Spring naar bijdragen

Alle bezigheden

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt     

1. Afgelopen uur
  2. Op de vloer zou ik vinyl leggen. Dat laat je net iets onderdoor de renpanelen/wanden doorlopen zodat de konijnen niet aan de randjes kunnen knagen. Je legt dus eerst het vinyl neer en zet daar de wanden bovenop. Die plinten, tja. Als het verf op waterbasis is schijnt het niet zoveel kwaad te kunnen, maar als het verf op terpentinebasis is wel. Maar sowieso lijkt me zo’n plint erg aantrekkelijk knaagmateriaal en krijg je dus van die half (of helemaal 🤣) weggeknaagde plinten. Ook begreep ik van o.a. @Mississippi dat sommige konijnen er ook niet vies van zijn om aan de muur te beginnen... Oplossing: ook aan de muurkant gewoon een paneel, of wat voor wanden je wilt maken, zetten. Dat zou ik dan meteen al doen, en niet pas wanneer je die schade hebt.
  3. Baloubeer

Plinten met verf

Hoi allemaal. Ik ben bezig om een grote ren te bouwen voor mijn konijnen in een kamer die wij niet meer gebruiken. Het word ongeveer zoiets als het plaatje hier onder (van internet). Ik heb alleen aan de muur, net zoals bij het voorbeeld, hoge plinten tegen de muur die door de vorige bewoners zijn geverfd (zie foto in de reacties). Is dit veilig voor mijn konijnen? Zo nee, wat kan ik het beste ermee doen? En wij hebben laminaat op de vloer liggen. Wat gebruiken jullie als vloer voor je binnenhok? Ik zie veel fleece voorbij komen. Leggen jullie daar onder nog een zeil? Of gewoon op het laminaat?
  4. Haha Vorig jaar had ik een luidruchtige egel in de tuin. Ook overdag kwam er soms een hoop herrie uit zijn/haar schuilplek. ‘s Avonds heb ik hem/haar een keer of twee samen met een andere egel zien lopen en inderdaad gehoord. Ik noemde ze Fredje & Tedje 😁 Dit jaar heb ik ze helaas niet meer gezien of gehoord.
  5. Hanne Pelgrims

Tepels?

Hallo, Toen ik mijn voedster aan het kammen was merkte ik voor het eerste deze bultjes op. (Zie foto) Ik vermoed dat het haar tepels zijn maar ben niet zeker. Ik denk dat ze deze bij haar eerste zwangerschap, die niet geplant was, nog niet had. Ik heb voor de eerste keer konijnen en leer nog elke dag bij! Hopelijk ben ik bezorgd om niets? Alvast bedankt voor jullie hulp!
  6. Today
  7. oké bedankt allemaal! Dan kijk ik even rond bij wat opvangen en kijk ik het nog even aan met de dames.
  8. Ja dat doe ik ook maar. Vind het ook helemaal niet vies. Ze hebben vandaag overdag ook al in de ren gekeuteld dus ik kijk gewoon even hoe het gaat en wat de favo plekken zijn. Ze beginnen zich nu pas een beetje thuis te voelen denk ik. Ze hebben het eerste bezoek van vriendjes al overleefd. 3 kinderen in de ren en ze bleven eigenlijk heel relaxed. Ze heten Björn en Emma. Mijn zoon wilde de namen niet veranderen. Het mannetje is ook echt een beertje met zijn pluizige koppie dus past goed. Trouwens echt fijn dat ik hier terecht kan voor advies hoor!
  9. Gelukkig zijn konijnenkeutels niet zo heel vies. Verdwaalde keutels van mijn viespeukje pak ik gewoon op en gooi ik in de toiletbak anders blijf je stofzuigen of vegen. Geniet van jullie nijntjes! Hoe heten ze?
  10. Ik zou het eerst even aanzien, kijken hoe de relatie tussen de twee dames zich nu ontwikkeld. Tenzij je zelf heel graag een nieuwe ram wilt, een ram erbij kan meestal wel 😉 Als je een ram wilt kun je het beste naar een opvang gaan waar ze ervaring hebben met trio koppelingen en op karakter een passende man kunnen zoeken.
  11. Mijn kat eet geen keutels, maar ze speelt er wel mee! Ze rent er de hele kamer mee rond, geweldig om naar te kijken. Als er geen verdwaalde keutel te vinden is probeert ze er soms een uit het verblijf te hengelen.
  12. Voor brievenbuspakjes is de kleinverpakking van de cuni complete te dik. Ik denk dat ik die al binnen heb, ben nu in de loods om de vracht van gisteren in te ruimen, dus zal zo even kijken.
  13. Ik heb nu wel zin in poffertjes 🤣 Toegegeven, ben in de tuin aan het werk dus heb gewoon hele erge trek in alles 😉 Wat pas echt lekker zou zijn nu, ijs!
  14. Ach, wat sneu... Ik weet het, het is heel normaal gedrag voor een buizerd. Zijn kuikens moeten tenslotte ook eten... Afgelopen winter werd er, zomaar, vanuit het niets, door een roofvogel een mus uit een vrolijk kwetterende groep gegrepen, bij ons in de tuin. Ik geoof dat dat een sperwer is of zo. Die kunnen heel precies een vogel uit een groepje pikken en ook goed duiken op kleinere oppervakken, zoals tuinen. Ik moet wel zeggen dat ik met dit soort dingen minder moeite heb, dan met een huiskat die tuinvogels vangt of, zoals bij mijn zus in de tuin, een nestkasje met jonge pimpelmezen van de schutting gooit, waardoor 7 jonge vogeltjes voortijdig aan hun einde komen... Oooh, heerlijk! Poffertjes! Ben je de geur van al die poffertjes al weer een beetje kwijt @Marjoleink?
  15. Ik heb 2 katten gehad, terwijl ik toen ook een 'parttime huiskonijn' had. Zij woonde op het balkon en liep regelmatig in huis, waar ze de schrik van de katten was. Het was een hele territoriale voedster die de katten door het hele huis joeg, tot ze een hoger gelegen plek opzochten. Helaas weet ik inmiddels dat een konijn die alleen woont niet gelukkig is. Waarschijnlijk was zij daarom zo boos...😞 De laatste kat is een jaar of 7 geleden op 18 jarige leeftijd overleden. Ik mis nog steeds een kat in huis, zou er heel graag weer eentje hebben. Maar we hebben veel vogels in de tuin en vaak nestjes, en die combinatie lijkt mij niet zo goed helaas... Een oom en tante van mij hadden een grote rode kater, die elk jaar mee ging op vakantie naar Ameland. Ze hielden hem 2 dagen binnen en daarna mocht hij rondstruinen in de duinen. Vrijwel elke avond kwam hij thuis met een konijn. Meestal jongen, maar ook wel eens een wat kleiner volwassen exemplaar. Dat was trouwens wel in een tijd dat de myxomatose op het eiland enorm toesloeg, dus mogelijk waren het ook wel regelmatig zieke konijnen, die niet snel weg konden komen. Ik kwam vaak half blinde en benauwde konijnen tegen langs de fietspaden en op de straat. Zo zielig! Onze honden stonden er dan gewoon vlak naast te kijken en de konijnen liepen helemaal niet weg. In onze tuin komen vrijwel geen katten, waarschijnlijk omdat we altijd honden hebben. Maar als de grote roodbonte kater van een paar huizen verderop een keer langskomt, dan slaan de konijnen meestal alarm. Dat is ook zo'n kat die je overal rond ziet struinen, een echte stroper. Ik jaag hem ook altijd uit onze tuin, want ik wil graag vogels in de tuin. Onze hond lust ook graag een lekkere konijnenkeutel en een biksje gaat er ook wel in! Hooi of stro om wat mee te plukken is ook favoriet, vooral uit een net door mij bij elkaar geveegd bultje...
  16. Pff, ik lijk maar niet wakker te kunnen worden vandaag. Zzz Terwijl ik best goed geslapen heb. 200 pofftertjes, man man, Al is het wel zo, poffertjes zijn natuurlijk klein, dus je hebt er ook best veel van nodig voor een portie. Gelukkig ben ik niet zo gek op poffertjes, dus hoef ik ze ook nooit te maken. dan ga ik eerder voor pannenkoeken of pancakes
  17. Ik zou wel graag de proefverpakking (500 gram) van cuni complete en de proefzakjes van Beaphar nature en rosewood meadow menu willen proberen. De Cuni complete is nu niet op voorraad, enig idee wanneer die binnen komt? En zou dit eventueel via brievenpost verzonden kunnen worden?
  18. Ze zijn nog maar sinds heel kort met z’n tweeën overgebleven, dus het kan weer beter worden. Het kan trouwens ook slechter worden als de ram de stabiele factor was en de dames onder controle hield. Je kan inderdaad naar een goede konijnenopvang gaan om er weer een groepje van te laten maken. 1 ram er bij, of 2 rammen, of 1 ram + 1 voedster er bij. Dat ligt aan de onderlinge klik. Vaak kan je zo’n groepskoppeling in de opvang laten doen. Je laat ze dan een aantal dagen daar. In de opvang kunnen ze het dan eventueel nog met andere konijnen proberen om te kijken of dat beter gaat.
  19. Ik ken een kat die regelmatig een konijn mee naar huis neemt en op eet ☹️ En ook hier op BunnyBunch zijn meerdere topics geweest van konijnenbaasjes van wie hun konijn door een kat is meegenomen en/of gedood. Ik kan me een topic herinneren van iemand die er zelfs zelf bij was toen haar konijn onder toezicht even in de tuin losliep. Buurtkat kwam plotseling over de schutting de tuin in en greep het konijn (liep uiteindelijk net goed). Dus leuk dat het bij sommige katten goed gaat, weet dat het ook écht mis kan gaan. Het blijven roof- en prooidieren. Zorg er dus in ieder geval altijd voor dat je eigen kat niet bij de konijnen kan als je er niet bij bent. En zorg voor een overdekte ren als je konijnen buiten wonen, zodat buurtkatten (of eventuele eigen katten) niet bij de konijnen kunnen komen.
  20. Gelukkig was het bij jou dus ook loos alarm Haha, ja, maar opzich van floppen schrik ik niet. Maar was echt de combi van dat ze anders lag dan normaal, ik haar niet zag adem halen en ze ook niet reageerde waar ik van schrok
  21. Fijn om te lezen dat jullie er zo blij mee zijn! Konijnen zijn ook superleuk! Ze hebben alleen een verkeerd imago, echt knuffeldieren zijn het niet. Maar het zijn wel echt sterke individuen met eigen willetjes, en als je ze de kans geeft lekker konijn te zijn, superleuke huisgenoten! Heerlijk om naar te kijken of lekker tussen te zitten terwijl ze hun gang gaan. Als je ze nog maar net hebt, of ze net in een nieuw verblijf zitten, willen ze hun territorium eigen maken. Dan keutelen ze dus om te zeggen "hier woon ik!". Na een tijdje wordt dat gelukkig steeds minder. Ook als ze nog maar pas een stel zie je vaak dat ze onzindelijk zijn, als ze langer samen zitten, de rangorde bepaald is en de rust is gekomen, wordt dat vaak ook vanzelf minder. Maar geen garantie. Er zijn ook konijnen die echt viespeuken blijven qua keutelgedrag, en dan heb je dus echt pech 😉
  22. Vanochtend viel ze echt aan op de brokken, volgens mij had ze goed honger 🙂 Gelukkig viel het allemaal mee dus.
  23. Haha ja best verwarrend maar ik snap je hoor! Dank voor de uitleg. Inmiddels wonen de konijnen bij ons en volgens mij zijn ze heel blij met hun nieuwe onderkomen. Wat zijn het toch grappige beesten. En mijn zoon van 9 is dolgelukkig met ze. Heb back 2 nature gekocht en dat in de toiletbak gedaan. In de opvang kregen ze daar ook hun hooi in (aan de zijkant) en dat heb ik ook gedaan. Overdag hebben ze keurig hun behoefte in de bak gedaan maar vannacht hebben ze wel behoorlijk wat in de ren gekeuteld (en op het dak van het schuilhok 🤔). Wat zou hier de reden voor kunnen zijn? Groetjes Liesbeth
  24. Super! Wat een geruststellend. Je ziet wel vaker plaatjes op Pinterest dat konijnen het leuk vinden om hun baasje een hartaanval te geven door te floppen en dan te gaan slapen. Gelukkig was er niks aan de hand.
  25. Sterkte met het verlies van broer konijn!
  1. Meer bezigheden laden
  • Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .