Ga naar inhoud

dikke dichte ogen


Yvon72

Aanbevolen berichten

  • Reacties 147
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ontstoken oogjes

ze hebben te veel op te tocht gezeten waarschijnlijk, ze zijn voor deze dingen erg gevoelig als ze nog jong zijn of al juist op leeftijd omdat ze het zelf niet optijd achter komen dat ze het hebben.

inderdaad gewoon met warm uitgekookt water en een washandje schoonvegen.

gelukkig gaat het beter nu

lindatjuh

Heb je het hele topic ook gelezen? :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn!

Je hebt echt goed gehandeld met naar de DA gaan, goed zo!

ps : ik weet niet waar je woont, maar je kunt in een berichtje achter laten in bunny bunch forum konijnen algemeen, daar staat een topic met uitbraken met myx en vhs. Dan kan je andere eigenaren waarschuwen als ze ook in deze omgevingen wonen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas.......

1 konijntje is gisteren overleden......pfffff de moed zakt toch wel een beetje erg in de schoenen hoor.

nu nog maar 3.......

weet niet veel te typen, zit er gewoon door heen, en genieten kan ik al helemaal niet meer, omdat ik veelste bang ben, welke de volgende word.

heb alle eigenaren afgebeld en de konijntje die nu nog over zijn , blijven lekker hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil je nogmaals vragen hoe de dierenarts myx heeft vast gestelt. Ik snap dat je er doorheen zit, maar nu nog een konijntje dood..... Het kan ook zoveel anders zijn geweest aan de hand van de symptomen die ik heb gelezen: Dikke ogen hoeft niet altijd myx te zijn. Daarom vroeg ik me dus af hoe de DA dat zo snel heeft kunnen zeggen.

En het konijntje van nu kan haast niet meer aan Myx zijn gestorven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat vervelend allemaal. Ik snap best dat je niet van de kleintjes kan genieten maar hou ook in je gedachten dat die kleintjes hoe kort dan ook een superleven bij je hebben gehad. Veel beter als vele andere kleintjes. Was er niets te zien aan het laatste kleintje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De incubatietijd van myx is maximaal twee weken. De inenting geeft vanaf maximaal 7 dagen na het enten bescherming tegen myx. Als een konijntje wordt geïnfecteerd bijna een week na het enten, en daarna duurt het nog twee weken tot de ziekte zich openbaart, dan kun je dus tot zo'n drie weken na de inenting nog myx zien bij het konijn. Helemaal uitgesloten dat dit myx is is het dus niet. Ik ben ook wel benieuwd naar de symptomen die dit konijntje had, was het ziek of lag het ineens dood in het hok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je al uitslag?????

ben gister ook naar de dieren arts geweest ben sinds 2 weken de trotse bezitter van een fransoos maar nu vond ik zijn ene ook wat onstoken en in zijn oor voelde ik een bobbel heb gelijk antibiotica mee gekregen den k dus ook aan myx vind het zo erg maar ik hoop dat hij snel opknapt gelukkig eet die van mij wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .