mammafelina Geplaatst: 6 juli Geplaatst: 6 juli Fluffy en Pip waren altijd zindelijk, maar de laatste maanden plassen en poepen ze op plekken die ik minder leuk vindt. Ik heb overigens geen idee of ze het allebei doen of vooral 1 van de 2. Ze doen hun behoeftes nu in de wc bakken, wat natuurlijk prima is, maar ook in het hok (grand lodge ferplast), overal door de ren en helaas ook in de zandbak. Die laatste een paar dagen geleden helemaal verschoond, maar stinkt nu alweer vreselijk 🤢  Ik heb momenteel 2 kattenbakken als wc staan, 1 peewee bak in het hok en 1 gewone kattenbak in de ren. De zandbak die dus helaas ook als wc gebruikt wordt is een onderbak van een oude tralie kooi.  Iemand tips om die 2 boeven van mij weer zindelijk te krijgen? Â
happy211 Geplaatst: 6 juli Geplaatst: 6 juli Helaas heb ik ook ervaring met niet zindelijke konijnen. Ik ben dan maar gewoon heel blij dat ze lekker buiten zitten, dat het allemaal niet zo uit maakt. De zandbak heb ik een lange tijd weg moeten halen omdat die inderdaad ook altijd als toilet werd gebruikt en ik het zat werd om steeds te vervangen. Nu lukt het gelukkig weer wel, ik heb een hoge bak van IKEA nu als zandbak, Pandora graaft graag en houd hem netjes schoon en Apollo komt niet meer in de bak (bejaard blind opaatje). De toiletbakken maak ik om de dag schoon, en in de zomer vaker, dus dat is qua geur geen probleem. En verder veeg ik ook om de dag voor de keutels (ik heb een veger en blik met steel, dus niet zo veel werk) en plasjes laat ik meestal gewoon opdrogen. In de ren liggen gewoon stoeptegels, dus daar zie je weinig van als het is opgedroogd. Eens in de zoveel tijd spoel ik de ren met de tuinslang.  Gelukkig zijn ze wel zover dat ze niet in het hok plassen of keutelen. Toen dat wel zo was heb ik daar een tijdje de bodembedekking uit gehaald (zomer) zodat ze gewoon op de kale bodem zaten. Toen is het gestopt. Alleen als ik hooi in het hok geef bij zware regen dan was het vaak niet schoon, maar dat was wel de beste manier om het hooi droog te houden, want ookal zitten ze overdekt het regent soms toch wat in in de ren. Nu Apollo zo oud is, is hij nog slechter zindelijk, dus wordt het hok soms vies. Maar dat vergeef ik hem wel.
To van de Veluwe Geplaatst: 7 juli Geplaatst: 7 juli Hier hetzelfde verhaal. Het zijn ook 'viezeriken' geworden. Eerst waren ze kennelijk trots op hun verblijf en nu zeker niet meer.
mammafelina Geplaatst: 9 juli Auteur Geplaatst: 9 juli Ik heb de zandbak eruit gehaald. Het was echt geen doen meer. Ook de bodembedekking uit het hok gehaald en er geen nieuwe meer ingedaan, nu met het mooie weer kan dat makkelijk. Ineens zijn alle plasjes en de meeste keutels weer in de wc bakken beland, eigenwijze beesten 😂 2
Evee Geplaatst: 9 juli Geplaatst: 9 juli Bodembedekking weghalen kan inderdaad helpen 🙂 Fijn dat het nu weer werkt.  Wie weet kun je de zandbak later wel weer terugzetten. Of een ander plekje geven.Â
To van de Veluwe Geplaatst: 9 juli Geplaatst: 9 juli 7 uren geleden, mammafelina zei: Ook de bodembedekking uit het hok gehaald en er geen nieuwe meer ingedaan Ga ik dan ook maar eens proberen. Hoewel ik nu ook wel eens een plasje op de tegels vind. De zandbak blijft hier brandschoon.
Aanbevolen berichten