Ga naar inhoud

dikke dichte ogen


Yvon72

Aanbevolen berichten

Ach wat zielig. Ze zijn inderdaad veel te vroeg gegaan... Zo'n mooie kleintjes!

Mag ik vragen waar je woont? Misschien is het handig om dat hier bij de myxomatose / vhs uitbraken te posten dan kunnen mensen uit de buurt er misschien ook rekening mee houden...?

Heel veel sterkte in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 147
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Jeetje, wat verschrikkelijk!

Heel veel sterkte.

Ik dacht alleen dat je een ziek konijn niet moest gaan enten, ookal hebben ze het. Ze spuiten bij de enting namelijk de ziektekiemen in en die hebben ze al omdat ze de ziekte hebben.

Dacht dat je ze moest gaan behandelen met antibiotica als ze het hadden, ik kan het mis hebben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enten? Is die helemaal gek geworden??? Je mag ABSOLUUT NIET enten als er al een myx uitbraak is, het helpt voor geen meter en maakt de kansen alleen maar slechter! Nou ja, beetje laat nu helaas. Ik hoop echt heel erg voor je dat je de konijntjes erdoorheen kunt halen, het zou vreselijk zijn als je ze allemaal verliest :( Waar woon je? Een goede DA kan ook myx konijnen een kans geven, het is namelijk niet zo dat ze helemaal ten dode zijn opgeschreven. Kijk hier eens voor meer informatie: Myxomatose bij het konijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dacht ik (en zei ik met twijfel) inderdaad ook Petra. Want het konijn heeft al een slechte weerstand en mag dus niet ge-ent worden. Want dan wordt de weerstand nog lager. Ziektekiemen hebben ze al in hun lijf en het enige wat die enting doet is ziektekiemen in hun lijfje spuiten. Ik hoop dat ze het gaan redden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.bunnybunch.nl/community/fotohoekje/6581-mijn-myx-konijnen.html

hier het verhaal en juist wel enten....

reden de konijnen die nog geen myx hebben kun je met het enten dus redden.

Daar naast sommige konijnen kunnen myx zelf wel over leven en andere niet.hier het relaas van een fokster met wel en niet geente konijnen en hoe het af liep met de vreselijkste foto´s

en petra laat mensen die het in de praktijk mee maken maar de beslissing nemen wel 0f niet enten!!!Hier staan de entingen ook klaar mocht het nodig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cindy, je hebt het nu over een geval waarbij myx in de omgeving voorkwam. Dat is nog wat anders dan binnen een groep konijnen! De kans dat alle konijnen in het nest al geïnfecteerd zijn is erg groot. Ga je dan enten ben je al te laat, de enting geeft pas bescherming tegen een nieuwe infectie na een dag of zeven. Wat je met enten bereikt is dat je de weerstand van het diertje nog een extra taak geeft, waardoor de kans dat hij de myx overleeft nog kleiner wordt. Ik vind de uitleg op de site van Wilhelminapark zeer geloofwaardig, zowel vanwege de betrouwbaarheid van die kliniek als ook omdat ik het medisch gezien zeer logisch in elkaar vind steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het ook met Petra eens, om de reden die ik al 2 keer heb gezegd. Ze hebben de ziekte al in zich en door die enting spuit je nog meer ziekte in, dus zoals Petra al zei een extra klap tegen de weerstand en ze zijn al zwakker, omdat ze ziek zijn.

Het enten is dus echt niet goed nu voor ze. Als ze het niet hadden gehad, was het wel goed geweest, maar ze hebben het al en het is dus niet goed om ze te enten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze fokster was het in de buurt en bij al haar dieren dus thuis......waar denk je dat myx zo uit de lucht komt vallen......het moet daar zowie zo in de buurt heersen.

Ik had het zelfde als de da besloten.Omdat niet elk konijntje het al had is dit hun enigste kans het uberhoupt te kunnen redden.Kaatje kim ze zullen het nog niet allemaal gehad hebben......

Link naar reactie
Delen op andere sites

we weten niet of alle konijnen het hebben.

met 4 weken overleven ze het haast nooit.

dus als we niks deden, waren ze toch wel dood gegaan.

Nu hebben we een gok gemaakt, en hebben we ze laten enten, met de hoop dat ze het redden.

had ik dan niks moeten doen?

en wachten tot ze dood zouden gaan, aan die klote ziekte.

Nu heb ik er wel alles aan gedaan, wat ik kon doen.

noem het stom, ik sta 100% achter me beslissing, en ik hoor jullie wel als je net 2 konijnen dood heb op 1 dag, en dan een kans krijgen om de rest te redden , zeg je dan ook Nee.

Nou ik niet 2 konijnen is genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft ie een wit velletje op zijn oogje? dat had mijn konijn ook eens maar ik had het met een doekje eruit gehaald ...... maar nu heeft ze het niet meer

nee het was meer als een wit velletje.

Het was geel pus wat het oogje dicht plakte, en echt het oog puilde uit .

Echt een heel naar gezicht.

Weet niet waar ik het moet vermelden.

Maar ik kom uit Waddinxveen(bij Gouda)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Myx is een virus ,dus antibiotica kan je sowieso niet geven.

Ik begrijp de redenering van de DA wel...itt tot Petra en Kaatje-Kim. Let wel, jullie redenering is juist hoor, maar enten wordt vaak gedaan als laatste redpoging bij myx, het is idd nogal vreemd, maar het is courant. Ook in Engeland bv enten ze konijnen die nog geen symptomen hebben nog snel snel als hun maatjes myx hebben. Dus ik vind het wel logisch...stel één konijntje is nog niet aangestoken, die maakt enkel kans mits een enting...ALS de enting werkt voor de besmetting natuurlijk...ja, een gok..maar ik zou het ook doen denk ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad Caroline, wat jij zegt klopt.

als we niks hadden gedaan, waren ze allemaal dood gegaan, nu hebben we hoop dat er wat overleefd.

We hebben de kooi helemaal met hor bedekt, dus er kan geen mug meer in.

en nu is het per dag afwachten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.bunnybunch.nl/community/algemene-vragen/7415-myxomatose-vhs-uitbraken.html Daar had ik het over, kim je weet niet in hoeve de rest het wel niet heeft.....een konijntje over leden en een ingeslapen.

percies, er zijn nog 2 kleintjes met iets wat roder randjes om de ogen, de 1 iets meer als de andere,daar heb ik wel zalf voor mee kregen.

Maar ook deze zijn gewoon geent.

de poepers waren allemaal goed schoon, voor de rest ook nog geen aanwijzingen.

ze eten ook nog allemaal.

Dus het is echt af wachten en duimen.

Ben nu wel uit gehuilt denk ik, en ben ook nu wel over de grootste schok heen, pfff wat hecht je je toch snel aan konijnen.

nu weet ik ook gelijk weer , waarom het ik was, die zei nee geen nieuwe dieren meer in huis, omdat de afscheid gewoon te zeer doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kunnen twee dingen zijn. Volgens mij:

Ofwel... Doordat jullie de konijntjes hebben aangeraakt, ruikt de moeder hun geur niet meer.

Daarom wil ze de konijntjes niet.

Ofwel: waren de konijntjes niet perfect naar hun moeders zin,

en wil ze de konijntjes niet meer.

Groetjes,

Tess

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .