Ga naar inhoud

Mijn konijn eet niet en hij heeft last van buikpijn


Oreo1

Aanbevolen berichten

Hallo, Mijn konijn heeft sinds vrijdagmiddag ongeveer sinds 17:00 niets meer gegeten (de afgelopen 4 uur), dat is niet echt normaal voor mijn konijn aangezien hij altijd bijna mijn vingers opeet. Daarnaast gaat hij ook binnen in een hoekje zitten, op zijn buik een beetje half liggend, hij verandert ook steeds van houding. normaal zit hij vrijwel altijd buiten en komt hij alleen binnen voor het voer. Ook is hij altijd erg actief en alert. Maar nu zit hij heel stil binnen en komt hij heel af en toe buiten voor een poepje of plasje. Zijn plas ziet er gewoon uit, maar zijn keutels zijn kleiner. Hij is wel een keer ongeveer 10 minuten buiten gaan liggen maar daarna is hij weer binnen gaan liggen. Zeer afwijkend gedrag voor mijn konijn dus. Toen ik dit zag dacht ik om het eerst maar even aan te kijken. Dus ik googlen en kwam erachter dat hij buikpijn heeft. Eerst zag ik hem nog trillen maar later niet meer en kreeg ik ook het idee dat hij iets alerter werd, ook zag ik hem weer naar buiten gaan dus ik dacht dat het toch weer iets beter ging. Toen heb ik hem appelschillen aangeboden (wat hij normaal heel lekker vind) maar dat hoefde hij echt niet, toen ik mijn hand op hem legde voelde ik wel lichte trillingen. Toen ik erachter kwam dat hij echt niks wilde eten, begon ik me toch zorgen te maken.

 

Moet ik naar de dierenarts gaan of lost dit zichzelf op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult zsm naar de dierenarts moeten. Niet eten wordt snel gevaarlijk bij konijnen en kleinere keutels duiden ook op darm problemen. 
 

Er is een dierenarts protocol om mee te nemen naar de spoedarts als die niet weet wat je het beste kan doen met konijnen (gebeurd helaas vaak). 
 

Print het uit en neem het mee. Je vindt het hier
 

Niet wachten, want als je de nacht in gaat zonder eten heb je echt een probleem. Stil liggende darmen zijn dodelijk.  
 

Sterkte 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelijk naar de dierenarts.  
 

Mijn konijntje heeft het een paar maanden ook gehad.  Heel hard ademen en lag lang uit.  
heb ik haar buikje gemasseerd en toen was alles weer oké.  Ging ze eten en drinken.  

 

mijn oude konijntjes hebben het ook gehad.  Ik mocht nooit aan ze zitten. Rende ze weg.  Hun bracht ik gelijk naar de dierenarts met gasbuikjes.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Oreo1 zei:

Moet ik naar de dierenarts gaan of lost dit zichzelf op?

Een van onze konijnen had dit vandaag ook. Onze dochter heeft wel een poos zijn buik gemasseerd. Dat is weer goed gekomen na 6-7 uur. Konijnen kunnen niet langer dan 24 uur zonder eten. Anders was ik van plan geweest om dwangvoeding te proberen. Maar jouw konijn heeft duidelijk pijn. Die van mij zat in elkaar gedoken en ik had niet het idee dat hij pijn had. Dat is dus wel een verschil.

Morgenochtend moet je zeker actie ondernemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .