Ga naar inhoud

Algemeen Clickertraining topic


Cynthia

Aanbevolen berichten

  • Reacties 871
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Super leuke filmpjes allemaal , na dit topic te lezen zat ik meteen vol inspiratie en ging ik ook trainen met het target (kunstjes kunnen ze wel). Tot nu toe gaat het hƩƩl goed want Pixie had het na 5 min. al door :)

@saskiaa

kun je me uitleggen hoe je je (prachtige) nijn hebt leren apporteren?

Ik probeer dit namelijk al een tijdje en het lukt me maar niet :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha als ik jouw was zou ik echt een tijdje lang andere trucjes gaan doen, maakt niet uit wat, maar niet apporteren want dat is ook gewoon misschien wel het moeilijkste kunstje wat hij geleerd heeft. Kijk honden die lopen wel met hun prooien dat zit in het instinct, daarom is het hun niet zo moeilijk te leren, maar bij konijnen dus helemaal niet, dat zijn geen roofdieren en die gaan ook niet lopen met grasprietjes. Snap je? Het is helemaal geen natuurlijke oefening en daarom ook zo moeilijk. Je kunt wel dingen gaan doen met 'zoeken'. Dus dan zet je een voorwerp neer en die moet die aanraken en dan vraag je hem weer terug te komen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet er eigenlijk ook maar weer eens mee verder gaan.. Ik ben er een paar maand terug mee begonnen, maar gestopt.

Hij werd te lastig, te ongeduldig, slechte concentratie (gaat nu weer super: castratie en vriendinnetje ;) ) En bovendien had ik er nog weinig tijd voor ;)

Hij leert zichzelf wel dingen aan. Commando 'Worteltjestijd' snapt hij goed (behalve als hij een oost-indische bui heeft), dat is het hok in voor de nacht en een worteltje krijgen.

Het geklingel van de achterdeursleutel herkent hij ook super. Hij zit al met z'n neus voor de deur voor je de sleutel in de deur kunt steken. (En dan doe ik dat niet eens met opzet, soms alleen maar reuze lastig als hij al zit te wachten om naar buiten te gaan en je alleen ff snel iets moet halen ;) )

De intelligentie is dus wel aanwezig haha. Mooie bezigheid voor de zomer waarschijnlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .