Ga naar inhoud

-update: Eufrasie blind


zwarte panter

Aanbevolen berichten

  • Reacties 259
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik weer eens met een update…

Sinds vorige week kreeg Eufrasie kale plekjes. Ik had de DA al getelefoneerd en we hadden besloten het even aan te kijken. Aangezien de plekken nogal snel groter werden, ben ik woensdag terug met haar naar de DA geweest.

Er zijn wat huidschilfers onderzocht en het is geen mijt. Wat het uiteindelijk wel is, is nog niet duidelijk. Om echt duidelijkheid te krijgen zouden er huidbiopten genomen moeten worden, maar er is besloten om eerst andere dingen uit te sluiten en nog even af te wachten. Het zou mogelijk ook een reactie op de medicatie kunnen zijn. Volgens de DA is er ook nog een erg kleine mogelijkheid dat ze het zelf heeft gedaan omdat ze gefrustreerd is omdat ze slecht ziet. (Hoewel ik die kans als inmens klein zie, aangezien ze binnen zit en ik het nog nooit heb gezien, bij aaien de haren ook gewoon rondvliegen,…). De DA heeft besloten haar een kap rond te doen, alleen verliep dat niet van een leien dakje. Het ging nogal goed mis en ook thuis was ze totaal gefrustreerd en in staat zichzelf te verwonden. Momenteel loopt ze dus terug zonder rond.

Haar zicht is ook nog bekeken. Ze ziet, maar haar zicht is duidelijk beperkt. We moeten nog even afwachten in de hoop dat het nog wat betert.

Ook de reflexen van haar achterpootjes zijn nog steeds niet wat het moet zijn.

Nu dus afwachten in de hoop dat het betert, maar tot nu toe is er nog evenveel haaruitval en de kale plekken worden nog steeds groter.

Het mag nu wel eens echt gaan ophouden…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog bedankt voor de reacties!

De kale plekken worden nog steeds een beetje groter (het gaat wel minder snel).

Maar... er begint gelukkig op sommige plekjes opnieuw terug een beetje haar te groeien! Het is nog maar heel weinig en supper kort, maar het is een begin.

Gelukkig, het is werkelijk geen zicht een konijn met een kale kont:$

Laat het haar nu maar groeien:bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het al wel vaker gelezen en ik zat me nu iets heel stoms te bedenken maar misschien dat het wel kan...

Als mensen erg ziek zijn geweest of geopereerd zijn dan merk je dit aan de conditie van de haren. Je hebt dan veel haaruitval e.d.

Misschien is dit bij Eufrasie ook wel het geval... Omdat hij zo ziek is geweest...

Ik weet helemaal niet of dit iets is... maar wie weet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt

Gelukkig was het enkel verharen en niets ernstigs, het haar komt steeds meer terug.

Caroline heeft Eufrasie vandaag ook gezien en vond haar er wel goed uitzien.

Ik merkte sinds een tijdje ook dat ze duidelijk meer kracht heeft in één van haar pootjes en Caroline merkte het ook. Bij 1 pootje merk je echt een goede verbetering.

Ik ben trots op Eufrasie:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eufrasie is echt een kleine schat... ze heeft mijn hele hand afgelebberd...

Als je haar oppakt voel je echt voldoende kracht aan de linkerachterpoot, in de rechter heeft ze wat minder kracht. Ze ziet ook duidelijk weer, dus dat komt wel in orde.

Zolang ze van de selder blijven tenminste... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nog even een laatste update aangezien ik geweldig nieuws heb!

Vorige week is er bij Eufrasie opnieuw bloed afgenomen en gisteren mocht ik bellen voor de uitslag...

De waardes zijn zo gedaald dat de uitslag van de test deze keer duidelijk negatief genoemd kan worden :party::party::party:

Eufrasie is geweldig:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .