Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op eerste kerstdag zijn wij met spoed naar de dierenarts geweest ons konijn wilde niet eten en had last van zijn buikje, kon niet lang uit liggen. 

Bij de dierenarts begin hij voorzichtig hooi te eten. De dierenarts dacht aan een gas buik. Nu medicatie en eet hij weer.  Heeft iemand nog tips om hem aan te sporen met eten.

Geplaatst:
10 minuten geleden, Marianne33 zei:

Op eerste kerstdag zijn wij met spoed naar de dierenarts geweest ons konijn wilde niet eten en had last van zijn buikje, kon niet lang uit liggen. 

Bij de dierenarts begin hij voorzichtig hooi te eten. De dierenarts dacht aan een gas buik. Nu medicatie en eet hij weer.  Heeft iemand nog tips om hem aan te sporen met eten.

Hier werkt verse peterselie als wondermiddel. Op YouTube zijn filmpjes te vinden hoe je het beste de buikjes kunt masseren.  Kan zo snel geen link plaatsen.. 

Al een goed teken dat hij hooi eet💪🏻

Sterkte 🤗

Geplaatst:
11 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Ik begrijp nooit dat een konijn bij de DA gaat eten. Ik heb nog nooit een konijn gehad dat zich happy voelt bij de DA. Ze zitten altijd heel bedeesd op de onderzoektafel.

Wel mooi als een konijn dat kan.

Leeuw eet zelfs als hij in mijn armen ligt en in de auto en dierenarts🤪...mits hij niet ziek is natuurlijk . Dan eet hij nep bij de da...

Kleine totaal het tegenovergestelde hihi. Die moet ook echt een uur bijkomen en wassen voor hij iets begint te knabbelen. 

Geplaatst:

Even l een update mijn konijn hier weer een blij en happy konijn springt weer door zijn kooi en reageert weer op zijn eten als of hij al maanden niet heeft gegeten.

Het kleine beetje stro wat hij bij de da at. Was toen hij in zijn Transport box zat dicht tegen zijn vriendinnetje aan. 

Van de da zelf moest hij niks hebben. 

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
Op 27-12-2025 om 00:44, To van de Veluwe zei:

Ik begrijp nooit dat een konijn bij de DA gaat eten. Ik heb nog nooit een konijn gehad dat zich happy voelt bij de DA. Ze zitten altijd heel bedeesd op de onderzoektafel.

Wel mooi als een konijn dat kan.

Soms helpt de autorit met de gasbuik. Het schudden / rijden over drempels zorgt er dan voor dat het gas kan ontsnappen. Dan heb je dus een konijn dat zich opeens een stuk beter voelt en gaat eten.

Lodewijk vindt de DA niets, maar die gaat wel 'neppig' eten, zo van:  'kijk, ik hoef geen prik, ik eet hoor'. Dus hij bijt het hooi dan gewoon door. Scarlett is voor niets en niemand bang, dus toen mijn man ooit met die twee zonder mij bij de spoed DA zat en die zei: laat ze maar los op de grond... besloot Scarlett gewoon overal te gaan kijken. Lodewijk piepte heel zielig van de stress en de angst en de injectie. En er lagen overal snoeren dus mijn man moest zich ook nog druk maken over wat Scarlett zou uithalen. 

Geplaatst:
7 uren geleden, Marianne33 zei:

Even l een update mijn konijn hier weer een blij en happy konijn springt weer door zijn kooi en reageert weer op zijn eten als of hij al maanden niet heeft gegeten.

Het kleine beetje stro wat hij bij de da at. Was toen hij in zijn Transport box zat dicht tegen zijn vriendinnetje aan. 

Van de da zelf moest hij niks hebben. 

Yayy! 🥳

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .