Miekmoek Geplaatst: 2 september Geplaatst: 2 september Hoi allemaal! Lang niet op Bunnybunch geweest, maar kwam dit tegen en wilde het graag met jullie delen. Een website om vegan honden en kattenvoer te kopen: http://www.vegavriend.nl! (mag ik deze website delen @moderaters?) Zelf niet uitgeprobeerd, maar voor degenen die geïnteresseerd zijn, ik ben benieuwd naar ervaringen! Quote
Suus1978 Geplaatst: 9 september Geplaatst: 9 september In Duitse supermarkten heb ik dit wel vaker gezien. Ook veel biologisch voer, van huismerken is dat vaak spotgoedkoop. Nederland loopt dat op vlak hopeloos achter lijkt het. Quote
mammafelina Geplaatst: 9 september Geplaatst: 9 september Ik kan me niet voorstellen dat dit volledig voer voor honden en katten kan zijn. Vooral katten zijn volgens mij echte vleeseters en zullen de voedingsstoffen uit vlees gewoon nodig hebben. Voor honden weet ik dat het alleen geadviseerd wordt als ze geen enkel dierlijk eiwit verdragen. Quote
Evee Geplaatst: 9 september Geplaatst: 9 september Vegetarisch is er, voor honden in ieder geval, best wat keuze aan hondenvoeding. Vegan is voor katten volgens mij niet haalbaar, die hebben dan op de lange termijn toch echt voedingsstoffen te kort die ze uit dierlijke voedsel moeten halen. Maar goed, misschien vangen katten dat dan gewoon buiten, vogels en insecten, zonder dat de baasjes het zien en voelt het voor hun beter wel vegan te voeren? Heel eerlijk, als je een hond of kat kiest, kies je er ook voor dierlijk te voeren. Je ontkomt er niet aan, je kan wel deels alternatieven bieden, maar nooit 100% vegan. Dan doe je ze toch echt wat te kort op gebied van voeding. Als je dat echt niet wil voeren, kun je beter een andere diersoort kiezen, zoals konijnen 😄 Die zijn ook heel leuk hoor! 😉 Ik ben zelf ook vega(n) en als het een goede optie was voor onze honden (of kat, maar die hebben we nu niet meer) zou ik het graag geven, maar hoe meer je je er in verdiept, hoe meer je je realiseert dat je er niet aan ontkomt honden en katten toch enige vorm van dierlijk voedsel te geven. Overigens hebben wij wel lekkere vegan snacks voor onze honden, want dat kan wel prima, plantaardig bijvoeren. Vooral de pompoensticks vallen in de smaak. En ik vul vaak kongs met fruit voor de honden. Vooral Namu is een fruit eter. Er zijn best wat groente en fruitsoorten die honden mogen eten en ook lekker vinden. Maar helemaal vegan, zeker voor katten, nee dat zou niet mijn advies zijn. Overigens zijn honden & kattenvoeders met als eiwitbron insecten wel meer in opkomst. Niet dat het kweken van die dieren dan zo heel diervriendelijk is, maar het heeft wel minder "voetafdruk" dan andere bronnen van dierlijke eiwitten. Ik vind het wel interessant om te volgen hoe dat ontwikkelt. Ik denk dat wij als mensen nog ver van het eten van insecten zijn, op een paar kleine toepassingen na, in Europa. Ik weet ook niet of het de toekomst is. En ik heb er ook wat gemengde gevoelens bij. Maar op gebied van diervoeding is er best wat ontwikkeling in. 1 Quote
mammafelina Geplaatst: maandag om 08:28 Geplaatst: maandag om 08:28 Ollie is ook helemaal gek op groenten en fruit. Ik maak hem blijer met een wortel of een stuk komkommer dan met een lamsoor of zoiets. Zijn hoofdvoeding is echter wel gewoon vlees. Quote
mammafelina Geplaatst: 18 uren geleden Geplaatst: 18 uren geleden Hier de link naar een blog van Kelly, integraal voedingsdeskundige voor honden en katten, over plantaardige voeding. https://www.natuurgeneeskundeenvoedingbijdieren.com/plantaardig-versus-vlees-in-hondenvoer-wat-zegt-de-wetenschap/ Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.