Ga naar inhoud

-update: Eufrasie blind


zwarte panter

Aanbevolen berichten

  • Reacties 259
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Even voor de duidelijkheid, de dierenarts heeft gemeld, 3 lagen gehecht te hebben, de laatste laag aan de buitenkant is gelijmd, onder deze laag dus onder de huis, voel je een hele rits hechtingen zitten, niet zichtbaar dus maar wel voelbaar. Ik hoor meerdere mensen hier zeggen ze na 10 dagen te verwijderen, dat kan dus niet alleen als je de opperhuid dus weer open snijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

om eerlijk te zijn mensen.....lijmen vinden wij (onze praktijk)echt helemaal niks...sorry, dat ik het zo zeg..maar een gewaarschuwd mens telt voor 2...als je de wond lijmt, sluit je de wond in zijn geheel af...zo kan een eventuele reactie of ontsteking er niet uit en ipv.naar buiten, kan dit naar binnen slaan, dus het lichaam in...

Ik wil alles behalve mijn collega DA`s afvallen, maar waarom sommige DA´s nog steeds plakken is mij een raadsel....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update en een correctie...

-Eufrasie is NIET gelijmd...

Gisteren ging ze snel bergafwaarst, maar een infuus heeft haar er weer bovenop geholpen.

Vandaag heeft Loes contact gehad met de DA, even om het nog ingewikkelder te maken, deze DA heeft Eufrasie niet gezien, maar werkt wel in dezelfde praktijk. Loes' normale DA is met bevallingsverlof en donderdag had ze haar vervanger. Loes heeft nu contact met de andere vaste DA daar, dus niet meer met de vervanger...

Hij gaat niet mee in het hechtingsverhaal om 2 redenen:

-zou je lokaal aan de wonde moeten zien of kunnen voelen

-Eufrasie zou daar zo ziek niet van mogen zijn

Hij wil een hoop tests gaan doen, omdat hij vreest dat er een onderliggende ziekte zit... Hij wil beginnen met bloedtesten en de de lever en de nieren testen...

Ik vraag me af... hij gaat er natuurlijk van uit dat er GEEN fout gebeurt is... hij heeft Eufrasie ook niet gezien. Wij ook niet, maar wij zien overal spoken en denken altijd dat een DA wat over het hoofd heeft gezien...

Loes probeert morgen naar de DA te gaan om haar te laten onderzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

helemaal goed, hopelijk komt er nu iets uit en weet ze wat de oorzaak is.

Even van mijn een duidelijkheidje...er hoeft niks fout gegaan te zijn tijdens de operatie...(verkeerd hechtmateriaal, achter gebleven instrumenten of tampons..maar dit is erg, erg zeldzaam..of niet steriel genoeg werken)er is een mogelijkheid dat de wond ontstoken is geraakt en mogelijk, door wat voor reden dan ook, naar binnen is geslagen hier kunnen ze wel degelijk zo ziek van zijn...dus dat ben ik niet met de DA eens, maar het kan ook een andere oorzaak hebben die mogelijk door de narcose naar boven is gekomen, door narcosemiddelen daalt de weerstand behoorlijk, hierdoor hebben andere ziekteverwekkers meer kans om tot uiting te komen, dit wil niet zeggen dat dit niet gebeurd was als ze geen operatie had gehad, maar misschien was het later of minder heftig gebeurd..maar dit is slechts speculeren, verder onderzoek zal dit hopelijk uitsluiten of meer duidelijkheid geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loes is bij de DA...Eufrasie ging weer achteruit... de DA wilde haar eigenlijk daar houden ter observatie, maar dat zag Loes niet zitten...Esther en ik ook niet en wij hebben nog even overlegd wat ze precies exact moet vragen etc...

Héél onnozel stuurde ik bij die mail ook nog dat wormen een mogelijkheid zijn... een kwartier later stuurt Loes me een sms dat ze wormen gezien had bij de keutels...

De DA had donderdag na lang aandringen van Loes een dosis panacur gegeven... Esther legt me net uit dat wormen voor ze sterven toxische stoffen vrij geven. Sommige soorten zelfs zodaning toxisch dat ze een paard kunnen vellen...een konijn kan daar dus echt ziek van worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loes stuurt dan ze net buiten is...de DA is meer dan 2 u met Eufrasie bezig geweest en met Loes alles uit te leggen... ze is nu onderweg naar huis, dus over een uurtje hebben we meer nieuws...

Volgens mij heeft Loes veel geleerd vandaag...dat mag ze dadelijk delen!!!

Hopelijk is alle goed verlopen, maar vermits Loes zelf met de auto naar huis rijdt en ze nog leert autorijden, ga ik er even van uit dat het goed nieuws is...anders zou ze zelf niet rijden,maar haar chauffeur dat laten doen...?:bad::mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles komt goed met Eufrasie...

Ik heb Loes gezegd dat zij morgen alles op BB mag posten, het is tenslotte haar verhaal... maar dat zal pas voor morgen zijn, want dat meisje moet eens héél dringend slapen volgens mij...

Ik kan jullie wel vertellen dat de DA er van overtuigd is dat ze zondag Eufrasie haar leven gered heeft en dat er een echo is genomen die bv problemen met de lever heeft kunnen uitsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik op mijn verjaardag uiteindelijk toch goed nieuws heb gekregen over Eufrasie, wil ik het nog even met jullie delen. En dan zal ik echt mijn bed gaan opzoeken…

Toen ik naar de DA wou vertrekken, wou ik voor de zekerheid nog verse keutels meenemen. Eufrasie was net bezig, dus ik doe een paar keutels in het potje...en wat zie ik… EEN WORM! (Ik had de vorige dagen de keutels ook meerdere keren goed onderzocht en er was geen worm te bekennen.)

Dus toen op naar de dierenarts.

Omdat ze vandaag wou bijten als je haar buik wou aanraken, heeft hij eerst haar buik goed gevoeld. Bij de lever reageerde ze duidelijk en de DA besliste om een echo te maken. Gelukkig zag de lever er goed uit. Ook de hechtingen van castratie en alles daar rond zag er goed uit. Maar hij zag wel dat de dikke darm véél te actief was.

Toen heeft hij bloed afgenomen. Echt gemakkelijk is dit niet bij een konijn en al helemaal niet bij een dwergkonijn. Hoewel hij elke keer juist zat heeft hij in beide oren moeten prikken, in totaal in 3 zijvenen. De eerste keer kwam het bloed zo traag dat het al gestold was voor er een echte druppel was. Na 3 keer had hij genoeg bloed om te onderzoeken.

Eufrasie bleef heel de tijd stil tegen mij staan en bewoog niet, ze gaf zelf likjes terwijl er een naald in haar oor stak…

Oh ja… na een jasje is de nieuwste mode voor konijnen nu kale (geschoren) oren…:whistle2:

Toen werd het bloed onderzocht en iets later kwam de uitslag.

Oke, de ‘alb’ was te laag en de ‘atp’ te hoog….hihihi:mdr:

En in het nederlands zou dit betekenen dat er darm of leverproblemen zijn. De lever was uitgesloten bij de echo, dus kwamen we weer bij de overactieve darm.

Toen zijn de keutels nog onderzocht. Er was dus absoluut geen sprake van coccidiose en volgens hem zou het door de vervanger van mijn DA inderdaad verward zijn met Cyniclomyces guttulatulus, een bacterie die deel uitmaakt van de gezonde darmflora van een konijn.

Ze heeft dus wel een ernstige wormbesmetting. Er was weer een worm, dus dit was meer als duidelijk. Hoogst waarschijnlijk dateert deze wormbesmetting van september en is deze toen niet lang genoeg behandeld.

De overactieve darm. Waarschijnlijk kan ze niet goed tegen een van de groentesoorten die ze krijgt. Hierbij komt dat de AB voor de coc. niet goed is als er darmproblemen zijn. Gelukkig zijn we snel genoeg gestopt met de primperan, want dit was heel slecht geweest in combinatie met de overactieve darm.

Ze worden nu dus langer behandeld met Panacur om er voor te zorgen dat de wormen nu echt weggaan.

En ze mag momenteel maar 1 groentesoort, ze mag enkel wortelloof en een beetje wortel en als ze daar goed op reageert, mag er na 3 weken een groentesoort worden bijgevoegd. Dit wordt mij nu door de konijnen al duidelijk niet in dank afgenomen…:duivel:

Ik denk dat ik ongeveer alles heb, als ik toch iets vergeten ben zal ik het morgen aanvullen.

Want ik ga nu echt mijn bed opzoeken:$

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .