Ga naar inhoud

Lange autorit ivm verhuizing


Aanbevolen berichten

Hallo,
Ik heb twee dwergkonijnen die gewend zijn om buiten in een grote ren te leven en vaak ook vrij mogen loslopen buiten. Ik ga binnenkort verhuizen naar een andere provincie en de autorit zal zo'n 1,5 tot 2u duren. Ik heb de konijnen eigenlijk nooit langer dan een kwartiertje in de auto gehad, en dan hebben ze het zichtbaar moeilijk. De dierenarts zei dat ze zo'n lange rit wel aan zouden moeten kunnen. Zijn er mensen met ervaring hiermee? Ik ben van plan om zo'n grote stoffen draagmand voor honden te kopen van zo'n 50x40 cm. In de normale reisbox vind ik het te krap voor zo'n lange rit. Ik ga er natuurlijk op letten dat het niet warm is in de auto, en ik wil naast ze zitten op de achterbank zodat ik ze goed in de gaten kan houden. Zijn er mensen met tips? Hoe kan ik een lange autorit zo min mogelijk stressvol voor ze maken? Ik zie er zo erg tegenop...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog nooit zo'n lang stuk gereden, maar wel vaker een konijn voor die periode in een reisaanbod gehad voor verschillende redenen. Natuurlijk moet je het niet zonder reden doen, maar 2 uur in een reismand is niet erg. Ik weet niet hoe groot jouw reismand is, maar ik zou een normale reismand fijner vinden dan een stoffen. Ten eerste is het een stuk steviger. Ten tweede plassen en poepen ze wel eens in de reismand, zeker als ze er langer in zitten. Dan wil je niet dat de stof helemaal nat wordt. Een handdoek in de reismand kun je makkelijk uitwassen, maar een hele reismand is toch minder handig en als het in de bekleding van de auto komt al helemaal.

Verder merk ik dat mijn konijnen het stuk voor en na de snelweg het meest vervelend vinden. Ik hoop dat je geen file hebt, dan zal het wel meevallen. Let er inderdaad op dat het niet te warm is en zet de radio niet te hard. Zorg dat ze gegeten hebben voor je ze in de reismand zet en doe er desnoods wat hooi in ookal eten ze daar waarschijnlijk niet van. Een waterflesje aan de reismand hoeft voor 2 uur niet, drinken kan dan prima wachten tot je aankomt.

En ze hebben steun bij elkaar, dus het zal allemaal wel meevallen.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al meerdere keren 1.5 uur in een auto gezeten met konijnen, dat ging prima. De dichtstbijzijnde konijnen opvang zit hier al op 1.5 uur namelijk 😉

Komt wel goed. Ik zou zelf niet voor een te grote mand gaan, schuiven geeft meer stress dan tegen elkaar aan kruipen. Natuurlijk moet het ook niet te klein zijn. 50x40 klinkt nog wel ok. Stof zou ook niet mijn voorkeur hebben. 

 

Hier staan veel tips in:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijn-vervoeren

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .