Ga naar inhoud

kan Amfenicol met kruiden samen?


Bunny566

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

De titel zegt het al: Hubble heeft Amfenicol oogzalf gekregen vanwege een vies oogje. De dierenarts dacht vooralsnog niet aan snot ondanks dat zijn neus ook wat vies was.

Nou wil ik zijn weerstand wat proberen te verhogen met kruiden als Goudsbloem, Echinicea, Tijm en Salie. Heb ook de weerstandsmix, hier uit de webshop,gekocht. Weet iemand of dit kwaad kan met de oogzalf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt vrij lokaal te blijven zitten, dus in het oog. Alleen kleine beetje opname via het traanvocht. Ik zie in eerste instantie geen reden dat je moet oppassen met kruiden. Dat zou anders zijn als het orale antibiotica was, hoewel je door wassen wel met iets inname rekening zou moeten houden.

 

Doordat het lokaal wordt opgebracht zie ik eigenlijk geen mogelijkheid tot wisselwerking. Die wisselwerking vindt namelijk meestal plaats in de lever. 9 van de 10 keer heeft het te maken met of de opname vertraagt of versnelt wordt. Maar omdat dit op het oog zit en door het oog wordt opgenomen staat de lever grotendeels buiten spel.

 

Wat mij betreft kun je dus alles (met mate!) geven. Voor de mensen die dit topic lezen en denken, ik wil mijn konijn dat antibiotica krijgt ook kruiden geven, niet alle kruiden zijn veilig tijden een kuur. Ik zou de kruiden die niet veilig zijn dan direct NA de kuur beginnen, de meeste kuren duren toch niet langer dan 2 weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .