Ga naar inhoud

supreme science urinary health


Karel en truuke

Aanbevolen berichten

Hii ik moet preventief supreme science urinary health geven aan mijn konijntjes. Maar nu is mijn vraag heeft hier iemand ervaring mee. En hoe doen jullie dat dan geven jullie de konijntjes alleen gewoon een stick als bijvoer of stappen jullie helemaal over op dit voer. Ik mocht van de dierenarts zelf weten wat ik deed maar vond dat een beetje een raar antwoord dus daarom dat ik het hier nog eens vraag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb ervaring met die variant. Het ligt er aan hoeveel konijnen je er op moet zetten, hoeveel budget je hebt. Mijn vraag aan jou is, welke blaasproblemen hebben je konijnen?

 

Wat ik zou doen hangt af van de problematiek. Het is een dure manier van voeren. Als het om calciumarm gaat, dan zijn er meer opties. Die 0,5% calcium vind je wel bij meer brokken. Ik heb wel goede ervaringen met de brok, maar niet alle konijnen lusten deze brokken. Ze lijken een beetje op fibafirst (0,8%), maar dan zijn ze toegespitst op blaasproblemen en dus minder calcium.

 

Ik weet niet of je care+ van beaphar kent, die 0,51%, gewoon de normale adult. De normale selective en die voor oudjes zit op 0,6% dat is ook nog te verantwoorden hoor. Als het maar 0,6% of lager is. Je hebt ook zat brokken met 0,8 of 0,9%  of nog hoger en dat vind ik als je preventief iets moet doen echt te hoog.

 

Wat geef je nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe het bij konijnen zit maar wij voeren dat (urinary voor katten) onze kat. Hij kon een paar jaar geleden zijn urine niet kwijt en de DA heeft dat verholpen.

Volgens de bijsluiter mag je het maar een beperkte tijd voeren maar wij voeren het al een paar jaar. Wat moet je? Hij vindt het ook erg lekker.

Is dat bij een konijn anders? Mag je het daar wel lang achter elkaar te eten geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Kolino zei:

Ja, ik heb ervaring met die variant. Het ligt er aan hoeveel konijnen je er op moet zetten, hoeveel budget je hebt. Mijn vraag aan jou is, welke blaasproblemen hebben je konijnen?

 

Wat ik zou doen hangt af van de problematiek. Het is een dure manier van voeren. Als het om calciumarm gaat, dan zijn er meer opties. Die 0,5% calcium vind je wel bij meer brokken. Ik heb wel goede ervaringen met de brok, maar niet alle konijnen lusten deze brokken. Ze lijken een beetje op fibafirst (0,8%), maar dan zijn ze toegespitst op blaasproblemen en dus minder calcium.

 

Ik weet niet of je care+ van beaphar kent, die 0,51%, gewoon de normale adult. De normale selective en die voor oudjes zit op 0,6% dat is ook nog te verantwoorden hoor. Als het maar 0,6% of lager is. Je hebt ook zat brokken met 0,8 of 0,9%  of nog hoger en dat vind ik als je preventief iets moet doen echt te hoog.

 

Wat geef je nu?

Hii 

Ja het is allemaal een beetje een lastig verhaal. Ik heb me konijnen 2 weken geleden professioneel laten koppelen. Daar zijn we er achter gekomen dan een van de twee calcium teveel heeft. De koppeling is daar goed gegaan, hier thuis is het even wat lastigere dat ze met hun tweeën een plekje vinden. Want het gaat om twee rammen ( had een voedster voor bij de ram gekocht nu bleek dat daarna toch een ram te zijn) Dus ben afgelopen maandag bij de dierenarts geweest en Kareltje had een beetje gruis in de plas zitten. Niks in de blaas wat te zien is op foto's. Nu moet die daarom op ander brokken zodat het niet erger wordt en preventief kan helpen voorkomen. Maar omdat die koppeling nog een beetje moeizaam nu loopt, en Truuke heel erg gefixeerd op eten is. Kan ik ze niet allebei wat anders geven, Want Truuke wilt eten wat Kareltje in zijn mond heeft. Maar het zijn allebei nog jongen konijntjes Kareltje wordt in december 2 en Truuke is wordt in februari 1. Maar inderdaad zijn dure brokken maar dat maakt me eigenlijk niet zo veel uit want ik kan het betalen. Zijn kleine konijntjes rond de 1kilo die eten toch niet mega veel brokjes. 

 

Op dit moment geef ik versele laga cuni adult compleet 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Ik weet niet hoe het bij konijnen zit maar wij voeren dat (urinary voor katten) onze kat. Hij kon een paar jaar geleden zijn urine niet kwijt en de DA heeft dat verholpen.

Volgens de bijsluiter mag je het maar een beperkte tijd voeren maar wij voeren het al een paar jaar. Wat moet je? Hij vindt het ook erg lekker.

Is dat bij een konijn anders? Mag je het daar wel lang achter elkaar te eten geven?

 

Onze kat heeft ook van de brokken en natvoer en hij mag die gewoon het voor altijd blijven eten voor zijn blaas gruis. En op de brokken van de konijnen staat ook dat je die gewoon voor lange tijd mag gebruiken. Maar ik vond ze een beetje gek uitzien als brok omdat ze meer als een snoep stengel uitzien. Daarom dat ik me afvroeg hoe andere konijnen baasjes dit deden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een vrij normale brok, die vetcare, volgens mij zitten er geen dingen in die je niet langdurig mag geven. Je kunt konijnen er de rest van hun leven op zetten. Het is alleen bijna 2 keer zo duur dan de normale (goede) brok.

 

Als ze zo licht zijn kun je het overwegen, zou wel eerst maar 1 pak halen, want de kans is er dat ze het niet lusten. In dat geval is beaphar care+ een optie, de meeste konijnen lusten dat en er zit weinig calcium in.

 

De brok die je nu geeft is te hoog in calcium. Uit m'n hoofd gezegd rond de 1%.

 

Ik gaf gewoon een paar sticks per dag, ze wegen 3 a 4 gram per staaf, dus een konijn van rond een kilo geef je er dan 4 ofzo, misschien 5 als je merkt dat ze in gewicht dalen. Ze knagen het gewoon af als een koekje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Kolino zei:

Het is een vrij normale brok, die vetcare, volgens mij zitten er geen dingen in die je niet langdurig mag geven. Je kunt konijnen er de rest van hun leven op zetten. Het is alleen bijna 2 keer zo duur dan de normale (goede) brok.

 

Als ze zo licht zijn kun je het overwegen, zou wel eerst maar 1 pak halen, want de kans is er dat ze het niet lusten. In dat geval is beaphar care+ een optie, de meeste konijnen lusten dat en er zit weinig calcium in.

 

De brok die je nu geeft is te hoog in calcium. Uit m'n hoofd gezegd rond de 1%.

 

Ik gaf gewoon een paar sticks per dag, ze wegen 3 a 4 gram per staaf, dus een konijn van rond een kilo geef je er dan 4 ofzo, misschien 5 als je merkt dat ze in gewicht dalen. Ze knagen het gewoon af als een koekje.

Okee dan ga ik dat eens proberen en kijken wat ze er mee doen. En anders kan ik altijd die beaphar care+ gaan halen en dan dat proberen. Dankjewel voor de informatie!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .