Ga naar inhoud

Konijnen bezig houden


Aanbevolen berichten

Hoi hoi allemaal,

 

Ik heb weer eens een vraagje. Mijn konijnen zijn bezige bijtjes, uhhh konijntjes bedoel ik😜. Ze hebben veel te doen, maar toch heb ik af en toe wel het idee dat ze zich een beetje vervelen. Hebben jullie nog tips om ze lekker lang bezig te houden?

 

Wat ze nu hebben:

- 'S ochtends brokjes rondstrooien, in voerbal, of in voerschijf, of een combinatie van die dingen.

- 'S avonds groenten en kruiden (Witlof, andijvie, knolselderij, bleekselderij, venkel, wortelloof, af en toe een stukje wortel, rozemarijn, tijm, salie, gras).

- Wilgentunnel, gevuld met hooi.

- Bruggetje, weet niet precies hoe je die noemt

- Grote tunnel

 

Groetjes!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zandbak? Overweeg ik hier ook maar sinds ze hun enting hebben gehad is de wilgenbrug weer helemaal favoriet. Er wordt elke dag aan geknaagd. Heb hem gisteren andersom gebogen want ze hadden hem omgegooid. Konden niet meer bij de niet afgekloven stukken zeker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat konijnen overdag ook horen te slapen, omdat ze vooral schemerdieren zijn en ook 's nachts wat actiever kunnen zijn. Tussen 13.00-15.00 is het hier vaak konijnenslaap tijd en zie ik ze lekker slapen. Oogjes dicht, helemaal plat en 100% weg. En ik maar stressen omdat ze voor dood liggen.

 

  1. Graven wordt vooral in de lente/zomer veel gedaan. Dat kan met een zandbak, graafbak, ballenbak of met aarde (weet niet of je binnen of buiten konijnen hebt). 
  2. Er zijn verschillende andere voerspelletjes/intelligentiespelletjes of voerbomen, waardoor ze actiever zijn met eten, maar daar heb je al dingen van. Een snuffelmat is bijv. ook erg leuk, maar je kan ook bijv. witlof rechtop zetten in een tissuebox of een rolletje toiletpapier vullen
  3. Je kan met ze trainen (clickertraining), bijv. met basis commando's zoals op/in/volg etc.
  4. Er zijn ook hoepels/hindernissen voor bij de konijnentraining
  5. Op/afstapjes of iets op hoogte vinden de meeste konijnen ook erg leuk. Dan zie je ze veel springen en daar zitten.

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Cheeta26 zei:

Zandbak? Overweeg ik hier ook maar sinds ze hun enting hebben gehad is de wilgenbrug weer helemaal favoriet. Er wordt elke dag aan geknaagd. Heb hem gisteren andersom gebogen want ze hadden hem omgegooid. Konden niet meer bij de niet afgekloven stukken zeker

Uhhhh, lang verhaal kort.... Ik vindt het een super leuk idee, maar ze hadden  de zandbak bestempeld als wc....🙈. Gaat hem niet worden, helaas🫣.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, knaagjeknabbelsuddenly zei:

We hebben buitenkonijnen trouwens 😅.

Ik heb ook buitenkonijnen in een ren. Ik doe behalve trainen (niet elke dag) niets bijzonders met ze. Ik zie ze overdag veel slapen of soezen boven op de catcubes in het zonnetje als die er is. Af en toe zie ik ze hooi knabbelen of gewoon wat rond hupsen. In de vrije natuur worden ze ook niet bezig gehouden. Soms gooi ik er een tak in of wat aardperenstokjes. Het leukste vinden ze denk ik als je alles schoon komt maken want dan willen ze graag meehelpen.......van de wal in de sloot.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Ik heb ook buitenkonijnen in een ren. Ik doe behalve trainen (niet elke dag) niets bijzonders met ze. Ik zie ze overdag veel slapen of soezen boven op de catcubes in het zonnetje als die er is. Af en toe zie ik ze hooi knabbelen of gewoon wat rond hupsen. In de vrije natuur worden ze ook niet bezig gehouden. Soms gooi ik er een tak in of wat aardperenstokjes. Het leukste vinden ze denk ik als je alles schoon komt maken want dan willen ze graag meehelpen.......van de wal in de sloot.

Haha ja ze helpen heel graag😂🙉

Toilet bak pakken...springt Leeuw erin.

Met rubber stoffer en blik hooi en haren weghalen, springt de kleine in het blik...alles er weer uit.

Dekentje weer uitgeklopt in het bed, Leeuw erop en ook direct vol haar.

Ik op handen en knieën weer met stoffer en blik, kleine op mijn rug en Leeuw die de stoffer uit mijn handen probeert te trekken. Bank uitklappen 2 konijnen eronder, wc terug zetten Leeuw precies op die plek zitten. Stofzuigen...okey de kleine is dan foetsie maar Leeuw gaat er met zijn snufferd in zitten en precies waar ik wil zuigen languit liggen.

 

En nog veel meer 😅

 

Genoeg te doen voor dier en mens😜

  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, knaagjeknabbelsuddenly zei:

Hihi, dat vergeet mijn overbezorgde-konijnen-moeder-instinct weleens ja🙈. Goed dat je het zegt.

 

We hebben buitenkonijnen trouwens 😅.

 

Zat op mijn telefoon te reageren, dus had niet op de username gelet. Sorry   😅.

Die gekkerds van mij komen natuurlijk ook gewoon aandacht vragen als ze vinden dat ze worden verwaarloosd.

Aankloppen op de deur, knagen, gek rondjes rennen en het huis binnen dringen. 🙃.

 

Dingen neerleggen om te knagen vinden ze ook heel leuk.

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .