Ga naar inhoud

Clickertraining 2e trucje


Aanbevolen berichten

Hoi! 
Ik ben nu ongeveer een maandje bezig met het trainen van mijn konijnen met clickertraining. 

Cha Cha snapt het eerste trucje inmiddels: een rondje draaien. Als ik zeg ‘rondje’ dan doet ze dat vrij netjes. Dit werkt alleen als ze door heeft dat er snoepjes zijn, anders kijkt ze me echt aan of ik gek ben. Nu wil ik haar graag een 2e truc leren: ergens op springen. Het eerste stapje is dat ze met haar pootjes op een verhoging gaat staan. Dit doet ze een aantal keer, maar daarna begint ze (zonder commando) rondjes te maken. Ze lijkt best gefrustreerd als ze daar niks voor krijgt, maar het lijkt mij logisch dat ze alleen wat krijgt als ze een rondje op commando draait en bovendien vraag ik op dat moment om een ander trucje. 

Ik merk dat ze gefrustreerd is en soms geeft ze gewoon op. Ze heeft ook al een keer in m’n hand gebeten (ben ik niet van onder de indruk, maar dat is wel altijd einde training-om te laten zien dat dat niet de bedoeling is).

 

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Gewoon doorzetten tot het kwartje valt of bijv. Ook gaan belonen voor ‘gratis’ rondjes…? Ik weet het even niet…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe zelf niet aan clicker training, maar wat zo bij me op komt is om af en toe ook op commando een rondje te laten draaien. Dus het nieuwe trucje en oude truckje af te wisselen. Dan blijft ze misschien de link leggen tussen commando en beloning, ipv alleen rondje=beloning. En misschien kijken of je het nieuwe trucje nog in meer stappen kan opdelen als ze er nu gefrustreerd door raakt. Of eerst een ander trucje proberen aan te leren en het ergens op springen over een tijdje opnieuw proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, CalypsO.o zei:

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

Ik doe meerdere trucjes door elkaar maar ik beloon nooit als het konijn iets doet, wat ik niet wil. Dus als hij al heen en weer springt over de hindernis zonder commando volgt er geen beloning. Maar....... oefen kort. Ik doe het vaak niet langer dan 5 minuten. Het moet leuk blijven. Ze springen bij mij over een hindernis, shalomen om pilonen heen en  springen bij 'op', op een catcube en kunnen een rondje draaien. Het is vooral de ram die het doet. De voedster hobbelt wat mee maar ik richt me op de ram. Maar de voedster geef ik ook een brokje als ze achter de ram aanspringt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .