Cheeta26 Geplaatst: 10 juli Geplaatst: 10 juli (aangepast) Fijn dat het goed gaat met Milly. @EefjeIk heb zelf helemaal geen ervaring met konijnen injecteren. Ik zit nu met het feit dat ze al een keer een spuit Draxxin heeft gehad op 19 mei. Maargoed dat was voordat jij met je topic kwam en stel ik had het geweten dan wist ik ook niet met hoeveel dagen ertussen. Zou het nog kunnen ook al heeft ze op 19 mei 1 spuit gehad? Niezen speelt sinds begin april, met uitvloei sinds 5 mei zo'n beetje. Ik weet ook niet hoe onze dierenarts erover denkt aangezien ze over om de dag duplo begon. Ze is ook verder helemaal zichzelf. Ik vind dit zo moeilijk, dit laten doorgaan wil ik niet. Maar tegelijkertijd wil ik ze ook een ander schuilhok geven aangezien het huidige hok niet knaagproof bleek nadat ze het dak als slaapplek hadden bestempeld. Dat hout aan de onderkant van het dak is in aanraking gekomen met regen en heeft 2 schimmelplekken. De nylon tunnel is inmiddels vervangen door een kunststof tunnel nadat ze er 2 zodanig kapot hebben geknaagd dat de metalen spiraal steeds meer zichtbaar werd. Je wil gewoon de beste zorg voor ze, dit brengt ook herinneringen terug van mijn eerste ram die maar 4 jaar en een paar maanden oud werd na een verstopping. Begeleiding vanuit de om-de-hoek dierenarts was toen ook onvoldoende trouwens, zelfde met mijn 2e voedster. 10 juli aangepast door Cheeta26
Eefje Geplaatst: 12 juli Auteur Geplaatst: 12 juli (aangepast) @Cheeta26 ik zou overleggen met de dierenarts. Het lijkt me op zich geen probleem dat ze eerder 1 spuit heeft gehad, dat was alleen niet zon logische keuze vind ik. Antibiotica gaat immers altijd in kuren, met reden. Je kunt onderbouwen waarom je 5 spuiten draxxin wilt, dus ik zou dat gewoon proberen. Dierenarts kan nee zeggen, maar misschien zegtie ook wel ja. Wilhelminapark behandelt ook met draxxin, dus je kunt altijd naar hen verwijzen voor collegiaal overleg. Prikken is niet moeilijk, ik vind het zelf vooral spannend. Maar bij de dierenarts laten ze je meestal wel een keer onder toezicht en instructies oefenen als je het nog nooit gedaan hebt. In mijn geval, ik heb meerdere dierenartsen en bewust gekozen nu voor degene die het meest bereid is tot experimenteren. Daar ben ik met Betsy ook geweest en die was toen niet bang om onconventionele dingen te proberen in de symptoombestrijding. Nu dus ook niet. 1 telefoontje en een blik in het dossier van Betsy was voldoende om die draxxin te kunnen krijgen, zelfs zonder dat hij Milly gezien had. Hij vertrouwt op onze ervaring hierin. Maar bij een dierenarts die wat moeilijker doet heb je wellicht wat meer overtuigingskracht nodig. Ik zou in elk geval niet settelen voor net niks antibiotica die uiteindelijk alleen maar tot resistentie gaat leiden. 12 juli aangepast door Eefje
Rabbie Geplaatst: 28 juli Geplaatst: 28 juli Op 6-6-2025 om 16:07, Eefje zei: Het is lang geleden dat ik hier ben geweest! Maar ik wil dit toch even delen, hopelijk hebben andere mensen er ook wat aan. De mensen die mij al langer kennen weten dat ik twee konijnen aan snot verloren ben. Daar heb ik alles aan gedaan, maar niks mocht baten. Nu is Milly aan het snotteren. Ik zag de bui al hangen en wilde eigenlijk niet behandelen, omdat Milly helemaal niet tam is en ik van een aantal behandelingen bij mijn vorige konijnen echt spijt heb. Zoveel impact op het welzijn zonder resultaat. Maar goed, Milly komt van de konijnenherberg, dus ik wilde toch even met Lonneke overleggen. Die was het er niet mee eens, maar zei wel ga niet rommelen met allerhande antibiotica, daar komt die ellende van. In 1 keer goed, draxxin moet je hebben, 5 spuiten en daarna is het vaak weg. Dus een dierenarts gebeld die altijd wel goed meewerkt, situatie uitgelegd en gezegd: ik wil draxxin. Nou, zo gezegd zo gedaan. Ik heb net de spuitjes opgehaald, tientje voor betaald en vanavond gaan we proberen die te injecteren. Ik heb goede hoop, door de reactie van Lonneke, en ook doordat we nog niet met andere antibiotica hebben gewerkt, waardoor die resistentie er nog niet kan zijn. Bovendien is Milly niet erg ziek. Ze nieste al een tijdje lichtjes en sinds een week doet ze wat blegh als ze rust. Het is gemakkelijk te missen, als ze actief is doet ze het niet. We hebben het gezien omdat ze in onze werkkamer zitten waar we dus wel wat uurtjes bij ze doorbrengen. Ik heb eerder draxxin gehad, maar dat was te laat, na heel veel andere antibiotica kuren. Frits was al te ver heen. Hopelijk werkt het nu wel. Ik houd jullie op de hoogte, ik hoop zo dat dit echt zo goed werkt! Hoi hoi dankjewel voor het delen van dit. Ik heb precies hetzelfde probleem dierenarts gebeld en een afspraak gemaakt voor morgen. Ik ga ook zeggen dat ik draxxin wil 1
Cheeta26 Geplaatst: 28 juli Geplaatst: 28 juli Wij zitten nu terug in de auto van de dierenarts. Eerste spuit Draxxin zit erin. We hebben nu 4 afspraken staan met steeds 5 dagen ertussen voor de andere 4 spuiten. Regels en controle zijn zo streng dat ze de Draxxin niet mag meegeven. Maar we zijn begonnen aan de kuur. Duimen dat het werkt en bij de dierenarts duimen ze met ons mee. Fijne mensen daar! 3
Cheeta26 Geplaatst: 28 juli Geplaatst: 28 juli Kushi had na de eerste spuit ietsje langer nodig om te ontstressen na de autorit. Normaal is dat 3 kwartier tot een uur, nu 1,5 uur. Ze was wat slaperig (afspraak om 4 uur dus eigenlijk de middagrust onderbroken die ze natuurlijk wilde inhalen) en at met de groenteschotel rond 7 uur iets rustiger. Maar erna ging ze wat hooi eten en tegen de tijd dat ik met brokjes kwam om 9 uur was ze weer normaal Oh btw, ik voer ze sinds 11 juni 4 gram brokjes per dag minder omdat Micha inmiddels 100 gram meer woog dan toen we hem kregen en Kushi ook weer richting de 2 kilo ging. Allebei zo'n 80 gram eraf. Kushi is nu 1850, Micha 2180. Anyway dat tussendoor. Alleen nu had ik dus voorgelegd om met 4-5 dagen ertussen te komen, met de data van @Eefjein mijn hoofd maar dat moet natuurlijk 3-4 dagen zijn. Dus toen dierenarts aan assistente wilde doorgeven dat ze 4 afspraken kon inplannen keek ze mij aan en zei "5 dagen?" Dat bevestigde ik en nu heb ik 4 afspraken staan met 5 dagen ertussen en 1 met 6 omdat er een zondag tussenzit. Is dat erg?
Kolino Geplaatst: 29 juli Geplaatst: 29 juli 3 uren geleden, Cheeta26 zei: Is dat erg? Bij antibiotica is precisie wel vereist. Ik zou dus bellen ipv hier vragen. Het is zo te zien (max) 3x in 10-14 dagen. Dat is hetzelfde als 3 a 4 dagen. Dus prik, 3 dagen er tussen en prik. Maandag (di-woe-do) dus vrijdag (1 aug) haal je weer een prik (za-zo-ma) dinsdag (5) of woensdag (6) haal je een prik. Als je niet op zaterdag (9) langs kunt komen dan woensdag (6), want dan (do-vrij-za-zo) en maandag (11) prik en dan weer vrijdag (15). Als je wel zaterdags (9) kunt dinsdag (5) (woe-do-vrij) zaterdag (9) (zo-ma-di) woensdag (13). Als je het schema volgt, dan zijn dit de enige 2 schema's die je kunt maken, als je er voor naar de dierenarts moet. Data in snel overzicht: 28j-1-5-9-13a of 28j-1-6-11-15a. Succes! 1
Cheeta26 Geplaatst: 29 juli Geplaatst: 29 juli (aangepast) 4 uren geleden, Kolino zei: Bij antibiotica is precisie wel vereist. Ik zou dus bellen ipv hier vragen. Het is zo te zien (max) 3x in 10-14 dagen. Dat is hetzelfde als 3 a 4 dagen. Dus prik, 3 dagen er tussen en prik. Maandag (di-woe-do) dus vrijdag (1 aug) haal je weer een prik (za-zo-ma) dinsdag (5) of woensdag (6) haal je een prik. Als je niet op zaterdag (9) langs kunt komen dan woensdag (6), want dan (do-vrij-za-zo) en maandag (11) prik en dan weer vrijdag (15). Als je wel zaterdags (9) kunt dinsdag (5) (woe-do-vrij) zaterdag (9) (zo-ma-di) woensdag (13). Als je het schema volgt, dan zijn dit de enige 2 schema's die je kunt maken, als je er voor naar de dierenarts moet. Data in snel overzicht: 28j-1-5-9-13a of 28j-1-6-11-15a. Succes! Dankjewel Kolino, ik heb net ingesproken bij de dierenarts. Aangezien ik om half 1 's nachts niet kan bellen koos ik voor het forum 29 juli aangepast door Cheeta26
Cheeta26 Geplaatst: 29 juli Geplaatst: 29 juli App terug (zo fijn dat onze praktijk ook communiceert via app), ze zetten Draxxin niet om de 3 dagen, dat is te snel achter elkaar, het lichaam heeft de prik dan nog niet verwerkt. Het mag tussen 4-6 dagen dus dan zitten ze in het midden dus 5 dagen. Daar maar op vertrouwen dan...
Kolino Geplaatst: 29 juli Geplaatst: 29 juli De schema's die ik maakte geven om de 4 of 5 dagen een prik. Maandag 28 prik (di-woe-do-vrij) zaterdag 2 prik (zo-ma-di-woe) donderdag 7 prik (vrij-za+zo-ma) dinsdag 12 prik (woe-do-vrij-za) zondag prik, zondag wordt maandag 18 Is dit Jouw schema? Zo ja, dan is dat binnen de norm die al werd gegeven @Cheeta26 Alleen de ruimere versie. Als je dat schema niet hebt, en zondagen niet kunnen, dan zou je uitkomen op elke maandag en dan prik je om de 7 dagen. Een week is namelijk om de 7 dagen, maandag, dag 1 en dan weer maandag, dag 8; 1+7=8. Om de 6 is dus zondag, om de 5 is zaterdag en om de 4 is vrijdag, als je maandags begint. Ik zal alle schema's zonder dat je rekening houdt met de openingstijden van de dierenarts eens opschrijven, dan wordt het vanzelf wat duidelijker wat er nou precies bedoeld wordt. Ik begin steeds op maandag, voor het gemak. Schema van tussenpoze van 96 uur (om de 4 dagen): Maandag (di-woe-do) vrijdag (za-zo-ma) dinsdag (woe-do-vrij) zaterdag (zo-ma-di) woensdag. Schema van tussenpoze van 120 uur (om de 5 dagen): Maandag (di-woe-do-vrij) zaterdag (zo-ma-di-woe) donderdag (vrij-za-zo-ma) dinsdag (woe-do-vrij-za) zondag. Schema van tussenpoze van 144 uur (om de 6 dagen): Maandag (di-woe-do-vrij-za) zondag (ma-di-woe-do-vrij) zaterdag (zo-ma-di-woe-do) vrijdag (za-zo-ma-di-woe) donderdag. Zoals je kunt zien geef je dan tussen de 3 en 5 dagen geen prik. Ik denk dat daar de spraakverwarring ontstaat. Dat er bij om de 4 dagen, 3 dagen tussen zit. Best onhandig 😅 Om de 3 dagen zou ma-do-zo,woe, za zijn. Voor een prik die je max 3x in 10 dagen kunt zetten, kan dat dus niet. Want dan zet je hem 4x en dat is te snel. Dus dat klopt, dat de dierenarts dat zegt. In het schema met 3 dagen er tussen (wat om de 4 dagen is), zie je dat ook niet gebeuren. Want dat is dag 1, 5, 9 en dus 3x in 10 dagen. Het schema met 6 is 1, 7, 13 en dus 3x in 14 dagen. Ik zei toch ook 3x in 10-14 dagen. Precies wat de dierenarts zegt. Maar hopelijk is het zo, ook voor iedereen die een keer twijfelt, duidelijk. In de praktijk zul je als je rekening moet houden met de dierenarts wel schema's combineren. Als je onthoudt, na een prik, minimaal 3 dagen niet prikken en maximaal 5 dagen niet prikken, dan zit je goed.
Cheeta26 Geplaatst: 29 juli Geplaatst: 29 juli (aangepast) 1 uur terug, Kolino zei: De schema's die ik maakte geven om de 4 of 5 dagen een prik. Maandag 28 prik (di-woe-do-vrij) zaterdag 2 prik (zo-ma-di-woe) donderdag 7 prik (vrij-za+zo-ma) dinsdag 12 prik (woe-do-vrij-za) zondag prik, zondag wordt maandag 18 Is dit Jouw schema? Zo ja, dan is dat binnen de norm die al werd gegeven @Cheeta26 Alleen de ruimere versie. Zoals je kunt zien geef je dan tussen de 3 en 5 dagen geen prik. Ik denk dat daar de spraakverwarring ontstaat. Dat er bij om de 4 dagen, 3 dagen tussen zit. Best onhandig 😅 In de praktijk zul je als je rekening moet houden met de dierenarts wel schema's combineren. Als je onthoudt, na een prik, minimaal 3 dagen niet prikken en maximaal 5 dagen niet prikken, dan zit je goed. Ja die data wat jij noemt @Kolino met 18 augustus als laatste prik is precies ons schema!! Ja ik denk idd spraakverwarring, ik had de data van Eefje in mijn hoofd, 6 juni, 10 juni met als laatste 22 juni en toen kwam het er als met 4-5 dagen ertussen uit mijn mond. Ik was allang blij dat ze meteen Draxxin wilde zetten, wat dat betreft is ze echt een fijne dierenarts. Ik ben dan wel nerveus omdat ik weet dat mijn konijnen stress hebben door de autorit en nu weet ik ook dat zij Duplo niet meer gebruikt omdat het misselijkheid, buikpijn en diarree kan geven. Fijn dat we schema's kunnen combineren. Onze praktijk is open op zaterdagmorgen maar tussen de 4e en 5e prik zit inderdaad zondag de 17e in de weg. Denk dat het qua stress ook iets beter is met die autoritten. Bedankt voor je uitgebreide uitleg!!! 29 juli aangepast door Cheeta26
Kolino Geplaatst: 29 juli Geplaatst: 29 juli Geen probleem! Ik hoop vooral dat konijnen met snot nu eindelijk een uitweg krijgen!
Eefje Geplaatst: 31 juli Auteur Geplaatst: 31 juli Ik gaf steeds op de vierde dag een prik. Dus vrijdag prik, za zo ma en dan dinsdag weer prik, wo do vrij en dan zaterdag weer. Inmiddels toch alweer wat tijd verder en bij Milly is nog steeds helemaal niks te horen! 5
Cheeta26 Geplaatst: 2 augustus Geplaatst: 2 augustus (aangepast) Vanmorgen is de 2e prik gezet. Mijn partner en ik vinden dat ze na prik 1 wat actiever en vlotter is, vooral in de namiddag. Niezen doet ze nog wel maar de echte niesbuien waarbij ze uiteindelijk met de voorpootjes het uitgenieste snot wegpoetst zijn verdwenen. Nou moet ik er wel bij zeggen dat bij allebei ineens hun rui weer verder doorzet, ben ook behoorlijk wat los haar aan het wegplukken geweest de afgelopen dagen, vooral bij Micha. Ook zag ik de eerste 3 dagen geen melkwit vocht uit de traanbuis komen bij het eten van de groente. Ik zie buiten het groente eten ook geen diepe sporen meer over haar wang van het traanvocht. Donderdagmorgen kreeg ze praatjes naar Micha (hij is de dominante) en gingen ze vlinderen. Maar toen rende Micha 3 rondjes door de ren achter Kushi aan en was het weer klaar. Micha maakte het me wel makkelijk met vangen want hij vluchtte het diepste hoekje van het schuilhok in. Dus dat was deurtjes dicht en pakken. De schichtigheid na de eerste keer pakken maandag bleef uit, toen pakte ik ze middenin hun middagrust. Nu waren ze hooi aan het eten en kwamen naar de deur om vervolgens achter het hok te rennen. Ben benieuwd of we het niezen helemaal weg krijgen en het traanoog ook. Hoe lang ze nodig had om te "ontdooien" na de autorit weet ik niet want ik ben na thuiskomst gaan postbezorgen. Toen ik thuiskwam leek het erop dat ze van het hok was gesprongen uit alertheid en toen ik tegen haar praatte ging ze naar de hooitoiletbak en begon hooi te eten Donderdag de volgende prik 2 augustus aangepast door Cheeta26 1
Cheeta26 Geplaatst: 7 augustus Geplaatst: 7 augustus Zo de 3e prik is ook weer gezet. Sinds de 2e prik geen traanoog meer gezien en tijdens het groente eten ook niet! Niezen doet ze vooral reactief, als ik het losse haar wegpluk. Dat doe ik nu zoveel mogelijk in een emmer om te voorkomen dat het rondvlegt en dat helpt. Hooi haal ik buiten de ren uit de ton omdat daar ook stof bij vrijkomt. Helpt ook. Ik voer 's avonds de brokjes deels in een bak en deels moeten ze met hulp zoeken. Dan gebruikt ze haar neus en niest ze ook wel een keer. Als ze niest dan is het soms een nies waarvan je denkt er zit wat in die neus maar nu soms ook een nies vergelijkbaar wanneer je zachtjes lucht door je neus blaast. Micha begon maandagavond met het schudden van zijn oren en eraan krabben dus ze hebben bij de dierenarts allebei een pipet Stronghold gehad. Dat kon in combinatie met de Draxxin. Van het weekend flink aan de schoonmaak dus 4
Cheeta26 Geplaatst: 12 augustus Geplaatst: 12 augustus (aangepast) Vanmorgen is de 4e prik gezet. We hadden eerst een afspraak in de middag maar vanwege de warmte zijn we vanmorgen vroeg al geweest. Dat is wat lastiger met vangen omdat je alerte konijnen hebt versus slaperige konijnen die met hun middagrust bezig zijn. Vooral Kushi stopte niet met rennen totdat ze het schuilhok inschoot. Anyway Traanoog is nu al 10 dagen compleet weg. Ik heb er vrijdag en zaterdag heel veel los haar uitgeplukt. Ze zat zaterdagmiddag effe niet lekker in haar buikje, trillerig, lauwe oren met warm weer, mijn vriend heeft haar effe gemasseerd en zei dat de buik soepel was. Ze at wel een stukje van zo'n loop en na pijnstilling en effe op mijn schoot waren de oren weer warm. Ren weer in waar ze een groot stuk lijnzaadbrok aannam. Ze heeft een paar keer keutels zitten eten en toen was het weer goed en at ze weer hooi. Helaas toch weer meer niezen door al dat haar en ik heb weer een beetje snot gezien. Bij de dierenarts en op de terugweg was haar linkerneusgat echt nat van het vocht (helder). Maar als Kushi niet slaapt of alert is of nieuwsgierig is of knaagt of eet dan is ze altijd wel op zoek naar eten dus ze zit veel met die neus vlakbij de grond en dat triggert dat niezen natuurlijk weer. Maandag de laatste prik en bespreken. 12 augustus aangepast door Cheeta26 1
Lappie2 Geplaatst: 12 augustus Geplaatst: 12 augustus 3 uren geleden, Cheeta26 zei: Vanmorgen is de 4e prik gezet. We hadden eerst een afspraak in de middag maar vanwege de warmte zijn we vanmorgen vroeg al geweest. Dat is wat lastiger met vangen omdat je alerte konijnen hebt versus slaperige konijnen die met hun middagrust bezig zijn. Vooral Kushi stopte niet met rennen totdat ze het schuilhok inschoot. Anyway Traanoog is nu al 10 dagen compleet weg. Ik heb er vrijdag en zaterdag heel veel los haar uitgeplukt. Ze zat zaterdagmiddag effe niet lekker in haar buikje, trillerig, lauwe oren met warm weer, mijn vriend heeft haar effe gemasseerd en zei dat de buik soepel was. Ze at wel een stukje van zo'n loop en na pijnstilling en effe op mijn schoot waren de oren weer warm. Ren weer in waar ze een groot stuk lijnzaadbrok aannam. Ze heeft een paar keer keutels zitten eten en toen was het weer goed en at ze weer hooi. Helaas toch weer meer niezen door al dat haar en ik heb weer een beetje snot gezien. Bij de dierenarts en op de terugweg was haar linkerneusgat echt nat van het vocht (helder). Maar als Kushi niet slaapt of alert is of nieuwsgierig is of knaagt of eet dan is ze altijd wel op zoek naar eten dus ze zit veel met die neus vlakbij de grond en dat triggert dat niezen natuurlijk weer. Maandag de laatste prik en bespreken. Leeuw en Kleine verharen ook zo enorm 😱 Nog nooit zo heftig gehad bij beiden. Elke dag even op schoot en aaien maar. Zelfs geen borstel of kam nodig 🤪 Hoop dat het niezen ook snel weg is🙏🏼🙏🏼 Warm weer en de ab kuur zal wel de oorzaak van het rillen en temp verschil kunnen zijn. Heel fijn dat de traanogen over zijn 🥰 Leeuw had hele hete oren 2 dagen na de eerste ab spuit en weer hele koude na de 2e spuit. 3e spuit lamlendig met van die half hangende oren maar na de 4e was dat over. Was overigens niet dezelfde ab kuur..duplo.. 1
Cheeta26 Geplaatst: 12 augustus Geplaatst: 12 augustus 27 minuten geleden, Lappie2 zei: Leeuw en Kleine verharen ook zo enorm 😱 Nog nooit zo heftig gehad bij beiden. Elke dag even op schoot en aaien maar. Zelfs geen borstel of kam nodig 🤪 Hoop dat het niezen ook snel weg is🙏🏼🙏🏼 Warm weer en de ab kuur zal wel de oorzaak van het rillen en temp verschil kunnen zijn. Heel fijn dat de traanogen over zijn 🥰 ik heb het verharen ook nog nooit zo erg meegemaakt. Oppakken is hier een no go, ik pluk het losse haar altijd als ze hooi zitten te eten Ik hoop ook dat het niezen overgaat maar met dat verharen en dat stofzuig-gedrag van haar heb ik er op dit moment een hard hoofd in. Maar dan hebben we het in ieder geval geprobeerd. Dat traanoog heeft ze echter al ruim 3 jaar, wellicht dat, dat de boel complexer maakt. Plus die Stronghold ertussendoor. Wel fijn dat leeuw na de 4e spuit geen last meer had. Mijn dierenarts gebruikt geen duplo meer bij konijnen omdat ze er diarree, buikpijn en misselijkheid van kunnen krijgen vertelde ze. Ik heb zondag de plastic tunnel, hooibak ombouw en de catcube uitgesopt en gisteren het strooisel in het hok vervangen. Hok staat nog steeds op de planning om vervangen te worden voor een Dogvilla 1
Cheeta26 Geplaatst: 18 augustus Geplaatst: 18 augustus Net de laatste prik gehaald maar het niezen is nog niet over, traanoog is nu al wel 15 dagen weg. Dierenarts denkt omdat het traanoog wel weg is dat het meer allergisch van aard is. Vanmorgen had ze even last van haar buikje, lauwe oren maar ze at wel een hapje ss loop. Na een massage heb ik de ss loop tegen haar bek aangehouden en die at ze helemaal op en de oren waren weer warm. Het was midden in de verzorging (ze kwam wel aanlopen voor brokjes maar at niet). Toen heeft ze in totaal 25 keutels gelegd, zelfs toen de toiletbak er niet stond en ging ze weer hooi eten. Gisteren heb ik de stofzuiger gebruikt om een stuk ren te stofzuigen, je moet toch wat. Ze gingen achter het hok zitten toen hij aanging maar toen ik hem uitdeed kwamen ze al snel weer tevoorschijn. Voor Micha hebben we oordruppels nu want ze voelde zwelling bij beide oren. ik had hem toch nog met zijn oren zien schudden namelijk.
Lappie2 Geplaatst: 18 augustus Geplaatst: 18 augustus 2 uren geleden, Cheeta26 zei: Net de laatste prik gehaald maar het niezen is nog niet over, traanoog is nu al wel 15 dagen weg. Dierenarts denkt omdat het traanoog wel weg is dat het meer allergisch van aard is. Vanmorgen had ze even last van haar buikje, lauwe oren maar ze at wel een hapje ss loop. Na een massage heb ik de ss loop tegen haar bek aangehouden en die at ze helemaal op en de oren waren weer warm. Het was midden in de verzorging (ze kwam wel aanlopen voor brokjes maar at niet). Toen heeft ze in totaal 25 keutels gelegd, zelfs toen de toiletbak er niet stond en ging ze weer hooi eten. Gisteren heb ik de stofzuiger gebruikt om een stuk ren te stofzuigen, je moet toch wat. Ze gingen achter het hok zitten toen hij aanging maar toen ik hem uitdeed kwamen ze al snel weer tevoorschijn. Voor Micha hebben we oordruppels nu want ze voelde zwelling bij beide oren. ik had hem toch nog met zijn oren zien schudden namelijk. Hihi Kleine vliegt al naar zijn schuilplek zodra de stofzuiger aan gaat, eigenlijk zodra ik zijn naam noem en 1,2,3 start zeg, maar Leeuw gaat er continu voor zitten. Duw hem dan met de stofzuiger aan de kant. Heb zelfs nog even wat losse plukken bij hem weggezogen. Zodra de stofzuiger uit is komt hij ook direct weer terug gehuppeld. Wat zou je kunnen doen tegen allergie? Misschien een 2e hands stofzuiger op de kop tikken en daar steeds de ren mee zuigen zodat er zo min mogelijk niesbaars ligt? Neusdruppels? Wel super dat traanoog voorbij is💪🏻😁 beterschap voor de oortjes 🤗
Cheeta26 Geplaatst: 18 augustus Geplaatst: 18 augustus 2 uren geleden, Lappie2 zei: Hihi Kleine vliegt al naar zijn schuilplek zodra de stofzuiger aan gaat, eigenlijk zodra ik zijn naam noem en 1,2,3 start zeg, maar Leeuw gaat er continu voor zitten. Duw hem dan met de stofzuiger aan de kant. Heb zelfs nog even wat losse plukken bij hem weggezogen. Zodra de stofzuiger uit is komt hij ook direct weer terug gehuppeld. Wat zou je kunnen doen tegen allergie? Misschien een 2e hands stofzuiger op de kop tikken en daar steeds de ren mee zuigen zodat er zo min mogelijk niesbaars ligt? Neusdruppels? Wel super dat traanoog voorbij is💪🏻😁 beterschap voor de oortjes 🤗 Dankjewel Lappie2. Ja dat in de oren moet 2 keer per dag tot vrijdagavond. Nee qua medicatie doen we nu niks meer voor de neus. We gingen de Draxxin proberen en als dat niet werkte dan hadden we het iig geprobeerd. Anders ben ik bang dat het erger wordt en het teveel impact heeft op het welzijn. Vindt het nu al zo vervelend, iedere keer weer naar de dierenarts en die stress bij ze... 1
To van de Veluwe Geplaatst: 18 augustus Geplaatst: 18 augustus Op 28-7-2025 om 12:12, Rabbie zei: Ik heb precies hetzelfde probleem dierenarts gebeld en een afspraak gemaakt voor morgen. Ik ga ook zeggen dat ik draxxin wil Hoe is het afgelopen bij de DA?
Aanbevolen berichten