Ga naar inhoud

dikke dichte ogen


Yvon72

Aanbevolen berichten

pfff, ik weet het niet meer hoor.

4 weken terug is ons konijn bevallen, van een oeps nestje, resultaat, 7 gezonde jongen, en ze doen/deden het echt goed.

Voor alle 7 hadden we ook al een nieuw huisje gevonden.

Maar vanmorgen met eten geven, lag er 1 wit konijntje dood in het gras.

Bultje op zijn hoofd en veder niks.

Geschrokken als we waren gelijk de andere konijntjes nagekeken, en toen schrokken we ons echt rot.

1 konijntje heeft pusogen, met een heel raar oog, het lijk wel of het oog er uit gedrukt word.

en nog 2 kleintjes hebben rode randjes bij de ogen.

Pfff wat een ellende, hebben gelijk de dierenarts gebeld.

Dus daar kunnen we vanmiddag om half 4 terecht.

Het konijntje met die uitgepuilde oog, hebben we apart gezet.

de andere konijnen hebben we in het hok gedaan, zodat ze niet meer in de ren kunnen.

Telkens loop ik naar buiten en naar de schuur(waar die erge in staat) om te kijken of ze nog wel leven allemaal.

De anusjes zijn allemaal droog, en buiten de oogjes om, zie ik helemaal niks aan de konijntjes.

misschien een stomme vraag, maar weet iemand wat dit kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 147
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

nou we zijn weer terug.

en idd het is myx.

had moeder konijn meegenomen, met 5 kleintjes , de slechte in de schuur had ik thuis gelaten, en het andere grote konijn had ik meegenomen.

Dus met 7 konijnen waren we bij de DA.

en daar sta je dan, als de DA verteld dat het myx is, de grond zakte onder me schoenen vandaan.

Tuurlijk ik was niet berekend op jonkie's maar nu ze er eenmaal zijn, wil ik ze goed verzorgen ook, en hebben ze me hart ook al gestolen.

en nu vroeg ik de DA ? ja ze zijn eigenlijk te jong om te enten, maar als we niks doen, gaan ze zoiezo dood.

Dus we hebben besloten om ze toch te laten enten, ondanks dat ze pas 4 weken zijn.

En we hopen nu gewoon dat het helpt.

Ook moeder is geent en het andere volw vrouwtje.

Me man is nu met de hele zieke uit de schuur naar de DA waar hij een spuitje krijgt, en dat hij van zijn pijn verlost word.

Daarna rijd hij door naar de bouwmarkt om horgaas te kopen om heel het hok mee te betimmeren.

Pfff 2 dode konijnen in 1 dag.....dit is echt vreselijk, en dan nog de vraag, hoeveel volgen er nog??

Ik hoop echt zo ontzettend erg, dat de kleintjes het gaan redden, ze verdienen zo een goed leven.

Ook hebben we zalf mee gekregen voor de rode oogjes. 3x per dag zalven.

ik weet het even niet meer en zit er helemaal door heen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap dat je er doorheen zit maar hartstikke goed dat je met de hele handel naar de DA bent gegaan. Je kunt ze nu alleen maar de beste verzorging geven en afwachten... Ik duim voor je en de nijntjes.

Sterkte idg met het verlies van de andere twee konijnen.

aangepast door Micky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .