Ga naar inhoud

Algemeen Clickertraining topic


Cynthia

Aanbevolen berichten

ik ben erg benieuwd wat SATS is?

Ik weet niet exact waar het voor staat, dat zou ik moeten opzoeken, maar het lijk op clickertraining, op een paar punten na. De beloning bestaat uit een woord. Bij clickertraining zegt de click dat de beloning eraan komt, bij SATS is het woordje (bij mij 'ex') al de beloning en hoef je in principe niks meer te geven. Soms houd ik het alleen bij het woord, soms komt er wat voer, soms een aai en soms mag ze met haar favo speeltje spelen. Ze werkt met mij samen omdat ze dat wil (en soms laat ze merken dat ze liever blijft liggen, dan wendt ze haar hoofd af).

Daarnaast heb je nog een signaal, waarmee je aangeeft dat ze op de goede weg is. Als Zusje doet wat de bedoeling is, zeg ik 'dididididididi' en als ze even afgeleid is, is het stil. Daardoor kan ze zich beter concentreren, omdat ze weet waar ze aan toe is.

Ik zeg wanneer ik haar train en wanneer de training voorbij is. Ik zeg het wanneer ik opsta of andere 'enge' dingen doe. Sinds ik ben begonnen is Zusje verandert van een schichtig konijn dat mensen eng vond naar een ontzettend lief konijn.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Ik zal kijken of ik binnenkort iemand kan overhalen mij te filmen tijdens een training:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 871
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ben mijn konijntjes op het moment ook aan het trainen.de ene is erg slim,en kan nu ook al wat goede trucjes.

1.blikjes openmaken

2.Hordelopen

3.op de bank springen op commando

4.bal zoeken

5.van de steegdeur naar de achterdeur rennen.

Wat je nodig hebt?brokjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet als dit hetzelfde is als clickertraining? :$ Maar ik ben er wel mee begonnen. En net de 2e keer geoefend. En het ging al erg goed. Was er verbaasd over! Ik doe het dan alleen met Stamper. En ik ze ging steeds op haar achterpootjes staan, dan klikte ik en kreeg ze een staafje biks. En op een gegeven moment had ze het precies door. Vond het echt cool :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben ook weer eens bezig geweest met snuffie, ze kan nu op de achterpoten staan op commando(UP), een rondje kan ze bijna op commando, en ze springt nu 20cm. ik geef bij alles een commando, dit vind ik makkelijker, en ik heb een beetje het idee dat het hierdoor beter gaat, zo bij het springen gebruik ik 'Jump'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hij is veel leuker als een hond :he:

Bedankt voor de reacties!

Ik denk dat dieren er (bijna) altijd veel leuker van worden als je je veel met ze bezig houdt. Jouw konijnen zijn natuurlijk leuk, maar dat ze zo bijzonder zijn komt toch door de relatie die jullie hebben opgebouwd.

Zo zijn er ook altijd mensen die mijn hondje heel bijzonder vinden, omdat ze zoveel trucjes kent. Tsja, daar zul je toch op moeten trainen.

Ik geef eerlijk toe dat mijn konijntjes (en dan vooral Hedwig) slim genoeg zijn om heel veel te leren. Helaas heb ik er steeds niet de tijd voor.

Wat mij betreft gaat dus alle lof naar Saskia, die van Fire een heel bijzonder konijntje maakt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha frustrerend kan het zijn hè? Als een speer over de hindernissen heen, wat bedoel je daarmee? Let hij nog wel op jou wanneer je hem het commando geeft? Is hij ontspannen? Dan kun je inderdaad hoger gaan. Is de afstand niet te hoog tussen de hoogte als wat je eerst deed?

Als dat ook niet zo is, is het een kwestie van volhouden. Het is niet handig dat je hele hindernis omvalt omdat je dan te lang bezig bent om opnieuw recht te zetten, want hoe sneller hoe beter. Niks doen kan namelijk bij prooidieren ook als een beloning opgevat worden. Het beste is om als hij het eraf gooit, erop nieuw opleggen, hem negeren op dat moment en opnieuw proberen. Niks zeggen, niet aanraken, niet belonen. Doorgaan totdat hij goed springt en dan de hemel in prijzen :) Heb je een filmpje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .