Ga naar inhoud

Konijn lust geen hooi


Stéphanie87

Aanbevolen berichten

Ik heb aan Indy (en Fred, die eet het ook niet echt) nooit wat gemerkt, hij ziet er altijd gezond uit, mooie vacht etc.. Maar afgezien van de haakjes, die denk ik ook meer te maken hebben met het feit dat hij een product is van een foute fokker en dat gecombineert met het niet hooi eten, is hij gezond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb er hier 2 die geen hooi eten die zitten op ss.Daar daar meer vezels in zitten en daar doen ze het goed op.

Ik hoor hier diverse mensen 25 gram bix per kilo konijn prima maar wel een soep bord groen er naast dan.....voor dat wederom mensen hier dieren te weinig gaan geven.

het hollander konijntje waar dit toppic om begon doet het prima op 75 gram bix en groen.Hij is prima op zijn gewicht mijn complimenten!!!

En het heeft te maken zijn ze groot gebracht met hooi of niet......

eten ze het wel of niet.Ze kunnen zonder als ze het niet willen eten.

Ik ben blij met jou reactie.

Ik geef nu heel weinig biks, maar hij eet nog steeds geen hooi. Wel gras. Ik geef nu 25 gram ss in totaal per dag, maar dat lijkt me erg weinig aangezien hij nog geen hooi eet. Ik ga hem zo wegen, maar waarschijnlijk ga ik hem weer meer ss geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk vallen ze wel af als je ze minder biks geeft. Ze moeten natuurlijk wel iets eten om de darmen goed in beweging te houden. Misschien kun je het met 50 gr biks proberen. Zit je er tussenin.

Er zijn inderdaad een aantal konijnen die geen hooi willen eten. Ik heb hier een konijn gehad die nooit hooi wilde eten. Totdat ik rozenblaadjes hooi gaf. Nu eet hij hooi met de andere konijnen mee. Vaak is het ook dat als andere konijnen het wel eten ze mee gaan doen.

Misschien zijn gedroogde kruiden een alternatief. Anders zou ik je konijn gras geven naast de groenten. In gras en groenten zitten ook vezels.

Veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gedroogde kruiden (en dan zonder hooi) begint hier een succes te worden, is zeker een aanrader. Moet je, net als met hooi, wel goed volhouden, zaterhag heb ik het bakje leeggegooit, het stond er alweer een paar dagen zonder gegeten te worden, nieuwe kruiden + haver er in gedaan, de volgende dag was het praktisch op! En dat na minstens twee maanden. In het begin werd het gewoon genegeerd, langzamerhand werden er wel af en toe hapjes gegeten.. Maar ik heb de kruiden niet echt tot hun dagelijkse menu gerekent, al krijgen ze nu wel hun biks zo afgemeten dat het voor een hooietend konijn zou zijn.. 's Ochtends 25 gram biks, tussen de middag 15 gram SS en 's avonds een flinke portie groente. Denk dat het zo wel goed gaat, aan de konijnen zelf te merken. (Fred krijgt trouwens nog gemengd, moet ik er wel bij zeggen. Ben nog niet begonnen met overstappen....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Stephanie,

Ik heb je berichten gelezen over het niet willen eten van hooi. Bij dit topic werd al een paar keer verwezen naar Timothy Hooi. Laat ik nu bij Beaphar werken en dat wij dit ook hebben ;-) Ik wil je wel een zak opsturen? Als je me even je adres wilt sturen in een prive bericht dan stuur ik het je gratis op. Ben namelijk wel heel erg nieuwsgierig of hij dit wel eet. Het ruikt in ieder geval wel heel erg lekker.

Groetjes,

Melissa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, dat is nog eens aardig! :D

Ik was ook al van plan om het een keer te kopen als het hooi wat ik nog heb liggen op is. Timothyhooi schijnt namelijk niet alleen lekkerder maar ook gezonder te zijn dan andere soorten hooi. Kun je niet een leuke korting regelen op Timothyhooi voor alle BunnyBunchleden? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha ha, als ik dat kon doen, dan zou ik dat gelijk doen hoor......maar ze zien me hier al aankomen, Melissa geeft alles weg haha.

Wel weet ik dat binnenkort Timothy hooi gratis wordt gegeven bij een zak voer. Zal ik even voor je opzoeken/navragen wanneer dit is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, ik kan me voorstellen dat het voor een producent interessant kan zijn als ze door een leuke korting te geven ineens een flinke omzetstijging hebben. Vorige maand stond er een bon voor 2 euro korting Science Selective op het forum, en volgens mij hebben aardig wat mensen daar gebruik van gemaakt. Je hoeft het ook niet gratis te geven, maar een paar euro korting (ook met een bon bijvoorbeeld) zou misschien mensen over de streep kunnen trekken om het eens een keer te proberen.

Maar ik ben wel benieuwd naar die actie, dus graag! Over welk voer zou dat gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, ik kan me voorstellen dat het voor een producent interessant kan zijn als ze door een leuke korting te geven ineens een flinke omzetstijging hebben. Vorige maand stond er een bon voor 2 euro korting Science Selective op het forum, en volgens mij hebben aardig wat mensen daar gebruik van gemaakt. Je hoeft het ook niet gratis te geven, maar een paar euro korting (ook met een bon bijvoorbeeld) zou misschien mensen over de streep kunnen trekken om het eens een keer te proberen.

Maar ik ben wel benieuwd naar die actie, dus graag! Over welk voer zou dat gaan?

Hoi,

Ik heb het even nagevraagd, en het is bij een actieverpakking van Care+ voer: konijn, cavia, chinchilla en junior konijn. Actieverpakking van anderhalf kilo en dan krijg je een zak gratis.

Heb ook gevraagd of er een dergelijke bon gemaakt kan worden voor. Nu nog niet, maar in de toekomst want ze zijn bezig om dergelijke bonnen ook te sturen naar klanten. Dus mocht ik weten wanneer dit voor het hooi is, zal ik het hier dan neerzetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, ik wist niet dat Beaphar ook thimothy hooi verkoopt. Ben het in ieder geval nog nergens tegen gekomen.

Kan kloppen want het is per 1 juni verkrijgbaar (sorry, wist ook nog niet dat het dan nog maar net verkrijgbaar was), dus net 1 dag :mdr:

Het is bij de meeste dierenspeciaalzaken te koop. En anders kan het gewoon besteld worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb het even nagevraagd, en het is bij een actieverpakking van Care+ voer: konijn, cavia, chinchilla en junior konijn. Actieverpakking van anderhalf kilo en dan krijg je een zak gratis.

Heb ook gevraagd of er een dergelijke bon gemaakt kan worden voor. Nu nog niet, maar in de toekomst want ze zijn bezig om dergelijke bonnen ook te sturen naar klanten. Dus mocht ik weten wanneer dit voor het hooi is, zal ik het hier dan neerzetten?

Als er idd van die bonnen gaan komen kun je het beste even contact opnemen met Evee, de eigenaar van Bunnybunch over hoe dit t beste geregeld kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er idd van die bonnen gaan komen kun je het beste even contact opnemen met Evee, de eigenaar van Bunnybunch over hoe dit t beste geregeld kan worden.

Ok Kelly, ik zal het onthouden, bedankt. En het mijn collega's ook helpen herinneren dat ze het hier dan ook plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had nog een vraagje want mijn konijnen krijgen niet erg veel biks

zo'n 30 gram voor een 1 kilo konijn alleen ze eten soms zo weinig hooi en als ik ze dan biks geef doen ze net als of ze maanden niks hebben gehad :(

moet ik dit gewoon stug volhouden? Ik ga binnenkort ook weer beginnen met groenten alleen ze doen altijd zo uitgehongerd :(

dat hooi heb ik zelf nog niet gezien lijkt me wel intressant!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij vliegen ze op alles (biks, groenten, wilgentakken) af alsof ze maanden niet te eten hebben gehad. Etenstijd is het hoogtepunt van de dag hier! En toch zie ik ze regelmatig hooi eten, dus echt veel honger kunnen ze niet hebben. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .