Ga naar inhoud

-update: Eufrasie blind


zwarte panter

Aanbevolen berichten

  • Reacties 259
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Er zijn opnieuw veranderingen in Eufrasie haar situatie...

De laatste dagen viel ze af en toe zonder reden aan.

Vanmiddag leek het er plots op alsof ze blind is en ondertussen is het wel duidelijk dat ze momenteel blind is.

Ze loopt overal tegen, voelt met haar neus waar ze is, kan de ingang van haar kooi moeilijk vinden, vind alleen het eten wat ruikt (dingen zonder geur vind ze niet),...

Ik heb contact gehad met mijn DA en deze is van mening dat we beter al beginnen met de behandeling tegen EC in plaats van eerst nog op de uitslag te wachten. Het blind zijn en de agressie (waarschijnlijk door het slechter zien) kunnen ook passen in het plaatje van EC.

Ze heeft net haar eerste dosis Panacur gehad en morgenvroeg moet ik met haar naar de DA. Dan krijgt ze ook een eerste dosis corticosteroiden. Dat zal ze de eerste dagen bij de Panacur krijgen in de hoop dat de kans dat haar zicht terug komt groter wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zit hier al een tijdje mee te lezen en heb volgens mij hier nog niet eerder gereageerd maar vind het wonderbaarlijk hoe je konijnen zich toch elke keer weer de dag door knokken, menig dier had het allang opgegeven.

Petje af voor jullie

Ik weet niet in hoeverre blindheid nog terug valt te dringen met de behandeling als het ec is, maar ik hoop dat het toch wel beter wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik pas de titel even aan Loes...

Bedankt

Blind ? Zo maar ineens ?

Dat zal waarschijnlijk wel anders stoot Eufrasie zich niet overal meer tegenaan..

Jeetje zeg, wat erg...

Hopelijk helpen de medicijnen snel én positief..

Volgens mij is het nogal plots gebeurd.

Ik merkte het vamiddag ineens en vanmorgen had ik nog niks abnormaals gemerkt.

Ik wou haar een paar brokjes ss geven en Eufrasie was in haar kooi. Ze probeerde door de tralies te komen terwijl haar deurtje open stond… Ze heeft uiteindelijk de opening gevonden door met haar neus tegen de tralies te duwen tot ze bij de opening was. En toen liep ze nog scheef op de brokjes af…

Ik heb daarna gekeken of ze regeerde als ik in haar buurt met iets bewoog, maar er kwam totaal geen reactie meer.

Dus we hebben haar verder in de gaten gehouden en merkten dat ze tegen dingen aan liep en dat ze echt probeert te voelen met haar neus en kin waar ze is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties!

Ik ben zoals gezegd vanmorgen met Eufrasie naar de DA geweest.

Haar zicht is nagekeken en ze ziet dus momenteel niks meer.

Hij heeft ook nog enkele neurologische testjes gedaan en daar is spijtig genoeg uit gebleken dat de neurologische schade momenteel groter is dan de blindheid alleen...

Ook haar achterpoten reageerden niet tijdens de 'testjes'.

Hij hoopt zelf dat het echt EC is. Enkel dan zou ze kans hebben dat haar zicht terug kan verbeteren, achterpoten terug reageren,… In ieder geval zou dan de neurologische schade hopelijk beperkt blijven.

Ze heeft vanmorgen haar eerste dosis corticosteroïden gehad en we hebben nog 2 spuitjes meegekregen voor morgen en overmorgen. En ondertussen moet ze ook panacur krijgen. Ook wordt Hypoliet preventief meebehandeld met panacur.

@ Petradhd: Hij heeft er zelf ook aan getwijfeld om vitamine B te geven, maar uiteindelijk beslist om het voorlopig nog niet te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loes...nog vergeten daarnet...heeft de DA ook gezegd wanneer je verbetering zou moeten zien?

Hmm...nee, volgens mij is daar niks over gezegd geweest.

Hij heeft wel gezegd dat die corticosteroïden redelijk snel voor verbetering zouden kunnen zorgen. Maar geen idee op welke termijn die 'redelijk snel' slaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De uitslag van EC is nog niet binnen ? Dat gaat over de mail hè ?

Althans, onze DA stuurt ook 'alles' naar Duitsland en dan krijgen ze de resultaten via mail..

Kunnen ze anders niet bellen ofzo ?

Je hebt het over je DA, is dat nog steeds Inge of bedoel je dan een ander ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .