bunnyempress Geplaatst: 23 mei 2025 Geplaatst: 23 mei 2025 19 uren geleden, Juudje zei: wat voor honden en katten spullen zijn dan zoal geschikt? Alles van hard plastic (geen zacht plastic, dat kunnen ze afknagen en eten - doet niet elk konijn, maar kijk daar mee uit). Wij hebben: - Een hondentunnel (plastic zeil achtig, groot genoeg). - Een hondenhoepel (als je Lodewijk niet laat springen in de training, dan springt hij wel 7x. over Scarlett heen - nee, dat is niet overdreven, daar heb ik bewijs van. - Kattenbakken (2 stuks) - Een hondenhuis als extra schuilhuis, maar dat gebruiken we niet altijd in de ren. Het is vrij groot en ze schuilen liever in hun hok en/of onder de wilgenbruggen of gewoon helemaal niet Mogelijk vergeet ik nog dingen. Hun hok is een oud houten kleuterhuisje, met daarin een onderbak van een te kleine konijnen kooi (150x80 denk ik?) waar de 2 kattenbakken in staan. We hebben dan ook nog plek voor hun waterbak. Dus hebben ze altijd toegang tot 100% overdekt, met hooi, keutel plek en water. Ik kan er gebogen vrij gemakkelijk in staan dus dat helpt als er eentje ziek is en zich daar wil verschansen. Quote
Marcovka2 Geplaatst: 24 mei 2025 Geplaatst: 24 mei 2025 (aangepast) Op 23-5-2025 om 00:35, To van de Veluwe zei: De konijnen bij onze Intratuin zitten niet gescheiden maar bij elkaar. En ik zal nog eens kijken als ik er kom maar ik meen dat er een bord bij staat dat ze 's avonds daar ook ergens los mogen lopen. Maar dat weet ik niet zeker. Het is een groot konijn en de ander is klein. Ze zitten in een grote glazen bak van 2m bij 2m? Ik las dat veel Intratuins gestopt zijn met de verkoop van konijnen maar dat elke Intratuin dat zelf mag beslissen. 2x2m in een glazen bak😡 En dan al die klanten die daar rond lopen, kinderen die tegen het glas staan te bonken en gillen. Ik zou er niet meer komen. Dat ze mogen rondlopen, dat staat mooi op papier. Bij mijn lokale Intratuin zitten geen konijnen, wel cavia's in een vrij grote tralie ren (ik schat 10m2), niet voor de verkoop. Ze verkopen er ook veel te kleine kooien (nog geen m2, gelabeld als 'konijnenkooi') en tuigjes voor konijnen👿 En het personeel van de dierenafdeling weet echt niets van konijnen. Met elke euro die ik daar spendeer, spek ik ook die filialen die wel konijnen of slechte verblijven hebben. Ik ga er alleen heen voor de Bergweide hooi, dat is het hooi waar mijn vriendjes het beste op reageren. Ik heb al meerder alternatieven geprobeerd maar die vinden ze blijkbaar het lekkerste. En soms noodgedwongen wat konijnen spullen. En voor mijn tuinbenodigdheden ga ik zoveel mogelijk naar een bouwmarkt, maar soms moet ik helaas naar Intratuin. 24 mei 2025 aangepast door Marcovka2 Quote
Marcovka2 Geplaatst: 24 mei 2025 Geplaatst: 24 mei 2025 Op 22-5-2025 om 20:49, Juudje zei: Jammer dat die webshop er niet meer is ☹️ Zal hier in de buurt nog is even met mijn dochter wat dierenwinkels rond gaan. Anders gaan we lekker zelf knutselen. Dozen met hooi en wat kruiden waren altijd een succes. als schuilhok hebben we een groot kippenhok aangeschaft. Die standaard konijnenhokken zijn ook mini en bijna allemaal met maar 1 in en uitgang. Vind 2 toch prettiger. Zag ook nog kunststof hondenhokken. Misschien daar ook nog 1 van in het verblijf. zouden jullie 1 of 2 schuilhokken aanraden? Zoals ik al zei ze zitten in ons achterhuis dus het meer zodat ze een plekje hebben om lekker beschut te zitten. Laatst in de opvang raadde ze mij aan om 2 schuilhuisjes met ieder 3 ingangen te plaatsen tegenover elkaar in het verblijf. Quote
mammafelina Geplaatst: 24 mei 2025 Geplaatst: 24 mei 2025 Op 23-5-2025 om 00:35, To van de Veluwe zei: De konijnen bij onze Intratuin zitten niet gescheiden maar bij elkaar. En ik zal nog eens kijken als ik er kom maar ik meen dat er een bord bij staat dat ze 's avonds daar ook ergens los mogen lopen. Maar dat weet ik niet zeker. Het is een groot konijn en de ander is klein. Ze zitten in een grote glazen bak van 2m bij 2m? Ik las dat veel Intratuins gestopt zijn met de verkoop van konijnen maar dat elke Intratuin dat zelf mag beslissen. Hier in Zoetermeer worden volgens mij nergens meer konijnen verkocht, bij Intratuin sowieso niet meer. In 1 dierenwinkel houden ze 2 konijnen in een groot verblijf, maar die zijn niet te koop. 1 Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 24 mei 2025 Geplaatst: 24 mei 2025 6 uren geleden, Marcovka2 zei: Laatst in de opvang raadde ze mij aan om 2 schuilhuisjes met ieder 3 ingangen te plaatsen tegenover elkaar in het verblijf. https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en-toebehoren/katten-accessoires/m2269092841-beeztees-cat-cubes Deze zijn ideaal. Iedereen die ze heeft hier op het forum heeft er schik van. Ze kunnen erop liggen en erin met stro of hennepvezelmat. Heeft meerdere openingen. Ideaal Quote
Boris en Beer Geplaatst: 7 juni 2025 Geplaatst: 7 juni 2025 Op 20-5-2025 om 11:38, mammafelina zei: heb deze toilet bak met hooiruif gehad. Een ideaal ding. Ze verkopen ze in verschillende soorten en maten. Ik heb hem gekocht bij AA houtbouw. Ik ben al zooo lang aan het rond snuffelen op internet voor zoiets als dit! Maar OF het is alsnog te klein (Boris en Beer zouden formaat dwerg moeten zijn, maar gaan meer richting formaat kleine kat 😂), OF ik betaal gelijk enorm veel geld. Welk formaat had jij bij AA bouw? Quote
mammafelina Geplaatst: 15 juni 2025 Geplaatst: 15 juni 2025 Op 7-6-2025 om 18:09, Boris en Beer zei: Ik ben al zooo lang aan het rond snuffelen op internet voor zoiets als dit! Maar OF het is alsnog te klein (Boris en Beer zouden formaat dwerg moeten zijn, maar gaan meer richting formaat kleine kat 😂), OF ik betaal gelijk enorm veel geld. Welk formaat had jij bij AA bouw? Pfoe goede vraag 😅 Ik had volgens mij de grote, met metalen spijlen en anti knaagstrips. Bij mij pasten Fluffy en Pip 2 konijnen van 2 kilo er makkelijk samen in. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.