Iris232677 Geplaatst: 9 november Geplaatst: 9 november Beste allemaal, Ik heb een marktplaats advertentie bij mij in de buurt voorbij zien komen. Een konijn in een klein hokje, zonder voer en waterbakje, geen bodembedekking. De advertentie is inmiddels weg maar ik heb contact met mevrouw. Mevrouw zegt dat het konijn van haar vader is en dat hij door dementie niet meer voor het konijn zorgt en dat zij niet in de buurt woont. Op de vraag of ze hem niet naar het asiel kan brengen is het antwoord dat het haar ook weer niet zoveel interesseert. Dus ik zit er al dagen mee in mijn hoofd en heb besloten het konijn op te halen vandaag. Op de foto's zag hij/zij er niet heel best uit. De vacht was niet in orde in ieder geval. Ik heb alleen niet echt de ruimte binnen voor een konijn. Maar ik verwacht gezien zijn of haar staat dat het belangrijk is om hem voorlopig wel binnen te houden. Nu zit ik te twijfelen om hem op te halen en hem gelijk naar het asiel te brengen. Maar dan draai ik weer op voor de medische kosten etc. En ik vind het echt niet erg om het eea te betalen. Maar honderden heb ik niet zomaar te besteden. Mocht het konijn er echt heel slecht aan toe zijn ga ik uiteraard gelijk zelf met hem naar de dierenarts. Maar ik heb even tips nodig over wat verstandig is. Dus als jullie die hebben...
Iris232677 Geplaatst: 9 november Auteur Geplaatst: 9 november Even ter aanvulling, Ik weet dat hij/zij uiteindelijk een koppeltje moet gaan worden. En dat een ruime huisvesting belangrijk is. Maar ik heb voor nu in mijn hoofd dat het belangrijkste is dat dit konijn uit de situatie word gehaald waar hij nu in zit. En mocht hij/zij uiteindelijk beter zijn dan is dat natuurlijk prioriteit 1. 2
Lollie Geplaatst: 9 november Geplaatst: 9 november Wat een verdrietige situatie, ik heb helaas geen tips voor je. Maar wil wel even zeggen dat ik het ontzettend lief vind dat je dit wilt doen! 1
Marjoleink Geplaatst: 9 november Geplaatst: 9 november Lief dat je voor het konijn opkomt. Kun je contact opnemen met het asiel en vragen of ze hem zonder kosten opnemen als jij hem brengt?
Iris232677 Geplaatst: 9 november Auteur Geplaatst: 9 november 3 minuten geleden, Marjoleink zei: Lief dat je voor het konijn opkomt. Kun je contact opnemen met het asiel en vragen of ze hem zonder kosten opnemen als jij hem brengt? Ik heb het geprobeerd. Maar het asiel is onbereikbaar in het weekend. Dus of ik moet ervoor kiezen om het konijn nog een dag te laten zitten en morgen eerst te bellen. Maar ik heb het idee dat er spoed achter zit. Dus dat ga ik niet doen. Ik zat te denken, desnoods bel ik de dierenambulance als hij/zij eenmaal hier is. En dan doe ik alsof we hem gevonden hebben. Wellicht nemen ze hem dan mee. Maar gaan nu eerst die kant op, ik houd jullie op de hoogte 1
Suus1978 Geplaatst: 9 november Geplaatst: 9 november Wat ontzettend goed! Ik zou waarschijnlijk hetzelfde gedaan hebben. Daarom kijk ik liever niet op Marktplaats, daar is zo veel ellende. Het beestje is straks in elk geval veilig. Hopelijk wil het asiel een beetje meedenken. Zeker als je bereid bent een deel van de kosten te betalen, moet daar toch snel een oplossing voor kunnen komen. Ik duim voor je! 1
Iris232677 Geplaatst: 9 november Auteur Geplaatst: 9 november Hij zit achter in de auto. Het hok was nog erger dan op de foto's. Echt zo triest. Het konijn zelf lijkt op eerste oog wel oke. Maar vind hem wel wat lusteloos ogen. Zeker voor alles wat er nu met hem gebeurd. Ik ga hem beetje bij beetje wat voer geven. Niet teveel in een keer. Die man slaat dat konijn met een stok waar we bij staan, echt zo achterlijk. Ik wilde die man zelf slaan. Maar het was wel overduidelijk dat deze meneer niet helemaal honderd was. Hij had ook nog een heleboel vogels en vissen. Maar daar heb ik maar niet teveel naar gekeken. Zo thuis even kort nakijken. Morgen ofwel contact zoeken met de dierenarts ofwel met het asiel. 1
Suus1978 Geplaatst: 9 november Geplaatst: 9 november Ach, wie weet wat het arme beestje heeft moeten doorstaan 💔 Knap dat je rustig bent gebleven. Gelukkig is hij nu veilig. Hij is vast al blij met lekker vers hooi en gezond voer. Hopelijk kruipt hij snel uit zijn schulp, maar het herstel kan misschien ook nog heel lang duren. Hou ons op de hoogte! Er zijn hier wat mensen die vrijwilliger zijn in een asiel, misschien kunnen zij helpen.
Lappie2 Geplaatst: 9 november Geplaatst: 9 november Ik maak een diepe buiging voor je 🤗🤗 Geweldig hoe je gehandeld hebt en vooral rustig bent gebleven bij die man. En het meest geweldige is dat dit lieve diertje gered is!!! Moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als jij hem niet had opgehaald🥺 Namens alle konijnen en konijnen baasjes/ouders, Dankjewel 🥰🥰
Iris232677 Geplaatst: 9 november Auteur Geplaatst: 9 november Ik heb haar even nagekeken. Het is een vrouwtje, tandjes zien er goed uit, oren ook. Ze is wat mager, haar vacht is niet optimaal. Maar het lijkt ook alsof ze middenin het verharen zit. Geen schilfers of vachtmijt. Geen overdreven reacties bij het drukken op de buik etc. Haar nagels zijn wel echt te lang. Maar ook heel donker. Dus dat laat ik even bij de dierenarts of het asiel doen. Morgen gaan we rondbellen. Langzaamaan eet ze wat brokjes. Hooi en groenvoer nog niet. Ik zal zo even kijken of ze al gekeuteld heeft. Zometeen zet ik de kooi open en ben ik benieuwd of ze een beetje op ontdekking durft te gaan. 2
Suus1978 Geplaatst: 9 november Geplaatst: 9 november Nou, dat klinkt op het eerste gezicht wel goed. Ik hoop dat ze tevoorschijn komt! Tip om nagels te knippen: met een tang of schaar niet in 1x knippen, maar eerst alleen druk uitoefenen alsof je gaat knippen. Als je te ver bent, reageren ze daar meestal wel op.
Iris232677 Geplaatst: 9 november Auteur Geplaatst: 9 november Brokjes en worteltjes zijn niet in trek. Ze heeft wel 2 plakjes komkommer gegeten. En een heel klein beetje gekeuteld. Ze komt wel lekker haar huisje uit, maar blijft wel veilig in het hok. Ze oogt kalm, dus ik ga zo lekker slapen en ik hoop van harte dat de brokjes morgen op zijn. 2
Iris232677 Geplaatst: 10 november Auteur Geplaatst: 10 november 46 minuten geleden, Suus1978 zei: En , hoe gaat het nu? De brokjes zijn op, ze is een heel stuk meer gestressed dan gisteren. Feit dat ze wat levendiger is vind ik niet slecht, maar als ik nu dicht bij de kooi kom blijft ze ook echt niet meer zitten. Dan duikt ze echt wel zo snel mogelijk weg. Ik ga nu het asiel bellen
Iris232677 Geplaatst: 10 november Auteur Geplaatst: 10 november Het asiel gesproken. Ik word er niet goed van. Ze doet bijna alsof het mijn schuld is dat het konijntje verwaarloosd is geweest. Ik krijg een hele preek over van alles en nog wat. Ik mag haar brengen maar dan moet ik opdraaien voor alle kosten die er binnen 6 weken gemaakt worden. En ze maakt er nu van dat ze ineens ook alle voedsters castreren. Dus zou het neerkomen op 200 euro als er geen verdere complicaties of medische problemen zijn. Ik heb veel voor dit konijntje over. Maar dit vind ik echt achterlijk. 2
Boris en Beer Geplaatst: 10 november Geplaatst: 10 november Nou ja zeg, wat belachelijk! Ik vond overigens jouw idee over het bellen van de dierenambulance en doen alsof je hem gevonden hebt, dan nog niet eens zo'n slecht idee.. 1
Iris232677 Geplaatst: 10 november Auteur Geplaatst: 10 november 45 minuten geleden, Boris en Beer zei: Nou ja zeg, wat belachelijk! Ik vond overigens jouw idee over het bellen van de dierenambulance en doen alsof je hem gevonden hebt, dan nog niet eens zo'n slecht idee.. Dat is precies wat ik net heb gedaan. Ze is opgehaald, en krijgt hopelijk een mooi nieuw huisje met een lief vriendje. 7
Aanbevolen berichten