Ga naar inhoud

Franse hangoren en huisvesting/ planten


Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

 

Even voorstellen, Rob en samen met vriendin hebben we 2 kids van 6(jongen) en 10(meisje).

 

Na overlijden van een hamster van 2,5 jaar oud willen we nu aan konijn beginnen. Dit ook omdat we voor onze kids ook al eens konijnen hadden. Bij voorkeur Franse hangoren.

 

We hebben een redelijk ruime tuin waarin we hok + ren willen realiseren(zelfbouw) van 2x1,3 meter en 2x0,9 aaneengesloten. Daarnaast is het de bedoeling dat de konijnen lekker in de tuin (16*9) kunnen rondrennen. Bij het inlezen kwam ik er ook achter dat konijnen en Rhododendron en Hortensia geen goede combinatie zijn en dat deze planten dodelijk kunnen zijn voor ze. 

 

Afscherming van de Rhododendron ( 2,5 x1mtr) is bijna niet te doen en liever laat ik hem wel staan, al zal ie in ergste geval moeten wijken. De hortensia staat in een verhoogde bak en die zou ik nog wel kunnen afschermen.

 

Hebben jullie 1 van deze planten in de tuin en hoe gaan jullie hiermee om? Of zijn er misschien andere opties om konijn bij deze planten weg te houden.

 

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips/trucs

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden tijdelijke deuren neergezet en gaas hekken bij onze borders. Het idee was dat die dan open gingen als ze gewend waren aan een kleiner territorium. 
 

Konijnen adopteer je namelijk altijd per 2 en afhankelijk van hoe lang ze een koppel zijn is opeens 45m2 zoals bij ons echt heel heftig. 
 

Helaas hebben wij vraathazen. Lodewijk en Scarlett steken hun neuzen door de gaas hekken. 1.20m hoog en provisorisch goedkoop gaas (ging toch weg). Alles waar ze maar enigszins bij kunnen of waar ze hun gewicht voor kunnen gebruiken (4,5kg en 3,3kg) wordt vakkundig afgesnoeid. 
 

Meeste in de tuin is konijn veilig, maar qua hoeveelheid eten is het 3x niks. Ze kunnen dan immers gezondheidsproblemen krijgen. Zelfs met 350 gram groenvoer samen doen ze het toch. 
 

Dat was wel even slikken, want mijn jeugd konijn (wisten we toen veel dat ze per 2 moesten) dartelde vrolijk rond in een grote tuin en knaagde haast aan niets. 
 

Over 2 weken komen de permanente hekken met volière gaas en nieuwe deuren. Wij krijgen dus een tuin gevangenis. Maar ze zijn het waard ❤️

aangepast door bunnyempress
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .