Ga naar inhoud

Hoeveel konijnenbrokken geef jij?


Hoeveel brokken geef jij aan jouw konijnen?   

57 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoeveel gram konijnenbrokken geef jij per kilo konijn?

    • 0 gram, ik voer brok-vrij
      2
    • 1-10 gram per kilo konijn
      16
    • 11-15 gram per kilo konijn
      12
    • 16-20 gram per kilo konijn
      18
    • 21-25 gram per kilo konijn
      6
    • 26-30 gram per kilo konijn
      1
    • 31 gram of meer.
      2


Aanbevolen berichten

Ik moet wel zeggen dat ik mijn konijnen met 10 gram brok per kg per dag eigenlijk nog steeds best stevig geworden vind op het moment. Nou is de brok waarmee gemixt is op het moment wel wat rijker, dus ik vermoed dat het daar ook wel mee te maken heeft. En de wintervachtjes maken ze ook altijd wat boller om te zien. 

 

De supreme selective brokken bevatten wel granen (ook dikmakers). Het ene konijn is daar wel  gevoeliger voor dan het andere konijn, heb ik het idee. Het is geen slechte brok hoor, ook makkelijk te krijgen, nog wel betaalbaar (aanbiedingen), gewoon een prima basis brok. Maar er zijn inmiddels wel betere 😉 

 

Beweging heeft zeker ook veel te maken met hun gewicht! Konijnen zijn inderdaad zoals To zegt in de schemering het meest actief. Als je ze overdag meer ruimte geeft, is de kans groot dat ze wat scharrelen en hazeslaapjes doen. Dat is namelijk niet hun actieve moment van de dag. 's avonds rond zonsondergang en 's ochtends rond zonsopkomst zijn ze het meest actief. Het is dus wel belangrijk dat ze dan ook echt wel de ruimte hebben om te bewegen.  

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-2-2024 om 07:10, Evee zei:

Maar er zijn inmiddels wel betere

Ik geef Supreme Science Selective Adult. Tot nu toe geen problemen maar raad jij iets anders aan of dat niet? Ook hier zien ze er nu voller uit. Ik ga ervan uit i.v.m. wintervacht hoewel ze ook in de rui zitten nu (Bobby het hele jaar rond😅 zo'n beetje).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, als er geen problemen zijn en het gaat goed, dan is de supreme brok een prima keuze. Niets mis mee. Er zijn betere brokken, maar ook veel slechtere brokken. Voordeel van supreme is dat het goed verkrijgbaar is overal, en dat is met de betere voeding vaak lastiger, helaas.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .