het pension gegeven, die met pepermunt, daar hebben ze echt geen sprietje van gegeten. Hopelijk zijn daar wel konijnen die het lekker vinden. Van het kamillehooi eten ze wel wat maar ook dat zal ik ook niet meer kopen, het gewone hooi smaakt hen beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vooral benieuwd hoe duur dat Timothyhooi zal zijn. Ik zag dat ze verpakkingen van 1 kg in het assortiment hebben, dus ik ben bang dat je daar de hoofdprijs voor betaalt.

Zelfs verpakkingen van 250gr....

Ik geef ook Thimothy hooi, wel van een ander merk en dat is opzich niet zo goedkoop (in vergelijking met ander hooi), maar daar zit je ook met de invoerkosten.

Maar het schijnt ook sowieso duurder te zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zie welke hoeveelheid hooi ik nu iedere dag weer op veeg en weg gooi, dat is soms echt wel 50%, als ik hooi zou hebben waarvan ze 80% van opeten zou ik zelfs als het iets duurder is nog beter uit zijn.

En ze kunnen best alles opeten, ze hadden een periode dat ze alleen uit de hooibal aten dan echt 90% opgegeten werd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook zo en het is gezonder voor je konijn! Dus dan ben je naar mijn idee sowieso voordeliger uit!

Als ik zie welke hoeveelheid hooi ik nu iedere dag weer op veeg en weg gooi, dat is soms echt wel 50%, als ik hooi zou hebben waarvan ze 80% van opeten zou ik zelfs als het iets duurder is nog beter uit zijn.

En ze kunnen best alles opeten, ze hadden een periode dat ze alleen uit de hooibal aten dan echt 90% opgegeten werd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vooral benieuwd hoe duur dat Timothyhooi zal zijn. Ik zag dat ze verpakkingen van 1 kg in het assortiment hebben, dus ik ben bang dat je daar de hoofdprijs voor betaalt.

Ik heb vanmiddag 2 zakjes van 250 gram gekocht en daar € 5.00 voor betaald. Ik weet ook dat er 1 kg verpakkingen zijn voor € 4.95 maar die moeten waarschijnlijk besteld worden dan. ;) Binky vindt dit hooi ook wel lekker. Gelukkig is hij niet zo'n moeilijke eter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanmiddag 2 zakjes van 250 gram gekocht en daar € 5.00 voor betaald. Ik weet ook dat er 1 kg verpakkingen zijn voor € 4.95 maar die moeten waarschijnlijk besteld worden dan. ;) Binky vindt dit hooi ook wel lekker. Gelukkig is hij niet zo'n moeilijke eter.

5 euro per zakje van 250gram of voor de 2?

Dus 1 kg is goedkoper dan die kleine zakjes? :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, dan valt de prijs dus wel mee.

Is volgens mij zelfs goedkoper dan het hooi dat ze hier normaal krijgen...

Ik ben dus benieuwd waar ze het verkopen...en of ze het ook in BE verkopen.

Ik heb contact opgenomen met Beaphar en gaf mij 2 winkels door hier in Apeldoorn. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf vandaag wordt het ook in Belgie verkocht. Mocht het er niet zijn, vraag er gewoon na bij je dierenspeciaalzaak, meestal als er genoeg vraag naar is kunnen ze het wel bestellen voor je.

Oh, dan valt de prijs dus wel mee.

Is volgens mij zelfs goedkoper dan het hooi dat ze hier normaal krijgen...

Ik ben dus benieuwd waar ze het verkopen...en of ze het ook in BE verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, ik dacht dat ik de enige was met een konijn dat geen hooi mot.

Die van mij eet het dus ook gewoon niet. Sleept het hooi overal en nergens heen door de ren en zijn hok maar opeten? neuhh.

Gras eten ze dan weer wel en ik las dat gras in principe alles bevat wat ze nodig moeten hebben?

Nou ja en daarnaast natuurlijk groenten en wat biks.

Overigens geef ik ook al heel lang sperciebonen, nooit iets geks gemerkt hoor aan mijn nijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat ik net even die winkel heb gebeld voor ik daarheen ging fietsen, ze hebben het nu alleen als actie product, dat je bij een zak voer een zakje hooi krijgt. En hij wist nog niet of ze dit wel in hun assortiment gingen houden omdat ze al meerdere soorten verkochten (Ik heb natuurlijk gezegd dat ik er zo veel goede verhalen over gehoord heb.) Hij zij wel dat ik over een week of twee, drie maar moest terug bellen of ze nog wat over hadden van de actie.

(Hij kan me nu niks los verkopen omdat hij precies zo veel hooi heeft gekregen als zakken voer met een actiesticker en anders klopt dat niet meer.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .