Knench Geplaatst: 24 december 2025 Geplaatst: 24 december 2025 Hoi allen, Vandaag onder andere ciseral drops gekocht voor mijn bunny's, moest voor 30 ml, 45 euro afrekenen bij mijn dierenarts. Dat vond ik behoorlijk stevig. Zeker toen ik keek naar de prijs op het internet. Heeft iemand ervaring met ciseral drops kopen via het internet. Ik vrees een beetje voor namaak, maar wellicht is mijn vrees onterecht. Weet iemand hier meer over? En waar kopen jullie het? Ik hoor het graag. Grtz Lin Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 24 december 2025 Geplaatst: 24 december 2025 Die op internet staan, kreeg ik ook van de DA. Heeft ze het consult erbij gerekend? Ik moest speciaal voer voor onze kat i.v.m. zijn blaas. Ik kreeg een zak mee en later heb ik hetzelfde merk via internet gekocht en inderdaad vele malen goedkoper. Dus tegenwoordig bestel ik daar. Spoiler Quote
bunnyempress Geplaatst: 24 december 2025 Geplaatst: 24 december 2025 Volgens mij is Ciseral nu alleen op recept verkrijgbaar? Ik kocht het bij de dierenspeciaalzaak/tuinwinkel mix, maar daar was volgens mij vorig jaar niet meer verkrijgbaar. Bovenop de goedkope online prijs hoort er dan €20-€25 op te komen voor een recept, als je het online bestelt. En dat is als je DA een recept wil uitschrijven, dan willen ze niet altijd. Maar mijn DA verkoopt het dus niet echt met winst, dus volgens mij betaalde ik daar €15 ofzo? Dus je zou wel kunnen rondbellen om te vragen wat de andere praktijken er voor vragen. Quote
Knench Geplaatst: 24 december 2025 Auteur Geplaatst: 24 december 2025 Via medpets of dierenapotheek.nl kan ik het bestellen voor zo'n 20 euro (excl 4.95 verzendkosten). Dat scheelt behoorlijk. Goed om te weten dat jij To, goede ervaringen hebt met via internet bestellen. Ook wat jij zegt bunnyempress scheelt aanzienlijk met 45 euro. Ik ga dit voorleggen aan het wilhelminapark waar ik ook wel kom. Echter is dat 1.25 uur rijden vandaar dat ik het in Alkmaar haal indien ik niet in de buurt van Utrecht ben. Ik ga eens rond bellen inderdaad en kijken of ik het bij een andere dierenarts op kan halen. Ze zijn helaas grootgebruikers van dat spul dus beter maar een beetje scherp op zijn ;). De kosten waren echt alleen voor ciseral en niets bijkomends, dat vond ik zo bijzonder. Dank jullie wel voor de reacties! Quote
happy211 Geplaatst: 25 december 2025 Geplaatst: 25 december 2025 Ik heb bij medpets vaak speciaal voer gekocht. Dat was altijd prima, dus daarin zijn ze wel betrouwbaar. Quote
Evee Geplaatst: 25 december 2025 Geplaatst: 25 december 2025 Toch even een stukje bewustwording; Het prijsverschil zit hem natuurlijk ook in wat je dierenartspraktijk aan kosten heeft. Van het pand tot geschoold personeel en apparatuur, ze moeten het ergens op terug verdienen. Medpets is een distributiecentrum met goedkope arbeidskrachten. Ik zeg niet dat je het niet moet doen, ik kan niet in je portemonnee kijken. Maar ik maak soms dus wel bewust de keuze iets meer te betalen en een lokale voorziening in stand te houden. Quote
bunnyempress Geplaatst: 25 december 2025 Geplaatst: 25 december 2025 (aangepast) Jammer dat ze grootverbruiker zijn @Knench. Ik koop bij mijn DA Phen-Phred voor mijn ventje met heupdysplasie, maar dat is online €75 voor 100 tabletten en ik betaal €71 voor 100 tabletten bij ijn DA. Dus ik betaal echt gewoon groothandelprijzen met verder niets er boven op. Er zijn heel veel dierenartsen die het zo verrekenen, zeker als je voor consulten/vaccinaties e.d. ook bij hen bent. 25 december 2025 aangepast door bunnyempress Quote
Knench Geplaatst: 26 december 2025 Auteur Geplaatst: 26 december 2025 Netjes zeg!! Ik ga rondbellen en op zoek naar een alternatief! Bedankt voor de input iig. Heel fijn te weten dat het ook anders kan. Ook wel een prijzig verhaal voor jou ook dan, maar ja voor je bunny's doen je alles hè als ze het nodig hebben. Heel naar voor hem dat hij die aandoening heeft! Zo naar om te zien als ze iets mankeren. Ik wens jullie al het goeds toe. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.