Ga naar inhoud

Konijn maakt raar geluid


Leonora

Aanbevolen berichten

Als ik met de brokjes aan kom, jaagt mijn voedster altijd mijn ram op en dan rennen ze achter elkaar (ram voor, voedster daarna) door de ren. Soms zie ik dat mijn ram dat echt niet leuk vind, maar meestal zie ik daar niks van. Vanochtend deden ze dat dus ook en toen gingen ze rondjes om mijn heen rennen. Op gegeven moment deed mijn voedster haar kopje voor de achterpoten van mijn ram en mijn ram struikelde een beetje, zeg maar. Ik kon het niet zo goed zien, maar ik denk dat dat het was wat er gebeurde. Toen hoorde ik een raar geluid. Het klonk net alsof één van hen mijn z'n kaken op elkaar klapperde. Ik zette de bak met brokjes neer en toen begonnen ze te eten, maar ondertussen hoorde ik het geluid nog steeds. Ik denk dat het van één van mijn konijnen afkwam en het leek erop dat mijn voedster het deed. Ze doken om de beurt met hun kop in de bak en telkens als mijn voedster haar kop in de bak had, hoorde ik het niet, maar als ze haar kop weer omhoog deed hoorde ik het wel. Nadat ik het hooi had bijgevuld, luisterde ik weer en toen hoorde ik niks meer. Ik heb dit ook nog nooit eerder gehoord.

Heeft iemand dit wel eens gehoord?

Weet iemand wat dit is/betekent?

 

Alvast bedankt voor je antwoord!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het filmpje bekeken, en het geluid leek veel op 'purring' (spinnen toch?).

Ik ben niet zo goed in Engels, maar het leek op het geluid wat het zwarte konijn in het filmpje maakte. Dat betekend dat ze ontspannen zijn, maar beide waren toen niet echt ontspannen. Het leek ook veel op tanden klapperen in het filmpje, dus dat betekent dat ze pijn had 😱.

Ik ben even bij ze wezen kijken, maar ze waren allebei stil en waren lekker aan het dutten. 

Eén van de twee heeft dus misschien pijn gehad, het lijkt me erge pijn want anders zouden ze niet zo'n geluid maken, maar toch ook weer niet zo erg dat ze nog wel brokjes aten. 

Wat moet ik hiermee aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Purring is ook met de tanden. Dus je hoorde waarschijnlijk een knarsen van tanden. Hard knarsen is idd pijn, maar konijnen doen het dus ook zachtjes als ze blij zijn en bijv. in hun slaap of bij het aaien. Als je verder geen pijn signalen ziet (verzitten, opengesperde ogen e.d.) of vreemde keutels/weinig drinken, dan hoef je je in principe geen zorgen te maken. Het kan ook best dat er ook een brokje verkeerd is geschoten (Scarlett heeft zich ook weleens verslikt - niet echt leuk om te zien).

Ik zou ze dus gewoon de komende 24 uur in de gaten houden, maar waarschijniljk is er niets aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .